#1
als je dit punt bereikt hebt dan denk ik dat je beter het contact kan stoppen hoe moeilijk het ook is en zoals ik het lees is de kans zeer klein dat dit nog leuk gaat worden voor jullie
Klinkt wel bekend aan een vriend van de middelbare die eveneens naar de kliniek ging voor een uit de hand gelopen wiet gewoonte. Zijn vriendin mocht eveneens de zure appels van de relatie genieten, niet zo chic.
Een wietverslaving komt nooit alleen en in het geval van deze vriend was het duidelijk dat hij aardig depressief was. Het cliché van lange tijd onderdrukken wat hem dwars zat wat op een bepaald punt onhoudbaar werd en uit barstte. Veel mensen denken bij depressie aan verdriet maar als depressie doorschiet zal het zich vooral uiten in onverschilligheid, er is simpelweg geen ruimte voor de emoties.
Laat ik benadrukken dat ik zijn handelen niet goed praat, van wat ik opmaak uit wat je beschrijft is hij duidelijk een grens overschreden en ik sluit me aan bij wat Bee zegt. Maar op het moment dat iemand dermate diep in de put zit dat deze geen energie meer kan opbrengen voor anderen gaat deze vuur spuwen naar ieder die te dicht in de buurt komt.
Hij zit met zichzelf in de knoop en je bent een voor de hand liggende schietschijf om zijn frustraties naar te kanaliseren. Wanneer mensen lijden onder pijn hebben ze snel al meer weg van een dier dan van een mens. Voor hem hakt dat er waarschijnlijk ook dubbel in omdat dit het zelfbeeld vrij stevig doet wankelen. Er kan zo een jaar overheen gaan voordat hij weer een beetje de oude persoon is zoals je hem kende, ik zou de verwachtingen op de 'korte termijn' niet al te hoog dragen. Dit kan nog heel lang duren.
Je ziet iemand in pijn waar deze persoon niet volledige controle over heeft waarmee je ook nog een hoop mooie momenten hebt mee gemaakt. Het is logisch dat je moeite hebt hem de rug toe te keren en dat je er voor hem wilt zijn.
Het gaat echter waarschijnlijk nooit meer worden zoals het was. Je ex gaat niet uit deze negatieve spiraal komen voordat de pijn volledig gevoeld is. Hoe goed je het ook bedoelt, hij blijft waarschijnlijk langer in deze negatieve spiraal hangen zolang je hem blijft proberen te helpen. In het belang van je ex (en jezelf) zul je toch echt de emoties van jezelf kunnen afzetten en deze uiteindelijk kunnen rationaliseren.
Zoals al gezegd, je mag hem best laten weten dat het een dikke lul is voor de manier waarop hij zijn frustraties naar jou kanaliseert. Je kunt moeilijk voor een ander bepalen wat deze van dingen moet vinden maar een minimum aan fatsoen lijkt mij het minste. Ik had daar persoonlijk wel aan toegevoegd dat ik hoop dat deze er het beste van maak en een gelukkig leven gun, op die manier kun je jezelf een beetje boven de situatie plaatsen ook. Maar het is jou brief, schrijf vooral waar jij je goed bij voelt.
Zoals ik al gezegd gaat voor jezelf kiezen meer goed doen voor jullie beiden plus dat verdien je zelf ook wel.
Sterkte met de moeilijke situatie.
Je ziet iemand in pijn waar deze persoon niet volledige controle over heeft waarmee je ook nog een hoop mooie momenten hebt mee gemaakt. Het is logisch dat je moeite hebt hem de rug toe te keren en dat je er voor hem wilt zijn.Wat vinden jullie?
Gedachten lezen is soms wat lastig plus vanaf een afstandje is het denk ik wat makkelijker (los van de emoties) het totaalplaatje in te schatten.Wauw komt deze even binnen! En dat bedoel ik op een goede manier.
Ik herinner mijn eerste grote liefde nog, die heeft mij toch wel zo'n drie jaar dwars gezeten voordat ik het een beetje kon accepteren en verder kon gaan op vlak van liefde. Ze liet me terecht achter omdat ik een idioot en een puinhoop was. Als ik haar op een later moment had ontmoet was het misschien volledig anders geweest. Maar het liep nou eenmaal zo en ik had haar ook niet meer verdriet willen doen, ik hoop dat ze gelukkig is. Ondertussen ben ik een aardig aantal jaren gelukkig met iemand anders, iets wat ik lange tijd niet voor mogelijk hield.Ik was er zeker van dat hij echt mijn grote liefde was en hij maakte me echt heel gelukkig! Ik moet dit voor mezelf ook kunnen afsluiten maar tot op heden is het helaas nog niet gelukt al probeer ik het elke dag.
Graag gedaan, fijn om te horen.Bedankt voor je reactie.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."