Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is dit?

Wat is dit?

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DokiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben geen vreemde van de meeste uitgaansdrugs: XTC, coke, pure MDMA, pep, cannabis en natuurlijk alcohol. Nu ben ik met alles gestopt, al voor de zomervakantie (ik heb alles 3/4 keer gebruikt). Ik ben daarna alleen eens in de 2/4 weken aan de xtc/mdma. De rest heb ik al tijden niet gehad.

Nu weet ik dat gevaren over het gebruik van XTC niet helemaal bekend zijn maar ik heb de laatste tijden last van het volgende:
- Als ik rook, of gewoon loop, of zit dan heb ik het gevoel 'weg te vallen',
- Ik zie denkbeeldige lichtflitsen en hoor die ploffend op me af komen. Alsof je drie klappen op je hasses krijgt,
- Nu heb ik nooit ruzie ofzo, maar ik ben daarna altijd heel bang dat er iemand achter me aan zit, dit heb ik alleen als ik binnen ben in een grote ruimte die (vaak goed afgesloten zijn) niet donker is, in het donker of buiten kan het me niks schelen. Dit krijg ik overigens elke keer als ik er aan denk, en op een of andere manier komt het automatisch in me op als ik mn telefoon weg leg,
- Als ik op bed lig heb ik ditzelfde, alleen ben ik dan niet paranoide, maar heb ik het gevoel dat het me opzuigt. Hierna volgt een soort van lucide droom, ik heb echter niet de controle over wat ik doe, ik zie het alleen. Ik weet dat als ik mij probeer te bewegen wakker word.

Kan dit komen door xtc-gebruik? Of is dit verder te zoeken? Ik heb wel eens gehoord dat ik te weinig rust heb en te veel werk, zou dit een mogelijke oorzaak zijn bijvoorbeeld? HELP ME :P

Edit: Ik heb nergens last van als ik een glasje bier naar achter werk, of een pilletje op heb..
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeker omdat je aangeeft heel frequent Xtc te gebruiken zijn deze klachten niet raar nee. Houd het gewoon 1x in de 6-8 weken.
Ik ben de weken na xtc ook wel eens een beetje paranoia.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Doki

Volgens mij moet je nog maar eens een stop poging doen.

Doki zei:
alleen eens in de 2/4 weken aan de xtc/mdma.
Klik om te vergroten...

Dit komt natuurlijk niet eens in de buurt van stoppen en is zelfs al veel te vaak als je gewoon recreatief zou gebruiken.

en

Doki zei:
Kan dit komen door xtc-gebruik? Of is dit verder te zoeken? Ik heb wel eens gehoord dat ik te weinig rust heb en te veel werk, zou dit een mogelijke oorzaak zijn bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...

Allen zijn symptomen van uitputting, waarschijnlijk veroorzaakt door beide bovenstaande mogelijkheden.

Houd rust, leef gezond. :rock:
D
DokiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor jullie reacties, ik heb het sinds mijn post nog niet weer gebruikt. De schokken worden echter steeds erger en ook steeds vaker met lichtflitsen. Ook als ik 's avonds probeer te slapen, ik heb ook hele vage dromen; alsof ik weggezogen word in een zwart gat en daar vlieg ik dan de hele nacht ik rond. Ik weet dat ik slaap en ik vlieg zegmaar met mijn ogen dicht, dat voelt heel echt aan..

Als ik mijn ogen dan zegmaar open doe dan zie ik mezelf op mn bed liggen, maar nog steeds het gevoel dat ik vlieg. Ik slaap dan ook nog..

Valt dit allemaal te wijten aan XTC? Dit is 100% de raarste week van mn leven..
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#5
aan je gebruik te zien
Nathaniel zei:
Doki schreef:
alleen eens in de 2/4 weken aan de xtc/mdma.
Klik om te vergroten...

ik denk wel dat het aan de xtc licht. ik heb zelf ook zware slaap problemen, maar bij mij komt het van de stres,en ik leef in een slecht milieu.

geloof me stress is meschien wel ongezonder dan sommige drugs.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doki zei:
Bedankt voor jullie reacties, ik heb het sinds mijn post nog niet weer gebruikt. De schokken worden echter steeds erger en ook steeds vaker met lichtflitsen. Ook als ik 's avonds probeer te slapen, ik heb ook hele vage dromen; alsof ik weggezogen word in een zwart gat en daar vlieg ik dan de hele nacht ik rond. Ik weet dat ik slaap en ik vlieg zegmaar met mijn ogen dicht, dat voelt heel echt aan..

Als ik mijn ogen dan zegmaar open doe dan zie ik mezelf op mn bed liggen, maar nog steeds het gevoel dat ik vlieg. Ik slaap dan ook nog..

Valt dit allemaal te wijten aan XTC? Dit is 100% de raarste week van mn leven..
Klik om te vergroten...

Waaraan het te wijten valt, kan je slechts naar raden, maar de X zal er ongetwijfeld een negatieve invloed op hebben gehad.

Wat me opvalt is dat de negatieve naverschijnselen van X bij jou in zeer heftige mate aanwezig zijn.
Je hebt ook behoorlijk wat genomen, misschien is dat een verklaring

wellicht is rust, gezond leven, goed eten en een lange drugs pauze inlassen, een goede insteek om alles meer in balans te brengen

Verder zou ik zeker ook een medische check up laten doen
T
ThePhotographerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ruim een jaar verder, maar ik wil er toch even op reageren.

Ik heb soms exact hetzelfde. Het gevoel dat je een plof op je hoofd krijg en de lucide-achtige droom die volgt.. Dit komt door fysieke vermoeidheid in combinatie met mentale fitheid. Klinkt stom, maar het komt vaker voor bij mensen dan gedacht.

Slaapverlamming valt eronder. Het is een onbekend terrein voor artsen en psychologen omdat het lastig te onderzoeken is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Daarnaast gaat de slaapverlamming bij mij soms over in een Lucide droom en als ik overdag moe ben dan ervaar ik soms die ploffen. Niet om je bang te maken, maar wat ik vaak heb gehoord van 'slachtoffers', dat een herseninfarct dezelfde plof geeft in je hersens (knappen van een adertje). Let er dus op.

Als je gezond bent is er niets aan de hand. Het is raadzaam om gebalanceerd te leven, dwz, als je een baan hebt die je fysiek moe maakt, dan is het handig om in de avond bijv te lezen, of een thriller te kijken. Je hersens moeten ook werken. En andersom geldt dat natuurlijk ook. Ben je een denker, vergeet dan niet om in te spannen door vaker te bewegen of te sporten.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#8
ThePhotographer zei:
Ruim een jaar verder, maar ik wil er toch even op reageren.

Ik heb soms exact hetzelfde. Het gevoel dat je een plof op je hoofd krijg en de lucide-achtige droom die volgt.. Dit komt door fysieke vermoeidheid in combinatie met mentale fitheid. Klinkt stom, maar het komt vaker voor bij mensen dan gedacht.

Slaapverlamming valt eronder. Het is een onbekend terrein voor artsen en psychologen omdat het lastig te onderzoeken is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Daarnaast gaat de slaapverlamming bij mij soms over in een Lucide droom en als ik overdag moe ben dan ervaar ik soms die ploffen. Niet om je bang te maken, maar wat ik vaak heb gehoord van 'slachtoffers', dat een herseninfarct dezelfde plof geeft in je hersens (knappen van een adertje). Let er dus op.

Als je gezond bent is er niets aan de hand. Het is raadzaam om gebalanceerd te leven, dwz, als je een baan hebt die je fysiek moe maakt, dan is het handig om in de avond bijv te lezen, of een thriller te kijken. Je hersens moeten ook werken. En andersom geldt dat natuurlijk ook. Ben je een denker, vergeet dan niet om in te spannen door vaker te bewegen of te sporten.
Klik om te vergroten...

best zorgelijk als ik je post zo lees

heb je al een medische checkup laten doen?
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Herkenbaar jullie stukjes over het slapen! Ik heb ook zulke klachten na MDMA een tijd flink misbruikt te hebben. Fysieke vermoeidheid in combinatie met mentale fitheid klinkt heel logisch, want dat is vaak ook het geval als ik die 'dromen' heb.

Heb de laatste tijd ook vaak dat ik wakker word - of denk dat ik wakker word maar eigenlijk droom dat ik wakker word, dat weet ik dus niet zeker - en dat ik dan op wil staan maar mijn lichaam niet kan bewegen. Ik zie mezelf dan echt in bed liggen, soort out of body experience dus, en probeer uit alle macht te bewegen, maar dat lukt niet. Daarna lijk ik heel even 'wakker' te schieten, maar voor ik het weet schiet ik weer 'weg' en probeer ik me weer tevergeefs te bewegen. Alsof m'n geest al wakker is maar m'n lichaam nog niet. Ik probeer dan ook vaak te roepen maar dat lukt ook niet. Op een ochtend heb ik dit zo'n 4 tot 6 keer direct achter elkaar, best wel eng dus. Als het me dan uiteindelijk wel lukt om te bewegen schiet ik dus direct overeind en ga ik maar lopen zodat het niet weer kan gebeuren. Neem aan dat deze problemen ook in het verlengde liggen van wat jullie al noemen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."