Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer aangehouden voor bloedonderzoek.

Eerste keer aangehouden voor bloedonderzoek.

30 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
kalebarrymethaar zei:
Ik heb de uitslag inmiddels binnen, 3mmc hebben ze niet op getest.

De uitslag was
87 microgram amfetamine, en
1,5 microgram THC.

Mocht iemand hier ervaringen mee hebben, schroom niet om deze te delen. Ik weet in ieder geval wel dat ik hiervan heb geleerd. Dit is 1x en nooit meer. Ben hierdoor gelukkig wel volledig gestopt met blowen (al meer dan anderhalve maand), dus er is in ieder geval wel iets goeds uit gekomen.
Klik om te vergroten...
Van die uitslagen en de mogelijk verbonden straffen die eraan verbonden zijn, kan ik je spijtig genoeg niks zeggen.

Maar wou toch reageren, dat je er duidelijke levensles(sen) hebt uitgetrokken en da's ni iedereen gegeven 😉👊
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar het in de eerste instantie om gaat, is dat er niemand gewond of erger nog is geraakt. Dat is nr. 1!
Nu heb je zelf een hele goede les gehad, laat het met deze ene keer mis de laatste keer zijn dat je onder invloed rijdt!
Je kan het echt niet meer maken. Rijd nuchter, of rijd niet. Helaas maar zo is het.
Maar dat kwartje is al wel gevallen dus genoeg hierover.
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, zonder dat je je blauw moet gaan betalen! Sterkte!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
kalebarrymethaar zei:
Ik heb de uitslag inmiddels binnen, 3mmc hebben ze niet op getest.

De uitslag was
87 microgram amfetamine, en
1,5 microgram THC.

Mocht iemand hier ervaringen mee hebben, schroom niet om deze te delen. Ik weet in ieder geval wel dat ik hiervan heb geleerd. Dit is 1x en nooit meer. Ben hierdoor gelukkig wel volledig gestopt met blowen (al meer dan anderhalve maand), dus er is in ieder geval wel iets goeds uit gekomen.
Klik om te vergroten...

Ik heb even de richtlijnen opgezocht. Voor een bestuurder met zijn eerste overtreding staat het volgende bij een combinatie van drugs.

50 uur TS + 9 mnd OBM ov

Richtlijn is dus 50 uur taakstraf en 9 maanden onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid vanuit het OM. Vervolgens krijg je ook nog te maken met het CBR.

De richtlijn is dus niet niks, maar het blijft een richtlijn en de daadwerkelijke straf kan per persoon en situatie verschillen.
k
kalebarrymethaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Update:

Ik heb inmiddels bericht gekregen van het CBR, dat ik onderzoek moet laten doen naar mijn drugsgebruik. Ik moet ook mijn rijbewijs naar hun opsturen, tot de uitslag van dit onderzoek. Qua lichamelijk (bloed- en urineonderzoek) zit ik 100% safe, omdat ik al langer dan 2 maanden ben gestopt met blowen en verder alleen af en toe een biertje drink in het weekend. Ik vroeg mij daarbij toch af:
  • Heeft iemand ervaring met het psychiatrisch onderzoek?
Ik weet dat ik bijvoorbeeld 'nee' moet zeggen op de vraag of ik een rijbewijs nodig heb, en dat ik moet vertellen dat ik spijt van mijn actie heb en erg ben geschrokken (dat trouwens ook de waarheid is), maar zijn er nog verdere strikvragen waar ik op zou moeten letten? Ik wil namelijk niet door de mand zakken bij de psychiater omdat ik me niet goed genoeg heb voorbereid.


Verder heb ik nog geen bericht gekregen van het OM. Ik hoop dat het geen taakstraf / rijontzegging gaat worden, maar ik zal nog een update sturen als ik deze krijg. Moet natuurlijk wel met mijn billen op de blaren zitten na deze domme actie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die brochure, die hierboven al genoemd is, is inderdaad erg handig bij de voorbereiding van het onderzoek van het CBR.
Er schijnt veel goede informatie in te staan om je goed voor te bereiden voor het onderzoek van het CBR.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb geen ervaring met het CBR en hun onderzoeken, dus kan er helaas niets over zeggen. Wel lees ik hier vaak over een bepaalde brochure die handig schijnt te zijn.

Het OM en de rechtbank hebben achterstanden. Het kan best een tijdje duren voordat je bericht krijgt.

Succes met alles in ieder geval.
V
VluggejaapieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeetje balen dat het gebeurd is man.
Rijden onder invloed is 1 maar zeggen tegen agenten dat je van een hardcore feest afkomt is echt het *sorry dat ik het zeg* domste wat je kan zeggen.
Hardcore staat bij zeer veel mensen bekend om drugs en snuiven zo ook bij agenten.
Als je had gezegd dat je van de kroeg kwam had je waarschijnlijk moeten blazen en klaar is kees (als je niet had gedronken)
Tenzij je met giga doppen achter het stuur zat maar aangezien je hoeveelheid lijkt me dat stug.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gisteren video's gezien van Anne Heche ( Actrice) onder invloed van pillen . Het begint met ik voel me goed genoeg ooit. Tot dit.... totale paniek na aanhouding.

Rijd zo een straat ( zie je in andere video) door met 140 km p.u een huis in. Na een week officieel overleden , verbrand .auto uitgebrand. Zo onnodig. Zo jammer ....
Je bent te eerlijk geweest, prijst je, ik hoop dat dat meetelt.
Stap nooit met drank-drugs , zware pijnstillers in een auto.
Succes ..


Video van de hele reddingsactie. Wie weet helpt t voortaan anders te beslissen. 🍀👍🔒
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je ooit eens een keer plaatsneemt op de publieke tribune van de politierechter of de kantonrechter, dan zal je merken dat ontzettend veel zaken die daar behandeld worden, rijden onder invloed betreffen. Echt ontzettend veel. De ene na de andere staat op de rol.
Het lijkt wel alsof dit ( verkeers) misdrijf het meest gepleegd wordt!
En dit terwijl iedereen weet dat rijden onder invloed echt niet meer kan in het verkeer van tegenwoordig....
H
Henk spaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
kalebarrymethaar zei:
Ik heb de uitslag inmiddels binnen, 3mmc hebben ze niet op getest.

De uitslag was
87 microgram amfetamine, en
1,5 microgram THC.

Mocht iemand hier ervaringen mee hebben, schroom niet om deze te delen. Ik weet in ieder geval wel dat ik hiervan heb geleerd. Dit is 1x en nooit meer. Ben hierdoor gelukkig wel volledig gestopt met blowen (al meer dan anderhalve maand), dus er is in ieder geval wel iets goeds uit gekomen.
Klik om te vergroten...
Hoeveel wiet/hasj had je voorgaand gerookt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waar komt die amfetamine ineens vandaan, zou dit niet afkomstig zijn van de 3mmc?
Of had je ook nog amfetamine gesnoven?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."