Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Aparte kassa voor drank in supermarkt'

'Aparte kassa voor drank in supermarkt'

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm, hier is overal al een aparte slijter, maar alcohol voor 16 jaar kan je bij de normale kassa afrekenen.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
'Aparte kassa voor drank in supermarkt'

Uitgegeven: 2 juni 2006 12:24
Laatst gewijzigd: 2 juni 2006 12:33
WOERDEN - Supermarkten moeten aparte kassa's invoeren waar klanten drank kunnen afrekenen. Speciaal opgeleide cassières kunnen dan beoordelen of de kopers oud genoeg zijn om drank te mogen kopen. Het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) heeft dat voorstel vrijdag gelanceerd.


Volgens het NIGZ moeten supermarkten meer moeite moeten doen om te onderzoeken of de kopers zestien jaar oud zijn. Beneden die leeftijd mogen ze volgens de wet geen alcohol kopen. Onderzoek wijst echter uit dat 90 procent van de jongeren onder de zestien jaar heel gemakkelijk aan drank kan komen.


Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wil de leeftijd voor het legaal kopen van alcohol verhogen van 16 naar 18 jaar. Daarbij wil hij de verkoop van populaire mixdrankjes zoals Breezers in supermarkten verbieden. Het NIGZ is daar voor.

Onuitvoerbaar

De koepelorganisatie van supermarkten, CBL, noemt het voorstel van het NIGZ "niet acceptabel en onuitvoerbaar". Klanten zouden twee keer voor de kassa moeten wachten in plaats van een keer.

Volgens een woordvoerster is het bovendien stigmatiserend voor de klanten om bij de alcoholkassa in de de rij te moeten staan.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
SpacingBen zei:
hoezo belachelijk?

Meer een meer jongeren raken in de shit door alcohol!
Klik om te vergroten...

omdat iedereen in die rij moet staan voor een kratje bier?
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, laat volgende keer eens een bron zien waar het nieuws vandaan komt..
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daar ben ik het wel mee eens.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#6
www.nu.nl, zal ff hele link zoeken voor jullie.. :)
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.nu.nl/news/745295/10/'Aparte ... arkt'.html
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Belachelijk. Dit kost mensen alleen maar tijd.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoezo belachelijk?

Meer een meer jongeren raken in de shit door alcohol!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
JewCookie zei:
SpacingBen zei:
hoezo belachelijk?
Je moet toch sowieso in de rij staan?


Meer een meer jongeren raken in de shit door alcohol!
Klik om te vergroten...

omdat iedereen in die rij moet staan voor een kratje bier?
Klik om te vergroten...

Je kan ook altijd nog in een slijter je drank halen? Ik heb daar nog nooit in de rij hoeven staan!

Of heb ik iets over het hoofd gelezen?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpacingBen zei:
JewCookie zei:
SpacingBen zei:
hoezo belachelijk?
Je moet toch sowieso in de rij staan?


Meer een meer jongeren raken in de shit door alcohol!
Klik om te vergroten...

omdat iedereen in die rij moet staan voor een kratje bier?
Klik om te vergroten...

Je kan ook altijd nog in een slijter je drank halen? Ik heb daar nog nooit in de rij hoeven staan!

Of heb ik iets over het hoofd gelezen?
Klik om te vergroten...

das waar, maar je stel je doet gewoon boodschappen en neemt een krat bier erbij mee.. moet je 2x in de rij gaan staan.. :confused:
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#12
:openmouth:
pure luiheid omdat die trutjes achter de kassa geen ID willen vragen, en puur daarom een nieuwe rij aanschaffen. lekker is dat.
kan je 2 keer in de rij staan :openmouth:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
andere drugs koop je toch ook niet gewoon in de supermarkt?

Ik vind dit juist goed... Het verkleind het verschil tussen alcohol en drugs voor mijn gevoel...

Nu heeft de jeugd heel erg het beeld van: Alcohol mag, is stoer, en leuk! Dus waarom me niet iedere vrijdag en zaterdag lam zuipen? Ik krijg toch wel mee ookal ben ik 13...

Zo was het idee bij ons althans... En om nou te zeggen dat ik die jongens over het algemeen onverstandig/dom vond? :confused:

Hoe dan ook, jongeren kunnen net als volwassenen niet altijd even goed met drank omgaan... En aangezien het om jongeren(minderjarigen) gaat, moet je alles proberen om dit probleem op te lossen!

Ps, ik zou het graag mooiere willen beargumenteren, maar t lukt gewoon niet :P
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Elektronik_dynamite zei:
:openmouth:
pure luiheid omdat die trutjes achter de kassa geen ID willen vragen, en puur daarom een nieuwe rij aanschaffen. lekker is dat.
kan je 2 keer in de rij staan :openmouth:
Klik om te vergroten...

denk niet dat je er 2 keer hoeft te staan, denk dat je dan ook je 'normale' boodschappen daar wel kan doen :wink:
Anders zijn ze wel heel stom..
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soms is het zo belachelijk dat ik ga denken dat jullie die nieuwsberichten zelf verzinnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."