Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezondheid alcohol

Gezondheid alcohol

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
Space ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
12.flesjes is voor mij niets aangezien ik meestal een fles whiskey of.vodka weg drink maar het is natuurlijk voor een normaal persoon best veel en dat jij het nu al weinig vind is niet echt goed :tearsofjoy:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
https://drugsforum.nl/threads/alcohol-is-een-van-de-minst-leuke-drugs.63808/

Ja dat is normaal als je zoveel drinkt met jou gewicht! Dat is dus de rede waarom ik alcohol niet een leuke uitgaansdrug vind want je blijft toch wel drinken.
Zie mijn topic hierboven.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waar ben je zelf blij mee genk? Iets minder drinken betekent dat je er de hele avond bij bent en achteraf mee kan lullen.
Wat doet een blackout voor je?

Je post vermeld geen gezond gedrag. Ook niet van uw vrienden. Ik zeg niet dat ik beter heb gedaan overigens. Ik zeg wel dat ik er nu spijt van heb. Nu ik ouder ben en de lasten ken.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag beste forumleden, ik zit met een vraagje. Ik ben een kleine jongen van zo'n 60kg en ben 21jr. Ik ga elk weekend opstap en drink dan de nodige alcoholische drankjes. Alleen ik kan er ontzettend slecht tegen, wellicht ook door mijn gewicht. Nu drink ik bijvoorbeeld 12 flessen bieren op een avond en dan ben ik echt al zat. Ik weet het einde van de avond meestal niet meer of nog maar stukken. Hiermee bedoel ik laatste 1-2u en taxirit terug. Ook komt het weleens voor dat ik gewoon echt niet meer alleen in staat ben om naar huis te gaan. Dit is zo'n één keer per 2 maanden. Nu is mijn vraag tot hoevere is dit slecht voor mij t.o.v. mijn vrienden. Die drinken namelijk dubbel zo veel, dus zeg even 24 flessen, en die zijn dan minder zat als mij. Is het zat worden zo ongezond? Of is het puur de hoeveelheid alcohol die je drinkt? Want dan ben ik namelijk gezonder als mijn vrienden bezig ondanks dat ik altijd zat ben:lolol:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
12 flesjes bier zijn ongeveer 17 a 18 normale glazen bier. Dat is echt best veel. Zeker als je dat wekelijks doet.
Dat je vrienden meer op kunnen kan aan vele factoren liggen. Lichaamsgewicht idd, hoeveelheid lichaamsvet en spieren, hoe vaak je drinkt, wat en wanneer je gegeten hebt etc. Heel vroeger kon ik makkelijk 20 glazen bier op een avond op. Ik weeg nog minder dan jij en ben vrouw. Ik zoop gewoon met de grote kerels mee. Dat kwam vooral omdat ik toen vaak dronk. Zeker 2 weekenddagen zo goed als wekelijks. Gewenning zorgt dat je steeds meer op kan. Nu ik al jaaaaaren zo goed als nooit meer iets van alcohol drink, lig ik na 3 a 4 bier onder de bar :tearsofjoy::tearsofjoy:..
Ook zal het zeker per persoon verschillen hoe je er tegen kan of hoe het valt. Net zoals je over andere drugs leest. De ene kan bv een halve gram speed op 1 avond nemen en een ander beland dan op de ehbo bijvoorbeeld. Of de ene kan eten wat ie wil en word niet dik en een ander kijkt alleen maar naar een taart en komt 5 kilo aan. Het lichaam van iedereen reageert anders.

En ja zoveel alcohol elk weekend is erg ongezond. Zeker als je hersenen nog in de groei zijn. Die groeien tot je 24e. Probeer minder of minder vaak te drinken.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom drink je zoveel als je er black outs van krijgt en volledig zat wordt?

Denk dat het lastig vergelijken is wat de schade is. Overduidelijk krijg jij de meeste hersenschade als je als enige blackouts krijgt. In ieder geval aan je korte termijn geheugen. Maar het zou kunnen dat je wel weer minder leverschade krijgt omdat die gewoon relatief minder alcohol moet filteren tov je vrienden.

Ik vraag me wel af wat voor zin het heeft om het met je vrienden te vergelijken.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Casaan @Game&Watch

Ik ben hier zelf absoluut niet blij mee. De volgende dag zeg ik ook altijd tegen me eigen dat ik ga minderen. Maar zodra het weer zaterdagavond is, ben ik dat alweer vergeten. Het liefst zou ik gewoon mee willen drinken zonder Black outs. Dan kan ik ook eens meepraten de volgende dag. Al met al weet ik goed genoeg dat ik gewoon moet minderen. En dat vergelijken met mijn vrienden niks af doet.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Goede laatste post.

Waarom wil je zo graag mee drinken of meer kunnen drinken? Voor jou ga je kennelijk al de grens over. Blackouts zijn nooit fijn. Je hebt immers geen idee wat er is gebeurd en wat er met je lichaam is gebeurd. Switch dan eventueel naar cola of sinas als je graag iets te drinken hebt in je handen. En vertel tegen je vrienden dat je geen drank meer aanneemt omdat je anders te ver gaat. Dit moeten ze accepteren van je, en als ze dat niet doen, zou ik afstand doen van ze.

In je posts beschrijf je sterk de gevoelens die ontstaan bij een beginnende verslaving. Bekijk het serieus en objectief: je wilt niet meer zoveel drinken, en toch deed je het. Dat is een teken van verslaving.
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik was 15 jaar maar had gelijk verkering die ook veel dronk met uitgaan sporten enz. Ik ook maar net als jou vreselijk dronken ziek enz. Maar ik bleef drinken omdat ik ook wou laten zien dat ik als meisje veel bier kon drinken. Als ik alleen was zonder verkering was ik al thuis geweest.
Ik wil 1 raad geven stop nu met teveel drinken omdat je anders verslaafd gaat raken alleen omdat je vrienden ook alcohol drinken? Ik heb mijn jonge jaren verpest door alcohol en ook exvriendjes omdat samen drinken veel ruzie enz. Je bent 21 jaar nog een heel leven gezond en een gelukige toekomst. Denk aan je zelf en niet aan je vrienden want als jij verslaafd wordt dan zijn die vrienden er niet voor je.
Ik heb vreselijk veel verloren door mijn alcoholverslaving en nog ben nu 54 jaar. Ik hoop dat je iemand heb familie waar je dit kan vertellen omdat ze dan zo trots en blij zijn dat jij je persoonlijke probleem vertelt. Veel sucses. Gr. Wil
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knipsel.PNG
Bron: Ranking van drugs, RIVM (2009)
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Best dus alcohol nemen: Sociale schade bevolking max.
Klik om te vergroten...
Geneen drugs of alcohol is gezond
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Best dus alcohol nemen: Sociale schade bevolking max.
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
DeApotheek zei:
Bekijk bijlage 3619
Bron: Ranking van drugs, RIVM (2009)
Klik om te vergroten...
DeApotheek zei:
Bekijk bijlage 3619
Bron: Ranking van drugs, RIVM (2009)
Klik om te vergroten...
2009 is 19 jaar geleden
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wilwilwel zei:
2009 is 19 jaar geleden
Klik om te vergroten...

2009 is bijna 10 jaar geleden en het onderzoek is nog steeds relevant. dat iets even geleden is betekent niet dat het niet meer klopt, dit is ook gewoon informatie die word verstrekt door bijvoorbeeld jellinek.
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#15
DeApotheek zei:
2009 is bijna 10 jaar geleden en het onderzoek is nog steeds relevant. dat iets even geleden betekent niet dat het niet meer klopt, dit is ook gewoon informatie die word verstrekt door bijvoorbeeld jellinek.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat toxiciteit betekend
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wilwilwel zei:
Ik weet niet wat toxiciteit betekend
Klik om te vergroten...
Mate van giftigheid. Schade veroorzaakt aan biologische systemen door chemische stoffen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#17
DeApotheek zei:
Mate van giftigheid. Schade veroorzaakt aan biologische systemen door chemische stoffen.
Klik om te vergroten...
Die profielfoto van jou is geweldig trouwens. Sean Penn ofzo?
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#18
DeApotheek zei:
Mate van giftigheid. Schade veroorzaakt aan biologische systemen door chemische stoffen.
Klik om te vergroten...
Ik vond Drugs al intresant toen ik het niet kende maar via mijn muziek blues ik was 14 jaar heb ik een werkstuk gemaakt op school. Nooit hasj enz gerookt alleen gedraaid. Nu is er zoveel drugs bij gekomen ik vind het ingewikkeld
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lytje pole zei:
Die profielfoto van jou is geweldig trouwens. Sean Penn ofzo?
Klik om te vergroten...

Thaaanks!

Dat is Daniel Radcliffe oftewel Harry Potter
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lytje pole zei:
Die profielfoto van jou is geweldig trouwens. Sean Penn ofzo?
Klik om te vergroten...
Ja ik wist wat anders hoe een avatar moet heb geen PC. Alleen mobiel via facebook spreuken pagina

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."