Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDruipende Duisternis

Druipende Duisternis

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar ik nu het meest tegenaan loop is het niet hebben van een vooruitzicht. Ik weet niet waar ik kom te wonen, in welke instelling, of mijn kinderen zelfstandig daar kunnen komen, allemaal nieuwe mensen en hulpverleners, zou ik mijn appartement wel mogen inrichten zoals ik wil en natuurlijk hoelang gaat het nog duren.

Twee weken terug kreeg ik te horen dat de favoriete hulpverlener van mij een andere baan heeft. Ze komt al vanaf 2014 bij mij. Ik heb er meer tranen om gelaten dan toen mijn relatie in december klapte. Ik vind het zo eng, nieuwe mensen....
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt heftig allemaal. Geen vooruitzicht hebben lijkt me heel moeilijk.. Hoe ben je dan hier op dit forum terecht gekomen?
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#3
Via Google eigenlijk. Een vriend van mij tipte me over 4F-MPH omdat het lijkt op methylfenidaat. Voordat ik het ging proberen ben ik eerst gaan zoeken en lezen. Zo kwam ik dus hier. Ik las verschillende verhalen die me raakten, vooral de support die mensen krijgen vind ik echt mooi.
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oef... Daar ging de grond weer onder mijn voeten vandaan. De aanvraag voor woonurgentie is afgewezen. Ik raak mijn kinderen kwijt, alweer. Ik had een klein sprankje hoop om nog een doorstart te kunnen maken maar helaas. 3 huilende pubers en een verscheurde moeder.

Er gaan 3 dingen door mijn hoofd:
1. Ik ga afwachten tot ik opgehaald word in het kader van de wet verplichte zorg voor een dwangopname en daarna naar een beschermde woonplek: duurt te lang
2. Ik ga nu echt een euthanasieverklaring aanvragen: duurt te lang
3. Ik snuif mezelf helemaal naar de tering: direct starten

Waar het eigenlijk op neerkomt: ik ben zo fucking bang voor wat er komen gaat...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is er aan de hand? Doe nou niet het laatste. En zeker niet het tweede. Je hebt twee minderjarige kinderen.

Ik weet je achtergrond niet, maar als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor de kinderen! Ze houden van je en ze hebben je nodig.

Veel sterkte!
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb contact met 113 gehad, even de druk van de ketel en morgen proberen om een plan van aanpak voor de komende periode te maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van de medicatie lijst deugt geen ene sodemieter. Nee.
Eén zooi troep, die je inneemt, de combinatie van deze medicijnen is werkelijk een droevige toestand.
Hoe is dit mogelijk. Hiervan raakt iemand die niets mankeert, rijp voor de sloop.
Ik kan me hier werkelijk razend over maken.
Jazeker!
Ik Zeg dit, omdat ik deze gang van zaken herken, en terzijde heb mogen meemaken.
Ihkv mijn eigen ptss. Ja.
Wat een ontzettend blode toestand is dit.
Dit kan zo idd echt niet goed gaan. Nee.
Allereerst:
Zoek asap een andere medicus!
Van deze dwaze combi medicatie moet je af!
Ikzelf denk, dat je in een veilige omgeving eerst eens deze rotzooi kwijt moet raken.
Daarna datgene voorgeschreven krijgen, wat echt noodzakelijk is.
Hier moet je vlgs mij mee beginnen!
En dan Komt er vanzelf een route in beeld, die je moet of kunt gaan volgen, dat weet ik zeker.
Echt waar.
Sterkte!! Ik voel, en denk met je mee!
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elke episode denk ik: Dit nooit meer! Ik wil me nooit meer zo slecht voelen als toen... En toch ben ik nu weer zover, het punt dat ik eigenlijk opgenomen zou moeten worden. Maar mijn laatste opname was heel traumatisch en verloor ik de liefde van mijn leven.

Ik heb vanaf mijn 14de (net 43 geworden vorige week) al last van depressies. Daarbij ook zelfbeschadiging en psychoses. Het komt in periodes. Ik heb al heel wat diagnoses gekregen: Manische depressie, Borderline, Schizofrenie, dystyme stoornis, Asperger, ADD. Het maakt geen ruk uit hoe je het noemt.

Ik gebruik de nodige (of onnodig, geen idee!) medicatie:
Clomipramine
Lithium
Risperidon
Quetiapine
Lormetazepam
Methylfenidaat

Ik heb 4 kinderen, 19, 17, 14 en 13. Oudste woont op een woongroep, ze heeft een verstandelijke beperking. Die van 17 woont full time bij mij en de jongste 2 komen in een co ouderschap. Tot net voor kerst woonde ik samen met mijn vriend maar ik ben een vreselijk persoon om mee samen te wonen de de spanning was om te snijden. Nu woon ik tijdelijk in eigenlijk zijn huis totdat ik een huis toegewezen krijg. Ik krijg 4 keer thuisbegeleiding per week en huishoudelijke ondersteuning. Ik heb een indicatie gekregen voor beschermd wonen maar er is op korte termijn geen plaats.

Dus ja, ik weet het zo even niet meer...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijkt mij maar een vreemd lijstje medicijnen tezamen die elkaar tegenwerken, al helemaal omdat die geen effect lijken te hebben.

Ik wens je in ieder geval veel succes met het doorkomen van deze rotperiode in je leven!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
8️⃣6️⃣ zei:
Lijkt mij maar een vreemd lijstje medicijnen tezamen die elkaar tegenwerken, al helemaal omdat die geen effect lijken te hebben.

Ik wens je in ieder geval veel succes met het doorkomen van deze rotperiode in je leven!
Klik om te vergroten...
^
Kan het niet vaak genoeg zegen zoek een andere doktor...
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
^
Kan het niet vaak genoeg zegen zoek een andere doktor...
Klik om te vergroten...
Nee, ik heb net een nieuwe. Dit is allemaal nog van de vorige.
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#12
8️⃣6️⃣ zei:
Lijkt mij maar een vreemd lijstje medicijnen tezamen die elkaar tegenwerken, al helemaal omdat die geen effect lijken te hebben.

Ik wens je in ieder geval veel succes met het doorkomen van deze rotperiode in je leven!
Klik om te vergroten...
Ik kan weinig met de medicatie nu vanwege de verhuisstress die erbij gaat komen. Even kiezen tussen een paar kwaden...
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik herken heel veel in wat je verteld al heb ik al heel mijn leven medicatie geweigerd. Ik heb chronische depressies, zelfmutilatie, adhd en nog veel meer helaas. Ga er alleen zo openbaar niet zo graag op in. Je mag me evt een privé bericht sturen als je wilt :kissingheart:
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neohippie zei:
Ik herken heel veel in wat je verteld al heb ik al heel mijn leven medicatie geweigerd. Ik heb chronische depressies, zelfmutilatie, adhd en nog veel meer helaas. Ga er alleen zo openbaar niet zo graag op in. Je mag me evt een privé bericht sturen als je wilt :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Ik heb tot mijn 30ste psychiatrische hulp geweigerd. En toen ik daaraan begon middels traumaverwerking is er te veel losgekomen wat ik niet verwerken kon. Ik ben nogal traumagevoelig. Wat voor een ander een hele nare ervaring is, sla ik op als trauma, vandaar ook de PTSS.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."