Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlanders vrezen wraak Uruzgan-missie

Nederlanders vrezen wraak Uruzgan-missie

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
We hebben al qaida dus niet meer nodig om bang te worden, dat doen we zelf wel door dit soort onderzoekjes.

Ik snap het echt niet. Hoe groot is de kans dat je bij een aanslag betrokken zou worden? Shit, dat is echt het laatste waar ik me druk over zou maken. De kans is groter dat een vliegtuig op mijn hoofd crasht.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nederlanders vrezen wraak Uruzgan-missie

Uitgegeven: 29 juli 2006 07:05
Laatst gewijzigd: 29 juli 2006 07:24
RIJSWIJK - Meer dan de helft van de Nederlanders, 56,8 procent, denkt dat door de Nederlandse troepenzending naar Uruzgan er een grotere kans is op een terroristische aanslag in Nederland.


Bijna de helft van de bevolking, 49,2 procent, gelooft niet in een goede afloop van de Afghanistan-missie. Dat blijkt uit een enquête door onderzoeksbureau Tangram die het AD zaterdag publiceerde.


Wederopbouw

Het onderzoek onder 1605 Nederlanders werd gehouden voor het helikopterongeval in Afghanistan, woensdag. 69 Procent van de ondervraagden vindt dat de Nederlanders militairen terug moeten keren uit Afghanistan als de wederopbouw mislukt.

Op de vraag of Nederland zich terug moet trekken als er doden vallen onder de uitgezonden militairen, antwoordt 36,6 procent; "Ja". 53,7 Procent vindt dat sneuvelen tot het beroepsrisico hoort en geen reden is voor terugtrekking.

48,9 Procent van de ondervraagden steunt de deelname van Nederland aan de missie in Uruzgan. In januari was dat volgens een peiling van TNS NIPO nog 33 procent van de Nederlandse bevolking.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed onderzoek, uitslag was ook wel te verwachten eigenlijk.
Al Qaida heeft tenslotte "belooft" dat de landen die zich in Afghanistan blijven bemoeien met de wederopbouw enzo van een koude kermis thuis zullen komen en daarbij hebben ze Nederland expliciet genoemd.

Wel een tegenvaller dat steeds meer mensen de missie steunen. Ook een tegenvaller dat mensen vinden dat Nederland zich niet hoeft terug te trekken als er doden zouden vallen. We zijn tenslotte een vredesleger die de troep van Amerika opruimen, ik snap niet dat mensen het dan normaal vinden dat er Nederlandse doden mogen vallen. Wij worden toch niet aangevallen?!
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Borssele?

of misschien de haven, daar heb je onze economie ook best aardig mee..
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#5
JewCookie zei:
Borssele?

of misschien de haven, daar heb je onze economie ook best aardig mee..
Klik om te vergroten...

Hmm rotterdamse haven moet je wel een grote bom voor hebben.

Borssele is toch die kerncentrale?

Misschien het binnenhof?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja laten we bang zijn voor terroristische aanslagen, goed voor het moraal, maar ondertussen gaat Amerika fuckers lekker verder... en houd ik me maar stil over die kuttige nederlanders die keihard achter amerika aanlopen.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
haven heb je geen grote bom voor nodig, alleen bij die olie tanken.. als die gaan heb je best een probleem..
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waterpijp zei:
Ja laten we bang zijn voor terroristische aanslagen, goed voor het moraal, maar ondertussen gaat Amerika fuckers lekker verder... en houd ik me maar stil over die kuttige nederlanders die keihard achter amerika aanlopen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Eerst helpen ze met terroristen mee twee van hun WTC torens te laten instorten, om vervolgens lekker overal oorlogje te gaan spelen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
het heeft geen nut om te bedenken waar er een aanslag zou kunnen plaatsen vinden.
Als die aanslag er is, dan is hij er, op die plek en die tijd.
Er over nadenken zorgt alleen maar voor paniek enzo, heeft echt geen nut. Leef gewoon en als jij bent op de plek waar die aanslag, so be it! Dan was het blijkbaar je tijd om te gaan.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Play_bunny zei:
het heeft geen nut om te bedenken waar er een aanslag zou kunnen plaatsen vinden.
Als die aanslag er is, dan is hij er, op die plek en die tijd.
Er over nadenken zorgt alleen maar voor paniek enzo, heeft echt geen nut. Leef gewoon en als jij bent op de plek waar die aanslag, so be it! Dan was het blijkbaar je tijd om te gaan.
Klik om te vergroten...

Maar dat is een mooie afleiding voor de ECHTE problemen, neem bijvoorbeeld het probleem dat er nog steeds 50.000 mensen per dag dood gaan doordat er niet genoeg eten/drinken is. Heel slim, maar o zo fout
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
het heeft geen nut om te bedenken waar er een aanslag zou kunnen plaatsen vinden.
Als die aanslag er is, dan is hij er, op die plek en die tijd.
Er over nadenken zorgt alleen maar voor paniek enzo, heeft echt geen nut. Leef gewoon en als jij bent op de plek waar die aanslag, so be it! Dan was het blijkbaar je tijd om te gaan.
Klik om te vergroten...

Maar dat is een mooie afleiding voor de ECHTE problemen, neem bijvoorbeeld het probleem dat er nog steeds 50.000 mensen per dag dood gaan doordat er niet genoeg eten/drinken is. Heel slim, maar o zo fout
Klik om te vergroten...

@waterpijp: Hoezo is slim, maar o zo fout? Ik snap niet helemaal hoe dat aanhaakt met mijn opmerking? :)
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Play_bunny zei:
Waterpijp zei:
precies bauke

@ play bunny, dat wat ik schreef is voornamelijk gebasseerd op je eerste zin
Klik om te vergroten...

Ok :) ik snap hem.
Ja daar heb je wel gelijk. Het is een goede afleiding, wel zo gemakkelijk
Klik om te vergroten...

vandaar dat: o zo fout :wink:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#13
precies bauke

@ play bunny, dat wat ik schreef is voornamelijk gebasseerd op je eerste zin
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waterpijp zei:
precies bauke

@ play bunny, dat wat ik schreef is voornamelijk gebasseerd op je eerste zin
Klik om te vergroten...

Ok :) ik snap hem.
Ja daar heb je wel gelijk. Het is een goede afleiding, wel zo gemakkelijk
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Njah, tis al dom dat we er zitten. Aanslag zal wel meevallen. Wat willen ze pakken? schiphol? Volkel?
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat er door onze 'leiders' van onze westerse 'beschaving' een grote hype wordt gemaakt rondom het terrorisme, om zo een bepaalde markt te hebben waarin ze zich kunnen manifesteren. En dat terwijl er veel grotere problemen zijn waar niemand oog voor heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."