Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer jongeren verslaafd aan Nederwiet

Steeds meer jongeren verslaafd aan Nederwiet

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als een bepaalde weed erg sterk is dan ga je er ook minder van gebruiken. Want je gaat jezelf toch niet tegen de vlakte roken?

Trouwens geloof ik wel dat je geestelijk afhankelijk kan raken van weed, zoals van zoveel dingen. Maar dat staat los van het thc gehalte.
p
pjotterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kwam dit filmpje tegen het gaat over jongeren in een kliniek voor wietverslaafden.

Er word door deskundigen gezegd dat de nederwiet van tegenwoordig niet meer onder softdrugs zou moeten vallen door de toename van de hoeveelheid THC.

:smoke:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
kapitein-x zei:
Als een bepaalde weed erg sterk is dan ga je er ook minder van gebruiken. Want je gaat jezelf toch niet tegen de vlakte roken?

Trouwens geloof ik wel dat je geestelijk afhankelijk kan raken van weed, zoals van zoveel dingen. Maar dat staat los van het thc gehalte.
Klik om te vergroten...

Dat gebeurd nooit, want zo sterk vind ik die wiet helemaal niet... Wordt van me eige kweek net zo gaar :sunglasses:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
kapitein-x zei:
Als een bepaalde weed erg sterk is dan ga je er ook minder van gebruiken. Want je gaat jezelf toch niet tegen de vlakte roken?

Trouwens geloof ik wel dat je geestelijk afhankelijk kan raken van weed, zoals van zoveel dingen. Maar dat staat los van het thc gehalte.
Klik om te vergroten...

Wiet krijgt mij echt niet neer hoor. Op een gegeven moment worden mijn ogen zwaar, maar ik kan roken wat ik wil..

Ik weet wat ze bedoelen, als ik 1 dag niet blow lig ik ook in een nat bed. Ik herken een hoop dingen in mezelf :openmouth: . Ik ben ook ermee bezig te stoppen. Vanavond haal ik in ieder geval nix.
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vanavond haal ik in ieder geval nix.
Klik om te vergroten...
:wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
BobG zei:
kapitein-x zei:
Als een bepaalde weed erg sterk is dan ga je er ook minder van gebruiken. Want je gaat jezelf toch niet tegen de vlakte roken?

Trouwens geloof ik wel dat je geestelijk afhankelijk kan raken van weed, zoals van zoveel dingen. Maar dat staat los van het thc gehalte.
Klik om te vergroten...

Wiet krijgt mij echt niet neer hoor. Op een gegeven moment worden mijn ogen zwaar, maar ik kan roken wat ik wil..

Ik weet wat ze bedoelen, als ik 1 dag niet blow lig ik ook in een nat bed. Ik herken een hoop dingen in mezelf :openmouth: . Ik ben ook ermee bezig te stoppen. Vanavond haal ik in ieder geval nix.
Klik om te vergroten...

Mja, dat zweten heb ik ook gehad... Erg vervelend... Dit kun je wellicht oplossen door niet te stoppen, maar over te stappen op een wietje met een zwakker THC gehalte...

NOT

Volgens mij heb je sowieso last van dat zweten en shit wanneer je een hele lange tijd dagelijks blowt... (ik blowde namelijk voornamelijk zwakke wiet, maar sliep wel slecht toen ik er mee stopte...)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
komt het niet gewoon omdat je te lang uitslaapt.

blow maar lekker en ga om 1 uur knetterstoned naar bed.
zet je wekker om 7 uur en sta direct op.

ga die dag niet blowen en ga om 11 uur(savonds dus) in je nest liggen , dan slaap je echt wel rond half 1 hoor en heb je je normale ritme zo terug
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
spacekonijn zei:
komt het niet gewoon omdat je te lang uitslaapt.

blow maar lekker en ga om 1 uur knetterstoned naar bed.
zet je wekker om 7 uur en sta direct op.

ga die dag niet blowen en ga om 11 uur(savonds dus) in je nest liggen , dan slaap je echt wel rond half 1 hoor en heb je je normale ritme zo terug
Klik om te vergroten...

Dat was bij mij dus niet zo...

Heb ook al een keer gestopt door om half 8 standaard de wekker te zetten, een ephedra te bikken, weer gaan slapen, en dan wachten tot je op een gegeven moment zoveel zin hebt wat met je energie te doen dat je eruit gaat. (half 9 was dat meestal) En dan 12 uur naar bed, en om 3 uur nog wakker liggen, eerste nacht zelfs NIET geslapen...

Het is nog een geluk dat ik die ephedra in overvloed had, want zo had ik alsnog veel aan me dag, ondanks die paar uurtjes slaap die ik maar had...

Na 1 week was mijn ritme wel volledig terug... sterker nog, ik werd standaar uit me zelf voor 9 uur wakker en werd rond 11 uur al moe :sunglasses:

Zo erg was het uiteindelijk dus niet allemaal... Maar toch...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
je hebt moeite met slapen omdat je stopt met wiet zeg je?
maar je hebt ook ephedra gebruikt die dag? lol logisch dan , restjes ephedra werken lang door
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#10
gezellig.. zo'n 40 eujries erdoor elke dag.
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#11
denken ze nou echt dat dit de jongeren zal tegenhouden te blowen? hallo, vroeger was het maar 0 tot 2%, nu rond de 20% zei die kerel :confused: vroeger gebruikten ze ook meer en was da ongezonder, nu gebruik je ook minder omdat je er rapper high van word!! dat is mijn mening dus
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacekonijn zei:
je hebt moeite met slapen omdat je stopt met wiet zeg je?
maar je hebt ook ephedra gebruikt die dag? lol logisch dan , restjes ephedra werken lang door
Klik om te vergroten...
wist dat ik die opmerking zou krijgen van jou haha, wat ben je toch weer voorspelbaar :sunglasses:

Maar op ephedra slaap ik heerlijk, al neem ik het 2 uur voor het slapen gaan :) Mijn natuurlijke slaapritme wordt door ephedra echt niet verstoord... Het enige wat ik heb wanneer ik ephedra inneem voor het slapen gaan, is dat ik zoiets heb van: mmm, mijn gedachten gaan zo snel en ik heb zoveel zin om iets te doen, waarom zou ik gaan slapen? Een disney film kijken is nog leerzamer?

Om vervolgens toch te blijven liggen omdat je je realiseert dat je toch eigenlijk best wel moe bent en je er over 8 uur al weer uit moet. (je houdt je ogen liever dicht, je chillt m gewoon lekker en je ligt onbeweegelijk in je bed maar denkt op topsnelheid.) En dat heldere moment, is dan meestal het laatste wat ik me herinner :grin:

Ps, het idee om ephedra te nemen kwam pas de bewuste ochtend, ik dacht: FUCK, mijn wekker, en ik heb nog niet geslapen! Damn, dit wordt dus een verneukte dag... Tot ik dus op het 'geniale' idee kwam een ephedra te nemen... De 2e dag nam ik geen ephedra en sliep ik pas rond 3 uur, maar dat is al beter dan geen slaap! De 3e dag sliep ik nog steeds slecht... Vanaf de 4e dag sliep ik al weer aardig goed... En na een week dus ouwe/normale ritme terug... En voor ik blowde was mijn ritme al niet normaal te noemen eigenlijk, maar goed :beer:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
't Is ook zo lekker he... :)
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hmmmm, Yeah right...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."