Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het genoeg geweest?

Is het genoeg geweest?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeienacht iedereen,

ik ben nu twintig jaar oud. Zit al van m'n 16e in een depressie. Al besefte ik het pas op m'n 19e.

Ik ga niet beginnen over hoe slecht ik het wel gehad heb, want ik ben het beu om het daar over te hebben. Ik weet alleen nu dat ik al een aantal weken elke dag drink tot ik dronken ben. En zowel de geestelijke als de lichamelijke afhankelijkheid voelbaar worden. Mijn nonkel is een junk, mijn grootvader was een alcoholicus (eraan gestorven op z'n 50 ofzo) en mijn ouders hebben er ook wel last van. Ik heb het hele genenpakket en de problemen ook.

Nu goed, dat was de korte beschrijving van mijn probleem. M'n vraag is nu: is het genoeg geweest? Wordt het tijd dat ik onder ogen zie dat ik zelf een alcoholicus ben en nooit meer kan drinken? Ik heb er al over nagedacht om een tijdje te stoppen, maar ik weet zeker dat 3 maanden droog staan niets zal helpen. Dat, als ik er eentje drink na die 3 maanden, ik meteen weer vertrokken ben. Ik denk dat het tijd is om te stoppen. Al twijfel ik wel, omdat ik twintig ben en mezelf echt niet kan voorstellen hoe ik nog 50/60 jaar nuchter over deze kutplaneet kan rondwandelen.

Dat is wat ik even wilde zeggen. Dankje (ik ben - nog - nuchter nu). Ga meteen mijn misschien laatste dosis alcohol halen. We zullen zien.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga naar de huisarts die kan je verwijzen naar een verslavings-specialist en die kan jou professioneel helpen!
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je zelf die vraag al begint te stellen, denk ik dat we veilig kunnen zeggen dat het genoeg geweest is...
En wat heb je liever? 50-60 jaar nuchter rondlopen of 20 jaar straalbezopen?
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou eerst nog eens kijken of er echt geen proffessionele hulp bij kan komen . Wie weet kom je er vanaf , en kan je jezelf leren te drinken met maten , of gewoon geen alcohol meer aanraken . Tuurlijk nu is het allemaal kut enzo, maar wie weet wat de toekomst brengt als je ervanaf komt .
T
TokoBali2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoek inderdaad professionele hulp. En stel jezelf gewoon de vraag: wil ik graag nog kunnen drinken? Zo ja, bekijk dan of het ook mogelijk is om nog gematigd te drinken en verstandig met alcohol om te gaan. Tegelijkertijd kan een "ja" op die vraag ook voort komen uit alcoholisme. Dus wees eerlijk en erken een eventuele mislukking mbt het gematigd drinken. Maar alleen een professional kan je helpen uitvinden of gematigd drinken nog mogelijk is, dat kunnen wij niet doen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bel de dokter en ga eens langs

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."