Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt door ouders.

Gepakt door ouders.

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
justsoofxxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey iedereen,
Ik ben een meisje van 14 bijna 15 en ik heb het afgelopen jaar geëxperimenteerd met drugs zoals xtc. Mijn school leidt eronder en wat er nog bij komt is dat mijn beste vriendin die dit allemaal ook doet haar vader haar mobiel heeft gepakt en nu alle gesprekken leest en hiermee dreigt naar onze ouders te stappen.
wat moet ik doen? het eerlijk zelf vertellen voordat die vader wat zegt. Ontkennen? wat moet ik doen!!!

Groetjes Sooof
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat vervelend zeg :( Ik ben persoonlijk altijd van 'eerlijk duurt het langst'. Als je ze nu vertelt hoe het zit komt de verrassing minder hard aan als haar vader naar jouw ouders stapt. Daarnaast ben je dan eerlijk en zal dat het vertrouwen tussen jullie minder schaden.

Je zult er waarschijnlijk toch niet onderuit komen als ik het zo hoor...

Verder raad ik je ook écht aan om nog even te wachten tot minstens je 18e met drugs als XTC. Je zegt nu al dat je school eronder lijd, maar je kunt er in de toekomst nog veel meer klachten van krijgen. De schade voor een brein wat nog in ontwikkeling is, is vele malen groter en je kunt daar later last van krijgen. Het kan zo maar zijn dat je er nu nog weinig problemen van ondervind, maar dit kan ook later tevoorschijn komen.

Je wilt niet op je 30e ineens geconfronteerd worden met geheugenklachten en concentratieproblemen om een keuze die je op zo'n jonge leeftijd gemaakt hebt. Als je brein volgroeid is, zijn de risico's veel kleiner.

Beter wacht je dus nog even een paar jaar en dan kun je er dan optimaal gebruik van maken :)
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil niet heel vervelend overkomen, maar hoe haal je het in je hoofd om op zo'n jonge leeftijd al aan (zulke) drugs te zitten? Wat hierboven ook al werd gezegd, is drugs op jouw leeftijd een no-go.

Je geeft ook aan dat school eronder lijdt. Van één keer een xtc pilletje kan dat niet komen (tenzij je het in het weekend voor de proefwerkweek doet, dan heb je last van die dip/concentratieproblemen etc :P ), wat en hoeveel gebruik je maandelijks als ik vragen mag? Daarbij wil ik even zeggen, dat als school er nu al onder lijdt, je in de toekomst (lees: 5 tot 10+ jaar), pas echt de gevolgen gaat zien van de drugs die je nu neemt.

Als ik jou een tip zou mogen geven, vertel het tegen je ouders. En vertel ze ALLES. Verklein de situatie dus niet omdat je denkt dat ze dan nog bozer worden, je kan het beter in één keer allemaal opbiechten.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
En hoe is het afgelopen?
j
j.driesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sowieso eerlijk tegen je ouders vertellen.
Kennis van me is enkele jaren geleden gepakt met xtc bij een festival door de politie. Die zat ook te twijfelen of hij het moest vertellen. Heeft hij uiteindelijk gedaan. En dat is achteraf erg prettig geweest. Hij werkte bij de overheid en werd door dat voorval ontslagen. Het zou veel lastiger zijn geweest om het alles na zijn ontslag nog toe te geven aan zijn ouders. Wat ik wil zeggen: eerlijkheid duurt t langst. Wat kan er uiteindelijk gebeuren? Misschien zijn je ouders een week boos op je, naja jammer dan, dat zijn risico's van drugsgebruik.
d
drugsgekLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vond 't al eng om op m'n 16e xtc te gebruiken, als 14 jarige doe je dat toch niet?
Rook dan een jointje ofzo...
f
fooolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pfff 14 jaar, wel heel erg jong. Waar gaat dit toch heen met de jeugd. Ik hoop in ieder geval dat je spijt hebt en voortaan een pepermunt neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."