Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsstraf Duitsland

Drugsstraf Duitsland

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
Bert9929Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen weekend ben ik aangehouden toen we onderweg waren naar het festival Melt.
De gehele auto is leeggehaald en doorzocht en daarbij hebben ze het volgende gevonden:
50x xtc, 15x 2cb, 4g ket en 4g Mdma.
Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten qua straf?

Aangehouden in Braunschweig (staat Niedersaksen)
Ik heb verder geen strafblad of iets.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welke straf precies hangt van vele factoren af. Ook van je advocaat straks bij de rechtszaak.
Wel kan ik je vertellen dat je als dealer gestraft zal worden met deze hoeveelheden. Een strafblad heb je dan zeker wel.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is een vraag die je beter aan je advocaat kan stellen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je zal moeten voorkomen daar als je zaak behandeld wordt. Goeie advocaat nemen. Of niet komen en dan je n paar jaar niet in Duitsland vertonen.
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bert9929 zei:
Afgelopen weekend ben ik aangehouden toen we onderweg waren naar het festival Melt.
De gehele auto is leeggehaald en doorzocht en daarbij hebben ze het volgende gevonden:
50x xtc, 15x 2cb, 4g ket en 4g Mdma.
Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten qua straf?

Aangehouden in Braunschweig (staat Niedersaksen)
Ik heb verder geen strafblad of iets.
Klik om te vergroten...

Duitsland zijn ze een stuk strenger dan in Nederland met deze dingen.
Het is een hoeveelheid wat niet voor eigen gebruik is dus ja die mensen kunnen ook denken hoe of wat.
Hebben ze het alleen in beslag genomen of heb je daar in een celletje gezeten.?
B
Bert9929Lid
01-01-2024, 00:00
#6
LunaMila zei:
Duitsland zijn ze een stuk strenger dan in Nederland met deze dingen.
Het is een hoeveelheid wat niet voor eigen gebruik is dus ja die mensen kunnen ook denken hoe of wat.
Hebben ze het alleen in beslag genomen of heb je daar in een celletje gezeten.?
Klik om te vergroten...

We hebben denk ik 6 uur lang op het bureau gezeten, vervolgens allemaal ondervraagt.
Ze hebben het alleen in beslag genomen en na de ondervraging mochten we weer gaan.
De bestuurder had THC in zijn bloed en is daarvoor aangehouden.
En bij een ander is 1,5 gram wiet gevonden.

Ik heb contact gehad met een advocaat en hij vertelde mij dat ik nergens antwoord op moest geven.
Dat justitie vervolgens uitspraak doet en dat we daarop verder moeten gaan.
Het is nu afwachten tot ik de papieren daarvan ontvang.
B
Bert9929Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag de papieren ontvangen van justitie.
Een geldboete van €2400 + €73,50 (administratieve kosten). Gelukkig dus geen strafblad.
De gene waarbij 1,5 gram wiet is gevonden krijg geen boete of iets.
De uitspraak voor de bestuurder is nog niet binnen.

Nu kan ik nog in hoger beroep gaan, maar dat lijkt mij niet verstandig
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bert9929 zei:
Vandaag de papieren ontvangen van justitie.
Een geldboete van €2400 + €73,50 (administratieve kosten). Gelukkig dus geen strafblad.
De gene waarbij 1,5 gram wiet is gevonden krijg geen boete of iets.
De uitspraak voor de bestuurder is nog niet binnen.

Nu kan ik nog in hoger beroep gaan, maar dat lijkt mij niet verstandig
Klik om te vergroten...
Veel geld maar voor de hoeveelheden die ze gevonden hebben valt het opzich nog mee. Zou niet in hoger beroep gaan idd.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb wel es iets opgezocht over de straffen in Duitsland omdat ik soms een gram pep meenam als ik uitging met een Duitse vriendin in Duitsland. Je bent er inderdaad goed vanaf gekomen met een geldboete!
Ben je nu ook een tijd niet welkom bij de oosterburen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien een beetje flauw, maar ik zet het hier toch even nog hier.

Wie kent de poster nog, met de afbeelding van een een of andere freak, met een rugzak, waar vanalles uithing, zoals injectiespuiten, Wietplantjes, met daaronder de tekst : " drugs meenemen naar het buitenland, vergeet het maar! " ?
Een wel heel treffende uitspraak , maar o zo belangrijk vind ikzelf nog steeds!
Want, word je gesnatst, wel , je wordt meteen als zijnde een zeer zware crimineel behandeld.
Dus...gewoon niet doen!
D
Dj1997Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Bert9929 zei:
Vandaag de papieren ontvangen van justitie.
Een geldboete van €2400 + €73,50 (administratieve kosten). Gelukkig dus geen strafblad.
De gene waarbij 1,5 gram wiet is gevonden krijg geen boete of iets.
De uitspraak voor de bestuurder is nog niet binnen.

Nu kan ik nog in hoger beroep gaan, maar dat lijkt mij niet verstandig
Klik om te vergroten...
Hoe weet je dat je geen strafblad gehad heb?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oef.. dure les!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."