Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk dacht dat ik een vieze junk was.....

Ik dacht dat ik een vieze junk was.....

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
BigY zei:
Mag ik vragen of jullie hier ook "last" van hebben? En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
Klik om te vergroten...
Weet eigenlijk zeker dat ik niet manisch depressief ben, maar heb soms best wel eens dingen op internet gelezen waarvan ik het idee had bepaalde dingen te herkennen. Als je maar genoeg over psychische aandoeningen gaat lezen kom je vanzelf wel een keer wat tegen waar je je in kunt herkennen denk ik. Heb me niet psychologisch laten onderzoeken omdat ik niet de indruk heb echt ergens aan te leiden gelukkig. Maar als je dat wel hebt moet je uiteraard medische hulp zoeken.

Psychische klachten of aandoeningen komen best vaak voor bij mensen die veel drugs gebruiken, lastige is natuurlijk of dat komt door het drugsgebruik of dat ze drugs gebruiken als zelfmedicatie.
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja ik zal ook de diagnose moeten afwachten, maar de symptomen zijn duidelijk

- Zeer slecht slapen en overactief in mijn doen (schoonmaken en werken)
- Mindfucks (heb ik altijd gerefereerd aan de dipdagen na xtc gebruik)
- Sexueel overactief (vrouw is er wel blij mee lol)
- Zeer overactieve hersenspinsels
- Superieur voelen tijdens de hersenspinsels snachts (omdat alles ineens klopt)
- Snel praten (als ik de vrouw wakker maak om mijn hersenspinsels uit te leggen. Ze vraagt dan of ik aub wat langzamer wil praten)
- Opvoeding door leidinggevende in internaat waarbij je de liefde mist die je normaal van je ouders wel hebt, zoals hoofd in schoot als men je wilt troosten. Groepsleidingen geven je een bijna ongeinteresseerde schouderklop.
- Stemmingswisselingen
- Negatief zelfbeeld voor wat betreft werk
- Veel stress (zelf aangeleerd door me druk te maken over alles)
- Idee niet geaccepteerd te worden (werk voornamelijk)
- Serotonine probleem (voornamelijk xtc gebruik)
- Misbruik voor mijn tiende door een pastoor

Maar zo zijn er ook symptomen waar ik niet aan voldoen zoals

- Hallicunaties (wat jammer nou :grin: )
- Erfelijkheid (zover ik weet)
- Onderbroken hechtingsproces als baby (zover ik weet)
- Echtscheiding (ouders zijn wel gescheiden, maar pas toen ik 30 jaar oud was)

Maar deze symptomen hoeven niet voor te komen bij iemand met een BS.

De reden dat ik schijnbaar vaker in het midden ben blijven hangen komt door

- GHB gebruik
- 5HTP gebruk op dipdagen en depressie dagen
- Testosteron gebruik (ben bodybuilder)
- Begrip van mijn partner
- Ketamine gebruik tijdens mindfuck dagen (ketamine zou actief helpen tegen depressies)

Dus of ik BS heb is idd maar de vraag, maar alles wijst er op dat mijn chemische connecties in mijn hoofd niet optimaal zijn in vergelijking met "normale" mensen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor medicatie geldt niet direct dat je er meteen al die bijwerkingen in erge mate bij krijgt. Het verschilt nogal aan de soort medicatie, aan de dosis, en aan de persoon. De één zal er meer last van hebben dan de ander.

Verder: uiteindelijk draagt alles wat je meemaakt bij aan de persoon die je nu bent. Zo dragen negatieve gebeurtenissen mee aan je psychische gesteldheid nu, en hoe je met problemen omgaat bijvoorbeeld. Dus in dat opzicht heb je best gelijk, maar of je huidige problemen direct onder de noemer bipolaire stoornis vallen.. Ik zou even de gesprekken met hulpverlening afwachten, dan kun je er samen over praten en wordt het echt duidelijk. En dan kun je ook samen bespreken wat een goede behandeling (therapie/medicatie) voor je is en wat bij je past.
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn advies, probeer van de antidepressiva en verwanten weg te blijven als het kan.
Voor je het weet heb je er een, jarenlange, verslaving bij waar je zomaar niet van af komt. Je hele hersenstructuur wordt ermee aangetast en het herstel na stoppen van de medicatie kan heel lang duren.
Helaas, ik spreek uit ervaring.
Probeer het eerst met cognitieve therapie.
sterkte!
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hulp is onderweg en van harte welkom.

Bedankt voor alle bijdragen en ik houd jullie op de hoogte.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wellicht is het voor nu inderdaad even beter om door te gaan met je zelf medicatie. Nu in een keer teveel veranderen lijkt me niet handig zolang je nog niet onder toezicht van een psychiater staat. Sterkte met alles en geef vooral nog eens een update als je medische hulp hebt gezocht.
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sinds heel vroeg in mijn jeugd tijdens mijn internaatperiode gebruik ik al drugs. Begonnen met een joint, nu 28 jaar later GHB verslaafd met Ketamine gebruik (als het voorhanden is) met blowen. Zo nu en dan XTC gebruik tijdens feestjes, maar eigenlijk sinds enige maanden er gewoon mee gestopt. Want de dips werden mij te erg.

In oktober 2014 uit mijzelf gestopt geweest met de GHB met behulp van Baclofen en dit lukte mij 6 weken lang. Maar sindsdien had ik ineens het probleem dat ik snachts niet meer kon slapen en overactief was. Vooral in mijn hoofd. Het plannen van ideeen ging ineen keer in een treinvaart en alles leek ineens te kloppen waardoor ik vaak mijn vrouw wakker maakte en haar vol grote overtuiging vertelde van mijn soms overgeniale ideeen. Trots op mijzelf dat ik was dacht ik dat mijn hersenen ontwaakt waren uit een jarenlange roes door het GHB gebruik. Totdat ik op een nacht een zeer grote drang had.....om zelfmoord te plegen!

Ik werd bang. Bang dat mij dit ineens gebeurde, want ik stond altijd zo stevig in mijn schoenen, maar de gedachte om zelfmoord te plegen deed mij beseffen dat er iets anders aan de hand was. Ik besloot diezelfde nacht nog om de dag erna weer GHB aan te schaffen en me weer te storten in mijn GHB verslaving. Sindsdien gaat het weer "goed" met me.

Mijn vrouw en ik zijn sinds een paar maanden verslaafd aan series kijken. Sons of Anarchy, Game of Thrones waren de eerste series die we van voor naar achteren achter elkaar bekeken. Totdat we aan de serie Homeland begonnen. Hierin speelt een karakter genaamd Carrie welke een CIA agente is, maar een ziekte heeft die in seizoen 1 elke keer terug kwam, maar niet geheel duidelijk werd wat ze nu precies had. Tot vandaag. De dame in kwestie blijkt manisch depressief te zijn in de serie en tot mijn angst herkende ik haar symptomen tot in de puntjes nauwkeurig.

Mijn vrouw wees me er ooit eens op, maar ik dacht dat manisch betekende dat je dan extreem depressief was. Totdat ik de wikipedia erop na ging slaan en tot mijn verbazing ik voldoe aan alle symptomen die tot manisch depressief behoren. Want manisch blijkt te betekenen dat je zeer overaktief ben in je hoofd, niet kan slapen en tijdens deze niet kunnen slapen periode je eigen superieur voelt in je eigen gedachtengang. Ik blijk dus gewoon te voldoen aan alle symptomen die manisch depressiviteit met zich meebrengen.

Ik dacht altijd dat ik een vieze junk was die verslaafd was aan het wappen welke verschillende soorten drugs gebruikt om mijzelf beter te voelen, maar nu blijk ik dus die meuk te gebruiken om ervoor te zorgen dat ik mijzelf gewoon niet depressief ga voelen.

Nu las ik mijzelf vanavond in over bipolaire stoornis en ben ik bang geworden voor de medicijnen die tegen bipolaire stoornis zouden moeten werken. Zoals Lithium en anti depressiva's. En deze hebben een aantal vervelende bijwerkingen welke ik absoluut niet wil ervaren.

Herkennen sommigen van jullie dit? Ik wil me gaan focussen op 5htp, visolie en GHB en ik vroeg mij f of dit slim zou zijn. Ik weet namelijk zeker dat dit er voor zorgt dat ik me weer beter ga voelen, maar wie weet hebben jullie nog tips voor mij. Ja, ik ga volgende week naar de dokter en ik heb ook 19 mei een afspraak met Iriszorg voor mijn GHB verslaving, maar ik weet niet of ik er nu nog wel vanaf wil daar ik bang ben voor een manische aanval snachts.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Medicatie is medicatie omdat daar vaak en veel onderzoek naar is geweest en de schadelijke effecten minder zijn dan (illegale) drugs. Dus als je dan toch een keuze moet maken tussen medicatie en ghb... Ik zou er zelf snel uit zijn.
Verder is het een kwestie van doen waar jij je goed bij voelt. Ze gaan niks in je proppen wat jij niet wil, maar als jij al verschillende opties hebt gehad, je hebt nog steeds last van manie/depressie dan kan het prettig zijn om medicatie te krijgen die je rustiger maakt. Voor hetzelfde geld slaat het heel goed aan, en heb je weinig bijwerkingen.. Wat let je dan?
Verdere tips: ik ben helemaal pro psychotherapie, best cognitieve gedragstherapie. Dit heeft mij zelf meerdere keren goed geholpen bij depressies en daarnaast weet ik dat het zeer effectief is vanuit mijn opleiding, over 2 maanden mag ik het ook zelf geven. :wink:

Ik dacht altijd dat ik een vieze junk was die verslaafd was aan het wappen welke verschillende soorten drugs gebruikt om mijzelf beter te voelen, maar nu blijk ik dus die meuk te gebruiken om ervoor te zorgen dat ik mijzelf gewoon niet depressief ga voelen.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit een beetje een makkelijk excuus. Stel, je mocht een bipolaire stoornis gediagnosticeerd krijgen, betekent dat niet dat je geen verslaving hebt. Je vertelt duidelijk dat je je na het afkicken niet goed voelde, en sinds je weer ghb gebruikt je je weer beter voelt. Maar is het in de periode daarvoor ook zo gegaan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wees voorzichtig met het stellen van je eigen diagnose adhv iets wat je in een serie ziet en op internet leest. Misschien valt het allemaal wel mee en komen de manische trekjes wel puur door de ontwenning van de GHB. IK hoop voor je dat bepaalde trekjes puur door je verslaving komen want dat hoef je alleen aan je verslaving te werken en niet aan allerlei psychische klachten met bijbehorende medicatie. Of je nou wel of niet een psychische aandoening blijkt te hebben, verslaafd ben je sowieso. Goed dat je naar de dokter gaat, alleen op die manier kun je duidelijkheid gaan krijgen over wat je wel of niet hebt. Verder zou ik tot die niet teveel je eigen dokter gaan spelen en met name de 5-htp capsules even laten liggen, teveel serotonine aanmaak is ook niet perse goed en kan gevolgen hebben wanneer je bepaalde medicatie gaat gebruiken.

ZERO- zei:
Medicatie is medicatie omdat daar vaak en veel onderzoek naar is geweest en de schadelijke effecten minder zijn dan (illegale) drugs. Dus als je dan toch een keuze moet maken tussen medicatie en ghb... Ik zou er zelf snel uit zijn.
Klik om te vergroten...
Medicatie is helaas echt niet altijd minder schadelijk dan illegale drugs. Er is best veel medicatie die ook gewoon sterke harddrugs zijn met een hoop vervelende bijwerkingen. Maargoed met je conclusie ben ik het wel eens, beter medicatie dan GHB verslaafd. Met name om het feit dat medicatie wordt afgestemd op je klachten en omdat je tegelijkertijd onder toezicht van een arts staat die zowel je fysieke als mentale toestand monitort.
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks voor de serieuze reacties. Fijn om te weten dat er ook mensen zijn die dit serieus willen nemen en neem jullie raad zeker mee.

Mijn vrouw wist het al heel lang. We hebben al 16 jaar een relatie en mijn vrouw is mijn steunpilaar. Zo begripvol en lief. Maar ze wist eigenlijk al bijna zeker dat ik een vorm van manische depressiviteit zou hebben en ze had me er ook al een paar keer op gewezen. Maar vol zelfvertrouwen wat ik van mijzelf heb dacht ik dat ze maar wat "lulde".

Er zijn verschillende oorzaken die de stoornis kunnen veroorzaken en helaas voldoe ik aan praktisch alle oorzaken. Mijn jeugd en het idee dat ik op mijn werk (bij alle werkgevers) niet begrepen word. De problemen die ik snachts heb waarin mijn hoofd totale overuren draait en waarbij al mijn gedachtes tesamen een wereldoplossing bedenken die mij de prijs voor de vrede zou opbrengen. Maar dan ook de dagen dat ik totaal niet begreep dat ik de dagen ervoor zo intens gelukkig was alsmede de dagen dat ik totaal niet begreep dat ik de dagen ervoor zo depressief was.

5htp is een middel welke ik al enige tijd gebruik tegen de dipdagen van xtc gebruik. Als ik 5htp gebruik dan heb ik geen dipdagen en sinds een enorme aanvaring op mijn werk twee jaar geleden gebruik ik nu 5htp op de dagen dat ik me weer depri begin te voelen. Deze aanvaring op mijn werk heeft er voor gezorgd dat mijn eventuele stoornis meer naar buiten kwam en waardoor ik GHB meer ben gaan gebruiken. Simpelweg om mij beter te voelen.

Ik weet dat ik op basis van een serie en een geschreven stuk op Wikipedia geen diagnose moet stellen, maar het is serieus beangstigend om te lezen dat alles wat er over geschreven is hetgeen is waar ik last van heb en mijzelf er ook vol in herken. Ik ga nu dus ook zeker naar een psychiater, want psychologen lul ik allemaal rond de tafel.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik wellicht nu weet wat er eindelijk met me aan de hand is. Mijn vrouw ervaart dit al 16 jaar waarbij ik me vaak terugtrek en graag alleen wil zijn. Ik weet wel zeker dat drugs er vaker er voor hebben gezorgd dat ik in het midden bleef dan dat ik uitschieters heb naar depressief of manisch. Dat het niet goed is om zelf te experimenteren is mij ook duidelijk, maar de bijwerkingen van Lithium en anti depressivas staan mij totaal niet aan omdat ik weet dat bijv. GHB mij deze bijwerkingen vooralsnog helemaal niet geven (op vochtophoping na).

Dank jullie wel voor jullie begrip en serieuze reacties. Ik heb ineens het gevoel begrepen te worden en dat doet me voor vandaag echt heel erg goed. Nogmaals mijn dank!
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat zal ik zeker doen.

Mag ik vragen of jullie hier ook "last" van hebben? En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."