Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNps en drugswet Italië / Zwitserland

Nps en drugswet Italië / Zwitserland

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
Wat is het toch fijn dat google bestaat!
g
gekkiLid
Hoi, ik ben van plan om met de auto naar Zwitserland & Italië te gaan van de zomer naar enkele festivals.
Nou wil ik geen "echte" drugs meenemen dus zat te denken om ong. 2 gram 2mmc en/of 6 buisjes liquid research chemicals zoals Algeria Forest Fruits mee te nemen.
Mijn vraag is: staat hier straf op zoals een geldboete of gevangenisstraf, rijontzegging? Wat is her huidige drugsbeleid in Zwitserland en Italië?
Ik snap dat het beter is om niks mee te nemen maar ik wil graag weten wat het drugsbeleid is. Alvast bedankt!

Edit: ja heb op internet gezicht maar kon daar niks vinden over het huidige drugsbeleid, alleen mbt Nederland.
g
gekkiLid
Gelato43 zei:
Wat is het toch fijn dat google bestaat!
Klik om te vergroten...
Ja heel fijn en daar staat dus niks op van bezit van NPS in Zwitserland en Italië. Alleen mbt Nederland.
L
LionXLid
2-mmc: https://psychonautwiki.org/wiki/2-MMC
Alleen illegaal in Polen maar geen 100% zekerheid
Algeria forest geen idee wat daar allemaal inzit
k
k1ttyc4tLid
Heb er zelf geen ervaring mee, geloof best dat er misschien niet zo veel over te vinden is. Maar het kan ook aan mij liggen, durf ook geen enkele stof behalve nicotine en caffeïne te nuttigen buiten huis. Bang dat ik dan te ver van m'n veilige plekje ben.
g
gekkiLid
DjYella zei:
2-mmc: https://psychonautwiki.org/wiki/2-MMC
Alleen illegaal in Polen maar geen 100% zekerheid
Algeria forest geen idee wat daar allemaal inzit
Klik om te vergroten...
Dankje. Illegaal in Polen zie ik... zel ff verder kijken 👍
g
gekkiLid
@k1ttyc4t ja ik eigenlijk ook. Maar ik wil ook niet compleet nuchter zijn daar straks op de festivals.
Een geldboete wil ik best riskeren aangezien ik niet heel veel mee wil nemen, maar een gevangenisstraf word een ander verhaal 😅
g
gekkiLid
@k1ttyc4t haha nee begrijp ik wat smokkel tips betreft 😄 Ik weet wel dat ze behoorlijk ver kunnen gaan asm de grens als ze je verdenken. Kan het wel ergens stoppen waar *de zon niet schijnt* maar zal je net zien dat dr een vrouwelijke agent/douane is...
Nogmaals dank..ik zal ook ff op Reddit kijken.
Ik ken niemand daar helaas. Ik ga altijd alleen haha
k
k1ttyc4tLid
Nee dat begrijp ik helemaal, over smokkelen kan en mag ik je geen tips geven. Dat is niet toegestaan op het forum.

Ken je niet iemand daar? of zoek op bijvoorbeeld een brede community zoals Reddit mensen die naar hetzelfde festival gaan en vraag daar onder gehele anonimiteit aan iemand die er woont naar het actuele drugsbeleid.
G
Gelato43Lid
k1ttyc4t zei:
Nee dat begrijp ik helemaal, over smokkelen kan en mag ik je geen tips geven. Dat is niet toegestaan op het forum.

Ken je niet iemand daar? of zoek op bijvoorbeeld een brede community zoals Reddit mensen die naar hetzelfde festival gaan en vraag daar onder gehele anonimiteit aan iemand die er woont naar het actuele drugsbeleid.
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad de beste tip, ik heb net ook even gezocht maar hoever ik zie kon ik 1 italiaanse site vinden die iets van NPS verkocht.

Ik denk wel dat als je toch gepakt word, maakt niet uit waar, dat ze het toch gaan zien als drugs dus ze gaan daar ook naar toe handelen. Drugs over de grens meenemen brengt altijd risico's met zich mee.
g
gekkiLid
@Gelato43 jammer dat er zo weinig op staat idd. Ik wil best een geldboete riskeren maar gevangenisstraf gaat me te ver...
_
_shikantazaLid
Gelato43 zei:
Dit is inderdaad de beste tip, ik heb net ook even gezocht maar hoever ik zie kon ik 1 italiaanse site vinden die iets van NPS verkocht.

Ik denk wel dat als je toch gepakt word, maakt niet uit waar, dat ze het toch gaan zien als drugs dus ze gaan daar ook naar toe handelen. Drugs over de grens meenemen brengt altijd risico's met zich mee.
Klik om te vergroten...
Dit. Als je controle krijgt en de controleur vindt een gripzakje met wit poeder dan mag je sowieso even mee. Dan kun je hoog of laag springen dat het legaal is, maar als je pech hebt mag je in de cel totdat die legaliteit bewezen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."