#1
Hi mensen,
Vroeg mij af of iemand hier de recente discussie over ayahuasca ceremonies volgt. Er is zijn door een recente zelfmoord van iemand die dag dag er voor ayahuasca had gebruikt (volgens de media ayahuasca maar volgens de organisatie Iboga) nu opeens gemeenten die maatregelen nemen. De gemeente Eersel heeft de locatie gesloten en ook de burgemeester van Arnhem en andere gemeenten doen onderzoek om ceremonie locaties/organisaties te sluiten.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ayahuasca staat op de harddrugslijst en is strafbaar, maar de ceremonies worden al jaren gedoogd, er komen meer organisaties bij en er is vaak goede begeleiding. Moet het organiseren van ayahuasca ceremonies worden verboden en moeten het OM en de politie actief vervolgen? Of moet het gelegaliseerd worden, met meer regels voor veilige ceremonies en bijv een keurmerk?
Blijft een vreemde gang van zaken, politie invallen en burgemeesters die locaties sluiten voor een plantje uit de Amazone wat al duizenden jaren inzichten en heling geeft. En wat gewoon in de smart shops te koop is, zodat je er zelf thuis thee van kunt koken voor nog geen twintig euro (zelf gedaan, is wel vier uur koken maar dan heb je ook wat).
Ben benieuwd wat jullie vinden.
Vroeg mij af of iemand hier de recente discussie over ayahuasca ceremonies volgt. Er is zijn door een recente zelfmoord van iemand die dag dag er voor ayahuasca had gebruikt (volgens de media ayahuasca maar volgens de organisatie Iboga) nu opeens gemeenten die maatregelen nemen. De gemeente Eersel heeft de locatie gesloten en ook de burgemeester van Arnhem en andere gemeenten doen onderzoek om ceremonie locaties/organisaties te sluiten.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ayahuasca staat op de harddrugslijst en is strafbaar, maar de ceremonies worden al jaren gedoogd, er komen meer organisaties bij en er is vaak goede begeleiding. Moet het organiseren van ayahuasca ceremonies worden verboden en moeten het OM en de politie actief vervolgen? Of moet het gelegaliseerd worden, met meer regels voor veilige ceremonies en bijv een keurmerk?
Blijft een vreemde gang van zaken, politie invallen en burgemeesters die locaties sluiten voor een plantje uit de Amazone wat al duizenden jaren inzichten en heling geeft. En wat gewoon in de smart shops te koop is, zodat je er zelf thuis thee van kunt koken voor nog geen twintig euro (zelf gedaan, is wel vier uur koken maar dan heb je ook wat).
Ben benieuwd wat jullie vinden.