Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRisico van drugs kopen

Risico van drugs kopen

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
simpeltje33Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hai!
Ik heb een aantal keren wat drugs via vrienden gebruikt, onder andere ketamine, 2cb en MDMA. Nu wil ik eigenlijk wel zelf eens wat halen en heb het contact van een dealer gekregen die mijn vrienden ook al een aantal keer gebruikt hebben.
Ik vroeg me af wat nu precies het risico is als je drugs gaat kopen bij een dealer. Ik ben nog redelijk jong en heb binnenkort een vog nodig dus wil liever niet gepakt worden :grin:.
De politie zet natuurlijk de meeste moeite in op de dealers zelf, maar ik neem aan dat als ik op dat moment wat koop dat ze mij ook mee zullen nemen. Kon er niet zo veel op het forum over vinden dus ik dacht ik vraag het gewoon!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kopers doen ze niet zo veel tegen, zo lang het kleine hoeveelheden zijn. Gaat de politie om de dealers. Tenzij je heterdaad betrapt wordt.

Vog zou ik ook niet zo veel zorgen maken. Die wordt meestal gevraagd naar aanleiding van waarvoor je bent aangenomen. Dat je niet dingen hebt gestolen bijvoorbeeld. Of geheimhouding niet hebt geschonden als de overheid je aanneemt in een opdracht. Gaat je toekomstige werkgever wel moeilijk doen met drugs, dan neem je gewoon een risico nu. Zou ik niet doen, heeft geen zin. Spreek zelf uit ervaring.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken en het komt goed. Vraag je vrienden eventueel over hoe zo'n iemand te connecten. In mijn tijd voordat het via chat apps ging, ga je niet op de telefoon zeggen wat je allemaal wel of niet wou. Dat is tegenwoordig makkelijker maar alsnog.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het risico met drugs kopen is dat je het gaat gebruiken
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
simpeltje33 zei:
Hai!
Ik heb een aantal keren wat drugs via vrienden gebruikt, onder andere ketamine, 2cb en MDMA. Nu wil ik eigenlijk wel zelf eens wat halen en heb het contact van een dealer gekregen die mijn vrienden ook al een aantal keer gebruikt hebben.
Ik vroeg me af wat nu precies het risico is als je drugs gaat kopen bij een dealer.
Klik om te vergroten...
Allereerst een anekdote: ik had een Griekse kennis die twee jaar in Amsterdam studeerde. En hij was echt totaal verbaasd hoe professioneel dealers hier eigenlijk zijn. Zeker in Amsterdam krijg je al snel een mooi opgemaakte menukaart opgestuurd met prijslijst, zijn ze binnen een half uurtje op locatie, de verkopers zijn vriendelijk en relaxt en de spullen die ze verkopen zijn over het algemeen van goede kwaliteit.

Daarbij geeft de politie inderdaad geen prioriteit aan het aanpakken van gebruikers. Dus als je tijdens een drugsdeal zou worden gepakt, dan probeert de politie vooral van jou een bekentenis te ontlokken die ze als bewijs kunnen gebruiken om de drugsdealer aan te pakken.

Ripdeals met klanten komen eigenlijk vrijwel nooit voor. Ik zal niet zeggen dat er geen drugsgerelateerd geweld is in Nederland, want dat is absoluut wel zo. Maar dat gebeurt vaker bij mensen bij wie er echt wat te halen is. Zeg maar bij mensen die meer dan 1000 euro aan contant / drugs bij zich hebben. En ik geloof niet dat jij zoveel snuift :wink:

Er zijn verschillende manieren waarop de deal kan plaatsvinden. In principe vind ik het wel prettig als dealers niet weten wat mijn naam is en waar ik woon. Dat weet ik van hen ook niet. Dus ik spreek meestal af ergens op straat, waar ze dan even met de auto langskomen. Ik stap in, hij/zij rijdt een rondje, ondertussen wisselen we wat uit, ik stap ergens anders weer uit en loop terug.
De andere dealers zijn meestal gewoon vrienden van me dus die beschouw ik eigenlijk niet eens als dealer :tearsofjoy:

Er zijn ook thuisbezorgd-diensten. Maar dat zou ik vanwege anonimiteit liever niet willen. In ieder geval niet met de lijn waarbij ik nu zit want dat zijn nogal snelle jongens.

simpeltje33 zei:
Ik ben nog redelijk jong en heb binnenkort een vog nodig dus wil liever niet gepakt worden :grin:.
Klik om te vergroten...
Als en VOG voor jou belangrijk is, probeer dan om niet meer dan een halve gram harddrugs of meer dan 1 pil op zak te hebben. Pas als je meer drugs bij je hebt (of in je woning aanwezig is) dan ben je strafbaar. Bij de dealer moet je meestal wel wat meer bestellen. Dus het is niet altijd haalbaar om onder die hoeveelheid te blijven. Dus denk vooral na in wat voor situaties je gecontroleerd zou kunnen worden. Dat is toch voornamelijk bij feestjes, festivals, tijdens het autorijden, of bij andere activiteiten waar de kans op een willekeurige controle groot is. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar in ben persoonlijk nooit gefouilleerd door een agent toen ik over de stoep liep. Dus een beetje rondlopen in je buurt is wel safe.

Ook belangrijk: beken geen drugsbezit totdat je een advocaat hebt gesproken. Vooral in het begin kan dat lastig zijn in de informele gesprekjes omdat zoiets je al snel ontglipt. Een bekentenis kan gebruikt worden als bewijs, en het terugtrekken van zo'n verklaring is lastig.

www.vice.com

5 vragen die je altijd al wilde stellen aan een festivaladvocaat

Hoeveel kun je naar een festival meenemen zonder dat je een strafblad krijgt? Hoe sta je als advocaat mensen bij die compleet van het padje zijn?
www.vice.com www.vice.com

www.vice.com

We spraken een advocaat die op Lowlands mensen bijstond die gepakt waren met drugs

Als je op ADE gesnapt wordt met drugs, moet je naar de 'OM-straat'. Gelukkig zijn daar sinds dit jaar advocaten aanwezig. Advocaat Bart van Elst vertelt hoe het er op Lowlands aan toeging.
www.vice.com www.vice.com
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anders koop je ze toch niet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."