#1
Daar is een heel mooi rapport over: The Blueprint for Regulation.
De naam zegt het al: dat rapport is een blauwdruk voor hoe een gereguleerd systeem eruit zou kunnen zien.
Het is wel even belangrijk om onderscheid te maken tussen legaal en gereguleerd. Want je wil geen ongebreidelde commerciële promotie zoals we nu met alcohol hebben. Stel je voor, dat je dan kinder-xtc-pillen kan kopen in de Hema, met Dora-opdruk en waar lekker veel suiker in zit en zodat kinderen alvast kunnen leren hoe heerlijk xtc is. Waarna ze in tv-reclames zien hoe gelukkig je wordt van xtc en dat het eigenlijk super cool is om regelmatig pillen te slikken.
Lijkt me niet echt handig, toch?![:wink:]()
Verder stelt The Blueprint for Regulation voor om drie categorieën te maken: vrije verkoop voor ongevaarlijke middelen (zoals koffie), verkoop in gespecialiseerde winkels voor wat risicovollere middelen (zoals cannabis, MDMA of alcohol), en verstrekking via de apotheek voor heel gevaarlijke middelen (zoals heroïne nu in Nederland verstrekt wordt aan mensen met verslaving).
Ik stel voor dat we daar nog een vierde categorie aan toevoegen: verstrekking van NPS via verenigingen voor psychonauten =D
Maar lees zelf maar het plan van stichting Transform. Het is echt een heel degelijk plan!
https://transformdrugs.org/product/after-the-war-on-drugs-blueprint-for-regulation/
Overigens is de stichting nu bezig een plan te ontwikkelen voor het reguleren van stimulerende middelen zoals MDMA, speed en cocaïne. Dat boek komt als het goed is dit jaar nog uit!
De naam zegt het al: dat rapport is een blauwdruk voor hoe een gereguleerd systeem eruit zou kunnen zien.
Het is wel even belangrijk om onderscheid te maken tussen legaal en gereguleerd. Want je wil geen ongebreidelde commerciële promotie zoals we nu met alcohol hebben. Stel je voor, dat je dan kinder-xtc-pillen kan kopen in de Hema, met Dora-opdruk en waar lekker veel suiker in zit en zodat kinderen alvast kunnen leren hoe heerlijk xtc is. Waarna ze in tv-reclames zien hoe gelukkig je wordt van xtc en dat het eigenlijk super cool is om regelmatig pillen te slikken.
Lijkt me niet echt handig, toch?
Verder stelt The Blueprint for Regulation voor om drie categorieën te maken: vrije verkoop voor ongevaarlijke middelen (zoals koffie), verkoop in gespecialiseerde winkels voor wat risicovollere middelen (zoals cannabis, MDMA of alcohol), en verstrekking via de apotheek voor heel gevaarlijke middelen (zoals heroïne nu in Nederland verstrekt wordt aan mensen met verslaving).
Ik stel voor dat we daar nog een vierde categorie aan toevoegen: verstrekking van NPS via verenigingen voor psychonauten =D
Maar lees zelf maar het plan van stichting Transform. Het is echt een heel degelijk plan!
https://transformdrugs.org/product/after-the-war-on-drugs-blueprint-for-regulation/
Overigens is de stichting nu bezig een plan te ontwikkelen voor het reguleren van stimulerende middelen zoals MDMA, speed en cocaïne. Dat boek komt als het goed is dit jaar nog uit!