Hallo
Je bent al door de ergste fase heen.
Ik heb veel baat bij baclofen dat is een spierverslapper die ik gebruik als ik te lang ghb heb gebruikt.
Ik lees overal dat ze het ook bij alcohol verslaving gebruiken.
Dat haalt de trillingen weg en de scherpe kantjes.
Alcohol is gaba-a en baclofen gaba-b maar het blijkt toch te werken.
Google maar eens rond. Misschien heb je er nu wel even baat bij.
Ik zal eens kijken voor die baclofen. Gebruik nu lyrica, dat is zo verslavend als fuck. Ben wel trots op mijzelf, 2 weken sober. Mijn vriend gaat wel met mij mee naar binnen in de supermarkt en rondom mijn boerderij is geen supermarkt op loopafstand. We moeten daar een half uur voor rijden.
Dus er is geen mogelijkheid om iets te halen, ALS ik dat al zou willen. Ik ben 1 van de ergste alcoholisten. Heb serieus pijn in mijn lever en mijn hersenen zijn ook beschadigd. Mijn hart had bijna een hartaanval, maar nog steeds zou ik drinken als ik hem niet had.
Ik schrijf het maar even van mij af, maar ik zit hier in een vreemd land en in een financieel onstabiele situatie. Iedere week maar afwachten of we genoeg verkopen om van te leven is een bizarre stress en ik snap niet hoe de locale bevolking tegen die stress kan.
Het is wel zo dat er hier heel veel gedronken wordt, vooral holandesa (een sterke gin) die in kleine flesjes en grote flessen verkocht wordt. Veel mensen hier plegen ook zelfmoord, er is hier geen psychiatrische hulp of instelling. Er is er 1 in Panama city op 7 uur rijden.
De hele tijd heb ik de neiging om mijzelf heen en weer te schommelen. Nergens op internet is een antwoord te vinden, niet in het Nederlands, Engels, of Spaans. Mediteren lukt niet meer, ben heel erg rusteloos en ook een boek lezen is heel grappig, want na 1 bladzijde wil ik iets anders doen en daarna lees ik weer een bladzijde enzovoort.
Het zou leuk zijn als ik beter zou worden. Dan zou ik andere mensen kunnen helpen beter te worden hier op de boerderij. Het is onmogelijk om hier drugs of alcohol te kopen. We zouden de vulkaan kunnen beklimmen als een fysieke uitdaging en we zouden tomaten kunnen plukken en alle andere groenten om gezond te kunnen eten.
We zouden brood kunnen bakken en de geit kunnen melken. Tijdens al deze bezigheden zouden we kunnen praten, over hoe je je leven wil veranderen. Deze boerderij zou voor veel mensen een reset button kunnen zijn.
Dan bij thuiskomst zou ik nog nazorg kunnen geven via Skype. Want het idiote is dat ik een therapeut ben die in de TBS heeft gewerkt. Een alcoholische therapeut.
Maar ik kom nu ineens op dit idee en wellicht is het wat en zou het eveneens voor wat geld in het laatje kunnen zorgen.