Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over drugs en gezondheid? (Ik HELP!)

Vragen over drugs en gezondheid? (Ik HELP!)

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor dit soort vragen bestaat al een subforum:
https://drugsforum.nl/forums/vraag-van-de-week.43/

Met legitieme professionals, in ieder geval door drugsforum.nl aangesteld en verbonden aan officiële instellingen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Zwijgrecht
Gewoon tegen je vriendin zeggen dat ze die afwas maar zelf moet doen.:tongueout:
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey acht.zes,

Wat gebruik je zelf aan drugs en met welke frequentie?

Ik heb meerdere soorten drugs gebruikt in mijn leven, drugs die ik tot heden gebruik zijn:

Amfetamine (Speed), Cannabis en Alcohol.

Speed gebruik ik gemiddeld elk weekend 1 keer (1/2 Gram), samen met mijn huisgenoot. Alhoewel ik in mijn jeugd een lange periode verslaafd ben geweest en dit met hulp heb weten af te bouwen.

Cannabis gebruik ik bijna dagelijks, wel met regelmaat en als er bijzondere afspraken of gelegenheden zijn niet.

Alcohol gebruik ik gemiddeld een keer per maand, persoonlijk kan mijn lichaam erg slecht tegen alcohol, en heb ik mijn jeugd wegens huiselijk geweld en alcoholisme een slechte ervaring met alcohol.

In het kort is mijn conclusie over drugsgebruik:

Ik vind het voor ieder mens een eigen keuze, mits je geestelijk volwassen genoeg bent om de risico factoren volledig te begrijpen. Ook vind ik dat drugs slecht kunnen zijn, maar alleen wanneer de gebruiker zelf geen regelmaat in gebruik treft.


Hoe heb ik verpleegkunde afgerond op mijn 19e?

Ik begrijp jouw verbazing volledig, maar het is heel simpel.
Ik heb groep 5 en 6 vroeger mogen overslaan, na de basisschool heb ik 2 jaar havo/vwo gedaan. Vanaf Klas 3 heb ik de stap gemaakt om VMBO TL te gaan volgen, mijn diploma gehaald en ben daarna de Mbo 4 opleiding Verpleegkundige gaan volgen. Gelukkig gehaald, maar helaas nog werkzoekende omdat ik misschien toch nog de opleiding Pschyiatrie wil volgen.

Groetjes !
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zwijgrecht zei:
Soms hoor ik stemmen die me opdracht geven dingen te doen die ik niet wil. Ik denk dat het beter voor iedereen is als ik niet op de details inga.
Houdt me snachts wel wakker ja.

Is dit normaal?
Klik om te vergroten...


Hey Zwijgrecht,

Wat jij verteld kan van meerdere opzichten bekeken worden, voordat ik antwoordt durf te geven wil ik je een aantal vragen stellen.

Op welke momenten heb jij dit?
Gebruik jij middelen?, zoja welke?
Hoe oud ben je?

Groetjes :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Helpende Fries
Ok, kan goed hoor, maar dan ik vind MBO verpleegkunde toch aan de lage kant voor een genie die zo veel heeft overgeslagen.

waarom niet de havo/vwo afgemaakt en een HBO opleiding daar achteraan?

overigens zitten ze in de zorg eht te springen om verplegend personeel, hoe kan het dat jij daar geen werk in kan vinden?
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Prison zei:
Voor dit soort vragen bestaat al een subforum:
https://drugsforum.nl/forums/vraag-van-de-week.43/

Met legitieme professionals, in ieder geval door drugsforum.nl aangesteld en verbonden aan officiële instellingen.
Klik om te vergroten...

Hey,

Dat is een goed iets, maar ik doel meer op het idee dat elke vraag gesteld mag worden, ongeacht het niveau ervan. Mocht ik een fout hebben gemaakt, als blijkt dat dit topic tegen de regels is zal ik die natuurlijk sluiten en zo nodig verwijderen.

Groetjes :handok:
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
@Helpende Fries
Ok, kan goed hoor, maar dan ik vind MBO verpleegkunde toch aan de lage kant voor een genie die zo veel heeft overgeslagen.

waarom niet de havo/vwo afgemaakt en een HBO opleiding daar achteraan?

overigens zitten ze in de zorg eht te springen om verplegend personeel, hoe kan het dat jij daar geen werk in kan vinden?
Klik om te vergroten...

Dit is omdat ik in mijn jeugd veel erge dingen heb meegemaakt en ik daardoor veel moeite had om mij te concentreren op school. Veel contact met pschyiaters, jeugdzorg en hulpverlening.

Werk kan ik wel vinden, maar ik wil eerst clean van al mijn gebruik zijn. Ook twijfel ik of verpleging ook echt mijn ding is. Op dit moment werk ik parttime met familie als loodgieter.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helpende Fries zei:
Hey,

Dat is een goed iets, maar ik doel meer op het idee dat elke vraag gesteld mag worden, ongeacht het niveau ervan. Mocht ik een fout hebben gemaakt, als blijkt dat dit topic tegen de regels is zal ik die natuurlijk sluiten en zo nodig verwijderen.

Groetjes :handok:
Klik om te vergroten...

Het is vast niet tegen de regels maar met 19 jaar levenservaring, slechts 3 soorten drugs geprobeerd en louter een mbo-opleiding in de verpleegkunde denk ik niet dat je veel steun gaat krijgen hier.
Ik zou in ieder geval niet weten welke vragen je zou kunnen beantwoorden.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Helpende Fries zei:
Hey Zwijgrecht,

Wat jij verteld kan van meerdere opzichten bekeken worden, voordat ik antwoordt durf te geven wil ik je een aantal vragen stellen.

Op welke momenten heb jij dit?
Gebruik jij middelen?, zoja welke?
Hoe oud ben je?

Groetjes :)
Klik om te vergroten...
Dag helpende Fries,

Vaak heb ik dit op hele willekeurige momenten. Bijvoorbeeld in de supermarkt, of op de sportschool. Soms praat ik ook terug maar dan kijken mensen me raar aan. Soms dagen de stemmen me uit rare dingen te doen, zoals een voorbijganger slaan wiens hoofd me niet aanstaat.
'Gelukkig zijn de stemmen wat minder sinds ik weer sport (schaken)
ik ben 17 jaar.
Groetjes!
PS twijfel wat ik met mijn leven aanmoet, misschien zoiets als jij, loodgieter en in de weekenden mensen helpen.
Moeten die kutstemmen wel eerst weggaan
Qua gebruik is het 1x per week aanstekergas en af en toe een gedroogde banenschil, dat werkt hetzelfde als wiet toch
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Prison zei:
Het is vast niet tegen de regels maar met 19 jaar levenservaring, slechts 3 soorten drugs geprobeerd en louter een mbo-opleiding in de verpleegkunde denk ik niet dat je veel steun gaat krijgen hier.
Ik zou in ieder geval niet weten welke vragen je zou kunnen beantwoorden.
Klik om te vergroten...

Beste prison,

Ik vind het erg jammer dat dit zo verwoord moet worden.

1. Ik heb trauma behandelingen gehad, doodervaringen en een heleboel dingen moeten meemaken, waarvan volwassenen zelfs van schrikken, leeftijd zegt niets maar dan ook niets over ervaring.

2. Ik heb veel soorten drugs ervaren, deze 3 waren de drugst die ik gemiddeld het vaakst heb gebruikt, drugs als : LSD, paddos, Cocaïne, base coke, synthetische cannabis, poppers, xtc, ketamine, mdma, hasj tabak en ghb heb ik ook eens gebruikt, dit alleen niet zodanig dat het als gebruiker beschreven kan worden.

3. Steun is een groot woord, ik ben hier niet voor steun, maar om andere te behoeden en gerust te kunnen stellen als zich er problemen voordoen of er vergelijkbare ervaringen zijn die in mijn leven zijn voorgekomen.

4. Elke vraag is welkom, van vragen als:
Wat is de functie van de blinde darm? Tot vragen over drugs, alles.

Ps. Oordeel nooit zonder dat je zeker bent over een persoon.

Groetjes.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je klinkt erg wijs Fries. Fijn dat je deze bijzondere ervaringen met me wilt delen. Niemand snapt me!


Nu je toch bezig bent, is het mogelijk dat de dopamine balans in de hersenen langdurig verstoord raakt door antagonisten misbruik? Tevens heb ik nog mijn vraagtekens bij het nodig hebben van vitamine b12 uit dierlijke voeding. Duidelijkheid zou fijn zijn

En waar dient die blinde darm voor dan? dacht altijd dat het een stuk darm was wat niet gezien kon worden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."