Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over drugs en gezondheid? (Ik HELP!)

Vragen over drugs en gezondheid? (Ik HELP!)

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Helpende Fries
Of dat je al dan geen goede hulpverlener bent zal vanzelf blijken uit je antwoorden en de adviezen die je geeft, vooralsnog vind ik die bij vlagen niet echt bijzonder, en ik heb je ook al het verkeerde advies zien geven in een geval.

Maar goed, alsnog welkom op het forum, en ik hoop dat de mensen wat aan je zullen hebben hier. :)

Flink wat ervaring met drugs en verslaving vind ik in ieder geval wel een goede basis, in ieder geval veel beter dan een mbo opleiding tot verpleegkundige.
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
@Helpende Fries
Of dat je al dan geen goede hulpverlener bent zal vanzelf blijken uit je antwoorden en de adviezen die je geeft, vooralsnog vind ik die bij vlagen niet echt bijzonder, en ik heb je ook al het verkeerde advies zien geven in een geval.

Maar goed, alsnog welkom op het forum, en ik hoop dat de mensen wat aan je zullen hebben hier. :)
Klik om te vergroten...


Jij ook bedankt, want ik heb al wat aan jou gehad. Thanks :)
en mocht ik toch een foutje maken, voel je vrij mij te verbeteren :tongueout:
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
@Helpende Fries
Of dat je al dan geen goede hulpverlener bent zal vanzelf blijken uit je antwoorden en de adviezen die je geeft, vooralsnog vind ik die bij vlagen niet echt bijzonder, en ik heb je ook al het verkeerde advies zien geven in een geval.

Maar goed, alsnog welkom op het forum, en ik hoop dat de mensen wat aan je zullen hebben hier. :)

Flink wat ervaring met drugs en verslaving vind ik in ieder geval wel een goede basis, in ieder geval veel beter dan een mbo opleiding tot verpleegkundige.
Klik om te vergroten...


Mijn verpleeg technische kennis is niet prof of perfect, maar zelf vind ik de basis goed. En mijn ervaring met drugs is er zeker en dat is ook het belangrijkste hier! Ik dacht als ik die 2 nou combineer, leer ik wat en kan ik anderen ook wat leren. Want dit geldt voor jou, voor mij, voor iedereen, Je bent nooit te oud (of te jong) om te leren! :tongueout:
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Welkom op dit forum,

Het zal wel lief bedoeld zijn maar ik denk dat jij zelf hier meer kan opsteken dan adviseren
De meeste mensen op dit forum zijn veel ouder en zouden zelfs al je vader kunnen zijn
Ik merk dat iedereen hier behoorlijk op de hoogte is over drugsgebruik wat ook logisch is omdat ze vaker al meer dan 20 jaar drugs gebruiken.

Maar het is fijn dat je je kennis wilt delen maar het beste is om gewoon mee te discussiëren
Want een opleiding medicijnen duurt zeker 7 jaar waarbij je de echte kennis op doet
En daarnaast hebben de ervaren drugsgebruikers vaak ook dat stukje extra kennis waar de medische wereld niet van op de hoogte is

Voor de rest succes op het forum!
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jen zei:
Welkom op dit forum,

Het zal wel lief bedoeld zijn maar ik denk dat jij zelf hier meer kan opsteken dan adviseren
De meeste mensen op dit forum zijn veel ouder en zouden zelfs al je vader kunnen zijn
Ik merk dat iedereen hier behoorlijk op de hoogte is over drugsgebruik wat ook logisch is omdat ze vaker al meer dan 20 jaar drugs gebruiken.

Maar het is fijn dat je je kennis wilt delen maar het beste is om gewoon mee te discussiëren
Want een opleiding medicijnen duurt zeker 7 jaar waarbij je de echte kennis op doet
En daarnaast hebben de ervaren drugsgebruikers vaak ook dat stukje extra kennis waar de medische wereld niet van op de hoogte is

Voor de rest succes op het forum!
Klik om te vergroten...


Bedankt. Ik probeer wat ik kan
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Flink wat ervaring met drugs en verslaving vind ik in ieder geval wel een goede basis, in ieder geval veel beter dan een mbo opleiding tot verpleegkundige.
Klik om te vergroten...
Haha doet me eraan denken wanneer mensen tegen mij zeggen dat ik een en ander wel moet kunnen omdat ik toch een HBO diploma heb. Meestal denk ik dan "huh wat? O ja ik heb ooit eens HBO afgerond in een tijd die voelt als een vorig leven". Het zegt imo echt heel weinig over mij, al heeft het me wel meermaals meer doen verdienen puur om dat papiertje.
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Haha doet me eraan denken wanneer mensen tegen mij zeggen dat ik een en ander wel moet kunnen omdat ik toch een HBO diploma heb. Meestal denk ik dan "huh wat? O ja ik heb ooit eens HBO afgerond in een tijd die voelt als een vorig leven". Het zegt imo echt heel weinig over mij, al heeft het me wel meermaals meer doen verdienen puur om dat papiertje.
Klik om te vergroten...

Precies, status, leeftijd of uitingen bepalen niet hoe een persoon is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helpende Fries zei:
Precies, status, leeftijd of uitingen bepalen niet hoe een persoon is.
Klik om te vergroten...
Dat bin ik hielendal iens mei dy. :)
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dat bin ik hielendal iens mei dy. :)
Klik om te vergroten...

Sa ist wol, as ut net kin sa as et mat, dan mat et mar sa as et kin.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dag Fries,
Ik zat je in de zeik te nemen vanmorgen, omdat het een ietwat...laten we het zelfverzekerde noemen, entree had.
Zie nu wel dat je geen kwaad in de zin hebt en iets aardigs probeert te doen, of het nou naief of betweterig is voor mensen of niet. Ik laat me er verder niet over uit, maar geen zorgen bij vragen over mijn blindedarm of endeldarm weet ik je te vinden! :wink:
Oprecht aardig zijn is cool. Coole mensen zijn ook aardig.
Dat wou ik even zeggen tussen alle grappen en grollen en de zurigheid, meeste van mezelf . Spreekt voor je.

Goed en nou weer effe serieus, bananenschillen en aanstekersgas , en dan nog de moeite nemen zon antwoord te typen. Of je komt uit 1997, of je bent echt zo goedgelovig of welwillend, of er iets iets grondig mis met mijn wereldbeeld. Zou best kunnen overigens. Stemmen in de kop en op schaakles :frowning::tearsofjoy:

Nee hier krijg ik kiespijn van dus zou je nog 1 ding willen meegeven. Kijk, voor zover je dat nog niet gedaan heb, is in wat voor community je terecht gekomen bent en wat er allemaal speelt, en uiteindelijk wat jij kan mbt je neiging tot hulp willen verlenen in deze. Nuttiger gebruiken van je energie voor jezelf, en komt een stuk "voorbereider" over dan een topic openen, alsof je, zoals het op de meeste overkomt, de wijsheid in pacht hebt en DF wel "even" komt helpen met indrukwekkend CV.
Zeg dus niet dat je die houding hebt maar zo kom je wel over, dat moet ik beamen.

Gij zult geen arbeid verrichten op Vrijdag sprak de Here, dus misschien heb je tijd om te bedenken waar je zelf hier naar opzoek bent en in welke vorm je je hulpverleen kriebels kan toepassen.

Fijne avond, de mazzel en succes daar in vriesland
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo iedereen,

Soms zit je met vragen waardoor je niet kan slapen als je het antwoordt niet weet.
Je twijfelt over je gezondheid, je hebt klachten en bent daardoor bang of onzeker. Of je bent gewoon benieuwd over een bepaald onderwerp. Ik heb een opleiding verpleegkunde gevolgd wat de kunsten van het menselijk lichaam, de geest en vele stoornissen en ziektes kent. Zit jij met een brandende vraag en wil jij daar antwoord op? Stel dan nu je vraag, die dan gegarandeerd voor 100% wordt beantwoord.

Domme vragen bestaan niet en dit forum heeft naar mijn idee niet voor niks een Privé Berichten systeem.

Hartelijke groeten,

Marvin
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Helpende Fries

Wat gebruik je zelf aan drugs en met welke frequentie?

Met andere woorden, wat is je eigen ervaring op het gebied van drugs?

edit;
Ik lees net bij je profiel dat je 19 jaar bent. Hoe krijg je een opleiding in de verpleegkunde afgerond op je 19de?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soms hoor ik stemmen die me opdracht geven dingen te doen die ik niet wil. Ik denk dat het beter voor iedereen is als ik niet op de details inga.
Houdt me snachts wel wakker ja.

Is dit normaal?
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor dit soort vragen bestaat al een subforum:
https://drugsforum.nl/forums/vraag-van-de-week.43/

Met legitieme professionals, in ieder geval door drugsforum.nl aangesteld en verbonden aan officiële instellingen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Zwijgrecht
Gewoon tegen je vriendin zeggen dat ze die afwas maar zelf moet doen.:tongueout:
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey acht.zes,

Wat gebruik je zelf aan drugs en met welke frequentie?

Ik heb meerdere soorten drugs gebruikt in mijn leven, drugs die ik tot heden gebruik zijn:

Amfetamine (Speed), Cannabis en Alcohol.

Speed gebruik ik gemiddeld elk weekend 1 keer (1/2 Gram), samen met mijn huisgenoot. Alhoewel ik in mijn jeugd een lange periode verslaafd ben geweest en dit met hulp heb weten af te bouwen.

Cannabis gebruik ik bijna dagelijks, wel met regelmaat en als er bijzondere afspraken of gelegenheden zijn niet.

Alcohol gebruik ik gemiddeld een keer per maand, persoonlijk kan mijn lichaam erg slecht tegen alcohol, en heb ik mijn jeugd wegens huiselijk geweld en alcoholisme een slechte ervaring met alcohol.

In het kort is mijn conclusie over drugsgebruik:

Ik vind het voor ieder mens een eigen keuze, mits je geestelijk volwassen genoeg bent om de risico factoren volledig te begrijpen. Ook vind ik dat drugs slecht kunnen zijn, maar alleen wanneer de gebruiker zelf geen regelmaat in gebruik treft.


Hoe heb ik verpleegkunde afgerond op mijn 19e?

Ik begrijp jouw verbazing volledig, maar het is heel simpel.
Ik heb groep 5 en 6 vroeger mogen overslaan, na de basisschool heb ik 2 jaar havo/vwo gedaan. Vanaf Klas 3 heb ik de stap gemaakt om VMBO TL te gaan volgen, mijn diploma gehaald en ben daarna de Mbo 4 opleiding Verpleegkundige gaan volgen. Gelukkig gehaald, maar helaas nog werkzoekende omdat ik misschien toch nog de opleiding Pschyiatrie wil volgen.

Groetjes !
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zwijgrecht zei:
Soms hoor ik stemmen die me opdracht geven dingen te doen die ik niet wil. Ik denk dat het beter voor iedereen is als ik niet op de details inga.
Houdt me snachts wel wakker ja.

Is dit normaal?
Klik om te vergroten...


Hey Zwijgrecht,

Wat jij verteld kan van meerdere opzichten bekeken worden, voordat ik antwoordt durf te geven wil ik je een aantal vragen stellen.

Op welke momenten heb jij dit?
Gebruik jij middelen?, zoja welke?
Hoe oud ben je?

Groetjes :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Helpende Fries
Ok, kan goed hoor, maar dan ik vind MBO verpleegkunde toch aan de lage kant voor een genie die zo veel heeft overgeslagen.

waarom niet de havo/vwo afgemaakt en een HBO opleiding daar achteraan?

overigens zitten ze in de zorg eht te springen om verplegend personeel, hoe kan het dat jij daar geen werk in kan vinden?
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Prison zei:
Voor dit soort vragen bestaat al een subforum:
https://drugsforum.nl/forums/vraag-van-de-week.43/

Met legitieme professionals, in ieder geval door drugsforum.nl aangesteld en verbonden aan officiële instellingen.
Klik om te vergroten...

Hey,

Dat is een goed iets, maar ik doel meer op het idee dat elke vraag gesteld mag worden, ongeacht het niveau ervan. Mocht ik een fout hebben gemaakt, als blijkt dat dit topic tegen de regels is zal ik die natuurlijk sluiten en zo nodig verwijderen.

Groetjes :handok:
H
Helpende FriesLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
@Helpende Fries
Ok, kan goed hoor, maar dan ik vind MBO verpleegkunde toch aan de lage kant voor een genie die zo veel heeft overgeslagen.

waarom niet de havo/vwo afgemaakt en een HBO opleiding daar achteraan?

overigens zitten ze in de zorg eht te springen om verplegend personeel, hoe kan het dat jij daar geen werk in kan vinden?
Klik om te vergroten...

Dit is omdat ik in mijn jeugd veel erge dingen heb meegemaakt en ik daardoor veel moeite had om mij te concentreren op school. Veel contact met pschyiaters, jeugdzorg en hulpverlening.

Werk kan ik wel vinden, maar ik wil eerst clean van al mijn gebruik zijn. Ook twijfel ik of verpleging ook echt mijn ding is. Op dit moment werk ik parttime met familie als loodgieter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."