Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag

Vraag

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen ik heb een vraag over depressie. Ik heb sinds dat ik me laatste keer drugsgebruik wat ook mis is gegaan doordat ik hartkloppingen kreeg n dag lang bijna. Last van n trauma denkik en denk zelf depressie. Eerder had k er nooit last van altijd vrolijk enzv. en sinds dat ik ben gekapt met bijna alles middelen. Is het net of je beter gaat nadenken enzv over het leven. Nu ben ik al vroeg begonnen met experimenteren eerste keer was k 12 zoiets. En vanaf me 14de bijna met alles zon beetj heel af en toe. . En net wat ik zei het is toen goed misgegaan eind mei was me laatste keer. Kreeg hartkloppingen, heel lang en kreeg toen benzo's ervoor. toen voelde ik me even goed n tijdje. Maar nu ik n paar maand verder ben en ben gestopt denkik steeds doordat ik hartkloppingen kreeg 2 keer ongev van 5 tot 8 uur lang en hyperventilatie aanvallen 3 keer gehad van 10 tot 30 minuten en me gebruik bijna iedere maand een keer heel soms 2. Al met al denk ik dan van wat heeft t leven nog voor zin. ik word toch niet oud met alles wat ik heb gehad en dat belemmert me in alles wat ik doe werk enzv. En dan zie ik het soms niet meer zitten egt raar ben wel bij dokter geweest voor ecg enzv laatst en dat was wel goed maar t gaat niet uit min hoofd. Iemand mischien t zelfde meegemaakt of ook depresief.? Groetjes j👊👊
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga maar even langs je huisarts met je vraag en leg hem hetzelfde uit als je tegen ons deed.
Die kan je beter helpen als wij.
Aan je uitleg te horen heb je hem niet alles gemeld , anders had hij je wel door verwezen of je beter van dienst zijn geweest.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Ga maar even langs je huisarts met je vraag en leg hem hetzelfde uit als je tegen ons deed.
Die kan je beter helpen als wij.
Aan je uitleg te horen heb je hem niet alles gemeld , anders had hij je wel door verwezen of je beter van dienst zijn geweest.
Klik om te vergroten...
Jaa hys de enigste wie t niet helemaal weet alleen me pschyiater weet het via tactus want moest toen na detox en na die tijd ben ik daar terecht gekomen. Maar het lijkt net of t soms niet helpt. mischiem dat het nog komt. Maar k zie t niet zitten. het is echt heel rot om de heledag ermee rond te lopen. Egt vermoeiend ook.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jbruinsma zei:
Maar het lijkt net of t soms niet helpt
Klik om te vergroten...
En wat helpt er dan persies niet ?
Je legt niet uit wat ze gezegt of voorgeschreven heeft , waaruit ik concludeer dat ofwel jij nix doet met de uitleg of meds die je gekregen bent.
Of gewoon ̂en nieuwe psych of arts moet zoeken die je wel ligt of een klik met hebt.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
En wat helpt er dan persies niet ?
Je legt niet uit wat ze gezegt of voorgeschreven heeft , waaruit ik concludeer dat ofwel jij nix doet met de uitleg of meds die je gekregen bent.
Of gewoon ̂en nieuwe psych of arts moet zoeken die je wel ligt of een klik met hebt.
Klik om te vergroten...
De gedachtes veranderen niet. En t komt steeds dichterbij. En het laatste wat je zei klopt idd. k krijg nu n nieuwe want de oude pschyoloog gaat weg. Helaas ook dat nog . Heb ik wel weer had net n goeie band ermee enzv en gebeurt dit erbij. T leven is mooi maar kan ook echt een groote tyfussooi zijn.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Begin met structuur aanbrengen in je leven. Ruim je huis op en houd het netjes. Laat bv niet de afwas een hele nacht staan. Of gooi niet je kleren op 1 grote stapel die iedere dag groeit. Wees in controle over de dingen waar je controle over kan hebben.

Ga elke dag vroeg je bed uit. Eet gezond. Ga werken aan je conditie. Probeer eens een meditatie app of yoga. Zorg goed voor jezelf.

En het belangrijkst; stel je niet aan. Daarmee bedoel ik niet dat het niet vervelend is wat je ervaart, maar zelfmedelijden is een moordenaar. Life sucks sometimes.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
F.E.A.R. zei:
Begin met structuur aanbrengen in je leven. Ruim je huis op en houd het netjes. Laat bv niet de afwas een hele nacht staan. Of gooi niet je kleren op 1 grote stapel die iedere dag groeit. Wees in controle over de dingen waar je controle over kan hebben.

Ga elke dag vroeg je bed uit. Eet gezond. Ga werken aan je conditie. Probeer eens een meditatie app of yoga. Zorg goed voor jezelf.

En het belangrijkst; stel je niet aan. Daarmee bedoel ik niet dat het niet vervelend is wat je ervaart, maar zelfmedelijden is een moordenaar. Life sucks sometimes.
Klik om te vergroten...
Ja met die dingen ben alwel besig. regelmaat enzvoort . En weetje zelfmedelijden is het nog niet eens. Ma je hebt ceker weten gelijk.en echt k baal er gewoon heel erg van van wat er is gebeurt enzv . En ik denk gewoon dat niks me helpt. en ben vaak somber dat ken ik niet eens tot nu dan. ook nooit meegemaakt en ervaren zoals nu. Tis
Best kut maja helaas doe je er weinig aan
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je er zelf niet meer uitkomt, terug naar je huisarts.
Helemaal 100 % eerlijk zijn tegen je huisarts.
Alleen dan kan de dokter jou het beste helpen.
Ik durfde destijds ook niet eerlijk over mijn speedverslaving te zijn.
Maar ben super blij dat ik uiteindelijk er eerlijk over ben geweest.
Heb onwijs goede hulp gehad van mijn huisarts.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is altijd goed dat hulp ook echt helpt. Ja ik denk ook dat k t vandaag of morgen. Ga zeggen moet well. Want denk dat ik.er helaas niet uit ga komen. Egt kut k kan nergents meer van genieten. Al probeer ik het te veranderen in min hoofd het lukt me gewoon niet. Terwijl waar ik bang voor ben. Want was bang dat er iets was met min hart enzv met wat ik.eerder zei bovenaan . En Vandaar me ecg wat ik zei eerder. Ma dat is wel goed zeggen ze. Maar dat gaat er gewoon niet in. ook zoiets raars. En dan denkik weer van wat heeft t voor zin allemaal lijkt net of ik pschyisch word bah. ma dankje voor je reactie. mooi dat het goed is gekomen👍🏻
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey luitjes ik heb t advies opgevolgd en heb n gesprek nu bij n pschyiater. Maar jammer genoeg duurt dat nog 8 maand. Veel en veel te lang Ondertussen lijkt alles net n soort film waar ik inzit of n heele wnge nachtmerrie. En denk dat ik langzaamhand gek ga worden. Ik heb er echt zelf alles aan gedaan om me goed te voelen. maar de rare gedachtes blijfen me de baas en soms denkik heeft het allemaal nog wel zin. Ik heb alles wat ik wil maar de ellende heb ik nooit zo gewild. Het is best raar dat je nergents meer van kan genieten.ik besef nu dat het leven heel mooi kan zijn. Maar weet ook dat het leven heel hard kan zijn zoals in mijn geval. Ik had het liefst kinderen gehad en huisje boompje beestje zoals t hoort. Maar k weet nu heel goed dat dat niet voor mij is weggelegd. zou ze geen verdriet willen aandoen omdat ik na alles niet oud ga worden. Tenminste dat denkik omdat ik op me 12 de al een of 2 keer doorhaalde met oudere lui op coke . En ik dacht dst het stoer was omdat ik met de grote mocht omgaan . Maar begrijp nu pas veel later dat het me leven verneukt heeft al ben ik nu al 8 maand clean datwel.ben nu 24 en besef heel goed dat ik me lichaam gwn heb kapotgemaakt tenminste dat denkik. Ik vind t heel erg en zie bijna geen uitweg meer. Ik heb 3 keer verhoogde hartslag gehad 2 keer van 7 tot 10 uur lang en een van 6 uur ongeveer en ben daar zo van geschrokken dat ik er aan onderdoor ga. omdat ik weet dat ik na 2 of 3 keer 7 tot 10 uur lange hartkloppingen wat ik heb gehad de lul ben en me hart t begeeft. 1ste keer door dat ik had gebruikt en dat ik niet had geslapen pas de volgende dag maar de dag daarna inspande. Terwijl k over vermoeid was zeiden ze.en door gebruik egt dom . 2de keer door medicatie. En 3de keer doordat ik stopte met alles en na n maand toen ik van alles af was wiet probeerde ook niet slim. En kreeg hyperventilatie ook nog erbij van die aanvallen. en dat ik jong heb geexpirimiteerd helpt er ook niet bij . Drm weet k haast ceker dat t voor me snel ophoudt dat ik niet t leven kan lijden wat ik wil door dit. K wil en ga niet zielig doen ik heb t zelf veroorzaakt en nu is alles kapot. Maar wil graag dat iederee weet hoe raar het kan lopen als je niet uitkijkt met drugs en echt gek kan worden . Groetjes j

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."