#1
België krijgt legale cannabisplantage
De eerste legale cannabisplantage van het land wordt weldra een feit. Onder de slogan 'Trekt uw plant' organiseerde het Steunpunt Antwerpse Druggebruikers gisteren een eerste inschrijvingsdag voor cannabisgebruikers. Wie vijftig euro betaalt, krijgt zoals wettelijk voorzien één plant die in een gemeenschappelijke plantage verbouwd zal worden.
Niet lang meer of België krijgt haar eerste wettelijke cannabisplantage. En dat alles onder het wakend oog van politie en Antwerps burgemeester Patrick Janssens. Initiatiefnemer is het Steunpunt Antwerpse Drugsgebruikers. Net zoals in 200 andere steden pleitten ze gisteren openlijk voor het recht op cannabis. Opzet is het aanklagen van de contradictie tussen ,,wat de wetgever wil en de manier waarop gerechtelijke instanties en politie reageren''. Initiatiefnemer Stijn Goossens: ,,Aan de ene kant voeren ze een zogenaamd gedoogbeleid voor cannabis, aan de andere kant wordt er erg streng en repressief opgetreden.''
Met de actie 'Trekt uw plant' krijgen meerderjarige Vlamingen meteen de kans om op wettelijke wijze cannabis te verbouwen in een gezamenlijke kweekruimte. En dat volgens het principe: één plant per lid. Zodra de organisatie dertig leden telt, wordt de plantage geopend. Het adres wordt niet aan de grote klok gehangen, maar zal wel aan de Antwerpse burgemeester overhandigd worden. ,,We zullen hem ook een duplicaat van de sleutel geven, zodat hij de volle controle heeft over wat er gebeurt.'' Verwacht wordt dat de eerste oogst in oktober opgerookt kan worden.
bron: Het nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=GM5S8FV4
Ik vind het mss wel goed, maar tis weer tipisch belgisch, ik vind oftwel is het legaal, of wel is het illegaal. en niet iets tussenin. het is dan legaal voor iemand die lid, is en illegaal voor het gewone volk. dat vind ik een vorm van dicriminatie. ze maken er weer een boeltje van. En je betaalt dan 50 euro... volgens mij is de enige reden dat ze dit doen weer om er geld uit te slaan. maar dit is mijn mening.![:)]()
De eerste legale cannabisplantage van het land wordt weldra een feit. Onder de slogan 'Trekt uw plant' organiseerde het Steunpunt Antwerpse Druggebruikers gisteren een eerste inschrijvingsdag voor cannabisgebruikers. Wie vijftig euro betaalt, krijgt zoals wettelijk voorzien één plant die in een gemeenschappelijke plantage verbouwd zal worden.
Niet lang meer of België krijgt haar eerste wettelijke cannabisplantage. En dat alles onder het wakend oog van politie en Antwerps burgemeester Patrick Janssens. Initiatiefnemer is het Steunpunt Antwerpse Drugsgebruikers. Net zoals in 200 andere steden pleitten ze gisteren openlijk voor het recht op cannabis. Opzet is het aanklagen van de contradictie tussen ,,wat de wetgever wil en de manier waarop gerechtelijke instanties en politie reageren''. Initiatiefnemer Stijn Goossens: ,,Aan de ene kant voeren ze een zogenaamd gedoogbeleid voor cannabis, aan de andere kant wordt er erg streng en repressief opgetreden.''
Met de actie 'Trekt uw plant' krijgen meerderjarige Vlamingen meteen de kans om op wettelijke wijze cannabis te verbouwen in een gezamenlijke kweekruimte. En dat volgens het principe: één plant per lid. Zodra de organisatie dertig leden telt, wordt de plantage geopend. Het adres wordt niet aan de grote klok gehangen, maar zal wel aan de Antwerpse burgemeester overhandigd worden. ,,We zullen hem ook een duplicaat van de sleutel geven, zodat hij de volle controle heeft over wat er gebeurt.'' Verwacht wordt dat de eerste oogst in oktober opgerookt kan worden.
bron: Het nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=GM5S8FV4
Ik vind het mss wel goed, maar tis weer tipisch belgisch, ik vind oftwel is het legaal, of wel is het illegaal. en niet iets tussenin. het is dan legaal voor iemand die lid, is en illegaal voor het gewone volk. dat vind ik een vorm van dicriminatie. ze maken er weer een boeltje van. En je betaalt dan 50 euro... volgens mij is de enige reden dat ze dit doen weer om er geld uit te slaan. maar dit is mijn mening.
