Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs controle festival

Drugs controle festival

5 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
x
xShizlLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi !

Aankomende week ga ik naar het festival The Qontinent in België en ik ben van plan om rond de 4/5 pillen mee te nemen voor het hele weekend. Mijn vraag is, word hier streng gecontroleerd ? Niet alleen op het terein maar ook op de camping ? Hou er namelijk niet van om ze mee naar binnen te nemen, ben veelste nerveus haha !

Alvast bedankt voor jullie reacties :) !
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yo!'
De enige veilige manier is niks mee naar binnen nemen, als je het risico niet durft te nemen: niet doen.

Volgens mij zijn ze in België niet strenger dan in Nederland.

Als je het meeneemt gewoon in je ondergoed stoppen en niet te raar doen, dan zullen ze je nooit eruit halen om je eens goed uit te kleden :wink:

Wat je ook kan doen is ff aan een vriend vragen die hier goed mee is, één van mijn vrienden durft dat ook niet maar een van ons neemt het gewoon altijd voor hem mee naar binnen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
MusicIsLife zei:
Wat je ook kan doen is ff aan een vriend vragen die hier goed mee is, één van mijn vrienden durft dat ook niet maar een van ons neemt het gewoon altijd voor hem mee naar binnen.
Klik om te vergroten...

Dat zou ik dus nooit doen. Hij loopt dan dubbel risico en jij komt ermee weg. Je kan beter gewoon zorgen dat iedereen zijn eigen dosis meeneemt, dan is het risico het kleinst.

Bij Tomorrowland waren er complete 'razzia's' had ik begrepen, ze stonden daar met drugshonden mensen op het vliegveld al op te wachten. In de media stonden allerlei uitspraken van mensen die misschien volgend jaar niet meer heen wilden omdat de controles de sfeer van te voren al verpestten. Of het bij The Qontinent ook zo streng gaat worden weet ik niet, maar België pakt dus soms wel uit met festivals.

Allemaal je eigen drugs mee dus, dan heb je zo min mogelijk op zak. Bewaren in je ondergoed is het veiligst
C
CrackberryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugscontrole bij tomorrowland viel allemaal reuze mee. Razzia's idd bij amerikaanse vluchten. Als er geen grote angsthazen bestaan met vervoer van verboden middelen is het amerika. Dus die controles op vliegveld sloegen nergens op.
Ze hadden 1dag hondje staan die kreupel liep en niks rook.

Op tomorrowland werden er zo'n kleine 80 mensen gepakt. Deze gingen of te hard/gedroegen zich slecht(mensen lastig vallen etc) of gebruikte recht voor de snuffert van een bewaker. (Bron: EHBO. Vriendin van ons had een zonnesteek. 35+ graden + volle bak zon. Dus dan maar praten met de mensen van ehbo :P )

De straffen zijn:
75€ boete + ontzegging toegang festival :wave: = gebruikers hoeveelheid cannabis
150€ + Ontzegging toegang festival :wave: = gebruikershoeveelheid pillen/coke etc

Gebruikershoeveelheid met pillen voor een weekend (wat ik heb begrepen van de beveiliging daar:P) = 4-5. Meer dan 5 wordt gezien als dealer. Dan ligt er net aan door wie je gepakt wordt. Bij de ingang = direct naar de politie. omdat ze bij de Belgische festivals tegenwoordig pop-up politiebureaus hebben. eenmaal binnen zal het liggen aan de beveiliger...

Grenscontroles worden opgevoerd(Sowieso de vrijdag en zaterdag). Dan krijg je boete/rijontzegging als u betrapt wordt. (afhankelijk aan welke kant van de grens).

Maar laat nooit je vriend jouw dosis meenemen. Dan zit je meteen aan dealerhoeveelheid en ga dat maar eens uitleggen... :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt me daarbij ook niet zo'n jofel idee om 4-5 pillen in één keer te gebruiken?
B
BurgieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb een redelijk onopvallend vakje in m'n portefeuille, zullen ze nooit kijken :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."