Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPink Floyd-oprichter Syd Barrett overleden

Pink Floyd-oprichter Syd Barrett overleden

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#1


Voor mij nog altijd het grote brein achter pink floyd, en psychedelica in het algemeen.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#2
R.I.P
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
:cry:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Baukereg zei:


Voor mij nog altijd het grote brein achter pink floyd, en psychedelica in het algemeen.
Klik om te vergroten...
Het grote brein achter Pink Floyd is Roger Waters daar valt niet over te discussieren. Syd Barrett alleen van het eerste album dat vrij weinig te maken heeft met wat ze later gingen doen.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#5
LOL, deranged... je moet toch weten dat de jongens van pink floyd altijd aan syd zullen denken en ook de style van syd proberen over te nemen. Roger waters is een aanvulling..komt nog es bij kijken dat wat pink floyd later doet geen zak voorstelt, geen vernieuwing of wat dan ook
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je lult uit je nek is het enige dat ik er over te zeggen heb nu. Oja en Dark Side of the Moon.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Face it, syd barratt heeft van pink floyd gemaakt wat het is. Tot meddle is alles gebasseerd geweest op datgene waar hij mee begonnen is, en pas vanaf die tijd zie je dat roger waters meer de overhand is gaan nemen, en pink floyd een stuk minder psychedelisch is geworden, en ook minder vernieuwend. Dark side is een geweldige plaat, daar niet van, maar de vernieuwingsdrang uit de begindagen hoor ik er niet meer in terug. Animals vind ik ook een prima plaat, maar vanaf the wall is het niets meer.

De grootheden in de muziek zijn diegene die vernieuwend durven te zijn. Dat deed syd op een uitzonderlijke manier, gilmour heeft dat geprobeerd voort te zetten op zijn manier, roger waters heeft het verprutst. Zo zie ik het.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Haze zei:
Baukereg zei:
Face it, syd barratt heeft van pink floyd gemaakt wat het is. Tot meddle is alles gebasseerd geweest op datgene waar hij mee begonnen is, en pas vanaf die tijd zie je dat roger waters meer de overhand is gaan nemen, en pink floyd een stuk minder psychedelisch is geworden, en ook minder vernieuwend. Dark side is een geweldige plaat, daar niet van, maar de vernieuwingsdrang uit de begindagen hoor ik er niet meer in terug. Animals vind ik ook een prima plaat, maar vanaf the wall is het niets meer.

De grootheden in de muziek zijn diegene die vernieuwend durven te zijn. Dat deed syd op een uitzonderlijke manier, gilmour heeft dat geprobeerd voort te zetten op zijn manier, roger waters heeft het verprutst. Zo zie ik het.
Klik om te vergroten...

Idd, ach alle groten sterven vroeg.
Klik om te vergroten...

Onzin, alle groten die jij mee hebt gemaakt (direct of indirect (zie ouders of oudere vrienden)) die zijn doodgegaan herinner je je weer aan, er zijn er ook zat die nog dood moeten gaan en dat herinner je je misschien over 20-30 jaar. Toch?
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Baukereg zei:
Face it, syd barratt heeft van pink floyd gemaakt wat het is. Tot meddle is alles gebasseerd geweest op datgene waar hij mee begonnen is, en pas vanaf die tijd zie je dat roger waters meer de overhand is gaan nemen, en pink floyd een stuk minder psychedelisch is geworden, en ook minder vernieuwend. Dark side is een geweldige plaat, daar niet van, maar de vernieuwingsdrang uit de begindagen hoor ik er niet meer in terug. Animals vind ik ook een prima plaat, maar vanaf the wall is het niets meer.

De grootheden in de muziek zijn diegene die vernieuwend durven te zijn. Dat deed syd op een uitzonderlijke manier, gilmour heeft dat geprobeerd voort te zetten op zijn manier, roger waters heeft het verprutst. Zo zie ik het.
Klik om te vergroten...

Idd, ach alle groten sterven vroeg.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar beseffen jullie dan niet dat je niet dood kan? JE kan in dit leven slechts bepalen hoe jij in een andere wereld behandeld gaat worden...

Dat mensen tegenwoordig zo angstig zijn, heeft er mee te maken dat men meer en meer het slechte met je voorheeft, en dus dat er meer mensen zullen branden...
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
AMSTERDAM - Syd Barrett is op 60-jarige leeftijd overleden. Dat maakte een woordvoerder van Pink Floyd dinsdag bekend. De doodsoorzaak en exacte sterfdatum van de oprichter van de Engelse band zijn niet bekendgemaakt.

Barrett leefde na zijn vertrek uit de band in 1968 in de anonimiteit, maar wordt nog altijd zeer bewonderd door veel muziekliefhebbers.


Barrett richtte in 1965 in Londen met zijn jeugdvrienden Roger Waters (bas), Rick Wright (toetsen) en Nick Mason (drums) Pink Floyd op. De vier kenden elkaar uit hun geboorteplaats Cambrigde. Onder creatieve leiding van Barrett ontpopte de band zich eind jaren zestig als vlaggenschip van de psychedelische muziekwereld in Londen.

Bergafwaarts

Na de release van het debuutalbum 'The piper at the gates of dawn' in 1967 ging het met de gezondheid van Barrett door overmatig drugsgebruik snel bergafwaarts. De band trok gitarist David Gilmour als extra gitarist aan, waarna Barrett langzaam van het toneel verdween. "Op zekere dag besloten we Syd niet meer op te halen voor een optreden", zei Waters later. Barrett was op het tweede album 'A saucerful of secrets' nog slechts op één nummer te horen. Na twee soloalbums keerde hij in 1970 de muziekwereld definitief de rug toe.

De geest van Barrett liet de leden van Pink Floyd echter nooit meer los. Zo was het album 'Wish you were here' (1975) duidelijk geïnspireerd op de persoon Barrett. Tijdens de opnamen wipte hij zelfs onverwachts aan in de studio, maar geen van zijn oude bandleden herkende hem tijdens het bezoek. Ook het conceptalbum 'The wall' was deels geïnspireerd op de oude leider van de groep. Eind mei speelde Gilmour tijdens een concert in Londen nog een nummer van Barrett met David Bowie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."