Dag helpende Fries,
Vaak heb ik dit op hele willekeurige momenten. Bijvoorbeeld in de supermarkt, of op de sportschool. Soms praat ik ook terug maar dan kijken mensen me raar aan. Soms dagen de stemmen me uit rare dingen te doen, zoals een voorbijganger slaan wiens hoofd me niet aanstaat.
'Gelukkig zijn de stemmen wat minder sinds ik weer sport (schaken)
ik ben 17 jaar.
Groetjes!
PS twijfel wat ik met mijn leven aanmoet, misschien zoiets als jij, loodgieter en in de weekenden mensen helpen.
Moeten die kutstemmen wel eerst weggaan
Qua gebruik is het 1x per week aanstekergas en af en toe een gedroogde banenschil, dat werkt hetzelfde als wiet toch
Hey,
Ik snap jou gevoelens, stemmen horen kan heel angstig wezen, vooral op jonge leeftijd. Om te beginnen ieder mens heeft minimaal wel een lichamelijk en een geestelijk ding waar hij/zij erg onzeker over is. Vaak komen stemmen in je hoofd tot stand op de leeftijd van 8 (Dan is er vaak wel een aanleiding voor, pesten, huiselijk geweld of onbewust verdriet van het verleden) Echter gek is het niet, het menselijk brein is zo uitgebreid in elkaar gedeeld dat er zoveel antwoorden op jou vraag zijn. Maar om jou zo goed mogelijk te helpen, probeer ik een conclusie te vormen aan de hand van jou reacties. Jij kan bijvoorbeeld last hebben van borderline --> dat is een stoornis waarbij een persoon vaak last heeft van: Heel erg wisselende stemmingen, sneller verslavingsgevoelig, angst voor publieke activiteiten, moeite met relaties en vrienden, vaak verward in de gedachtegang, moeite met planning en structuur en bovenal, je raadt het al stemmen horen. Ook kan drugs en depressie een grote rol spelen in het ontwikkelen van het horen van stemmen, maar probeer rustig te blijven deze aandoening kan ook gewoon puur een zelf ontwikkeld iets zijn, doordat je je te vaak drukt maakt over veel dingen en deze geen plaats kan geven in je gedachten, of omdat je leidt aan slaapgebrek, want door dit soort momenten gaan je hersens (soms op rare manieren) onbewust jouw stress en angsten verwerken in dit soort dingen.
Hoe je eraf komt is erg moeilijk, vaak verdwijnen dingen als stemmen horen als je erachter bent gekomen wat bij jou de oorzaak kan wezen, eenmaal gevonden zo snel mogelijk er iets aan doen, of je kan een hulpverlener inschakelen. Wat ik je mee kan geven is dat je gedachten (geest) en lichaam een apart iets zijn, JIJ BENT DE BAAS OVER JE LICHAAM EN GEEST, als je dat goed onder controle hebt kun je zelfs je lichaam aanwennen om geen tot weinig pijn te voelen, zonder veel slaap toch energie hebben of zelfs met zware griep toch de dag zonder al te veel pijn door te komen.
Dat je bananenschil rookt of in ieder geval wil roken, echt schadelijk is het niet perse. Maar dat dit een high gevoel kan geven is een broodje aap verhaal. Dit is als ik even goed nadenk ooit in de jaren 50/60 bedacht als grap, dit werd door veel mensen (vooral jongeren) erg serieus genomen, achteraf bleek het een grote grap te wezen. En de aansteker gas... ja het blijft een eigen keuze, maar het gebruik daarvan is zo'n groot risico, er overlijden jaarlijks een heleboel mensen, aansteker gas kan hartritme stoornissen veroorzaken wat lijdt tot de dood, vaak kan na 1 keer gebruiken je laatste keer wezen.
Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven, zo niet? Je weet wat je dan kan doen.
Groetjes
![:)]()