Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBelgie krijgt legale cannabisplantage

Belgie krijgt legale cannabisplantage

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#1
België krijgt legale cannabisplantage

De eerste legale cannabisplantage van het land wordt weldra een feit. Onder de slogan 'Trekt uw plant' organiseerde het Steunpunt Antwerpse Druggebruikers gisteren een eerste inschrijvingsdag voor cannabisgebruikers. Wie vijftig euro betaalt, krijgt zoals wettelijk voorzien één plant die in een gemeenschappelijke plantage verbouwd zal worden.

Niet lang meer of België krijgt haar eerste wettelijke cannabisplantage. En dat alles onder het wakend oog van politie en Antwerps burgemeester Patrick Janssens. Initiatiefnemer is het Steunpunt Antwerpse Drugsgebruikers. Net zoals in 200 andere steden pleitten ze gisteren openlijk voor het recht op cannabis. Opzet is het aanklagen van de contradictie tussen ,,wat de wetgever wil en de manier waarop gerechtelijke instanties en politie reageren''. Initiatiefnemer Stijn Goossens: ,,Aan de ene kant voeren ze een zogenaamd gedoogbeleid voor cannabis, aan de andere kant wordt er erg streng en repressief opgetreden.''

Met de actie 'Trekt uw plant' krijgen meerderjarige Vlamingen meteen de kans om op wettelijke wijze cannabis te verbouwen in een gezamenlijke kweekruimte. En dat volgens het principe: één plant per lid. Zodra de organisatie dertig leden telt, wordt de plantage geopend. Het adres wordt niet aan de grote klok gehangen, maar zal wel aan de Antwerpse burgemeester overhandigd worden. ,,We zullen hem ook een duplicaat van de sleutel geven, zodat hij de volle controle heeft over wat er gebeurt.'' Verwacht wordt dat de eerste oogst in oktober opgerookt kan worden.

bron: Het nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=GM5S8FV4


Ik vind het mss wel goed, maar tis weer tipisch belgisch, ik vind oftwel is het legaal, of wel is het illegaal. en niet iets tussenin. het is dan legaal voor iemand die lid, is en illegaal voor het gewone volk. dat vind ik een vorm van dicriminatie. ze maken er weer een boeltje van. En je betaalt dan 50 euro... volgens mij is de enige reden dat ze dit doen weer om er geld uit te slaan. maar dit is mijn mening. :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
dit gaat inderdaad om een geldkwestie... Maarja, dit is een begin, als men gaat realiseren dat dit al beter is dan de handel aan criminelen overlaten ben je al een heel stuk verder dan de meeste regeringen nu zijn...
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een geldkwestie? 50 x 30 = €1500. Nou nou daar gaat het om. Nee dit is gewoon om te experimenteren.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#4
goe bzig! :stoned:
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#5
denk dat ze dit doen om geld te maken, komaan 50€ voor 1 plantje (1 plant per lid :confused:) je kan voor 10€ al 5 zaadjes kopen in de smartshop :confused: wat stom zeg, en je mag dan maar een deel van je oogst in bezit hebben :confused: wat gebeurt er dan met de rest??
wat zijn wij belgen weer dom zeg :confused: wrm maken ze het dan niet diret het gebruik van cannabis legaal?
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#6
NOujah, energie/onderhoudskosten en manuren?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."