Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing van de volksgezondheid !

Waarschuwing van de volksgezondheid !

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
De jeugd van tegenwoordig rookt tegenwoordig crack... Zo ''slim'' zijn ze tegenwoordig wel hoor... Maarjaz, niet dat crack roken zo goed is, het is in ieder geval beter dan spuiten dunkt mij :rolleyes:
R
RetescheefLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid waarschuwt voor bijzonder gevaarlijke drugs in België. Het instituut kreeg de afgelopen week informatie over enkele verdachte sterfgevallen in verschillende Vlaamse regio's. In het bloed van de slachtoffers werd als enige niet-lichaamseigen stof methadon aangetroffen. Methadon wordt gebruikt ter vervanging van heroïne bij de behandeling van verslaving. Geen van de slachtoffers zou echter heroïne hebben gebruikt.

Eén van de slachtoffers gebruikte in het verleden wel amfetamines. Methadon kan voorkomen als een wit poeder, gelijkend op amfetamine. Het kan ook verwerkt worden in tabletten gelijkaardig aan xtc-tabletten, "wat aanleiding kan geven tot verwarring", aldus Volksgezondheid. Volksgezondheid waarschuwt dat het gebruik van illegale drugs altijd gevaarlijk is. "Omdat het steeds gaat om niet-gecontroleerde samenstellingen kunnen druggebruikers nooit weten wat ze innemen". (belga/hln)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_24 ... n=homeArt1

Men weet dus nog niet waarin het verwerkt zit. :confused:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stelletje oppervlakkige denkers.. "alle drugs is slecht", we weten allang wat voor effecten drugs heeft! ze proberen altijd een excuus te vinden...

Wanneer komt die tijd dat men het legaliseert zodat er niet meer dit soort problemen hoeven voor te komen :confused:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waterpijp zei:
Wanneer komt die tijd dat men het legaliseert zodat er niet meer dit soort problemen hoeven voor te komen :confused:
Klik om te vergroten...

Nou idd. Daar ben ´k het dus mee eens.
Alleen zullen de prijzen dan wel enorm stijgen denk als dat wonder ooit gebeurt.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lana zei:
Waterpijp zei:
Wanneer komt die tijd dat men het legaliseert zodat er niet meer dit soort problemen hoeven voor te komen :confused:
Klik om te vergroten...

Nou idd. Daar ben ´k het dus mee eens.
Alleen zullen de prijzen dan wel enorm stijgen denk als dat wonder ooit gebeurt.
Klik om te vergroten...

Ga er maar niet van uit, het vormt een te groot gevaar voor de volks gezondheid, veel mensen kunnen er niet mee omgaan, en het geeft een verkeerd signaal af, namelijk dat ze drugs goed keuren. Daarmee is het hele taboe er af en komt er niks meer van dit land terecht.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dzy zei:
Lana zei:
Waterpijp zei:
Wanneer komt die tijd dat men het legaliseert zodat er niet meer dit soort problemen hoeven voor te komen :confused:
Klik om te vergroten...

Nou idd. Daar ben ´k het dus mee eens.
Alleen zullen de prijzen dan wel enorm stijgen denk als dat wonder ooit gebeurt.
Klik om te vergroten...

Ga er maar niet van uit, het vormt een te groot gevaar voor de volks gezondheid, veel mensen kunnen er niet mee omgaan, en het geeft een verkeerd signaal af, namelijk dat ze drugs goed keuren. Daarmee is het hele taboe er af en komt er niks meer van dit land terecht.
Klik om te vergroten...

Thanks van die kant had ik het nog niet bekeken.
Weer een nieuw oogpunt.
Eigenlijk is het wel zo klaar als een klontje ja, wat je zegt.
K
Koele_KomunikatorLid
01-01-2024, 00:00
#7
JA maar wie slikt er nu pille met methadon?

Dat is toch sowiesoo lomp, di eshit kan je beter roke.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Koele_Komunikator zei:
JA maar wie slikt er nu pille met methadon?

Dat is toch sowiesoo lomp, di eshit kan je beter roke.
Klik om te vergroten...

Niet alle mensen laten hun drugs testen eh... :rolleyes:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Koele_Komunikator zei:
JA maar wie slikt er nu pille met methadon?

Dat is toch sowiesoo lomp, di eshit kan je beter roke.
Klik om te vergroten...

Volgens mij ook ja.

Sowieso snap ik niks van het verhaal, wat is nou precies gevaarlijk aan die pillen?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Retescheef zei:
Volksgezondheid waarschuwt dat het gebruik van illegale drugs altijd gevaarlijk is. "Omdat het steeds gaat om niet-gecontroleerde samenstellingen kunnen druggebruikers nooit weten wat ze innemen".
Klik om te vergroten...

lees net weer dat stukje en dan valt net DIE regel zo prachtig :stoned:
X
XerXoXLid
01-01-2024, 00:00
#11
Methadon in pillen met een xtc stempel , waar zen die kwakzalvers toch mee bezig .... pFfff
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
SpacingBen zei:
De jeugd van tegenwoordig rookt tegenwoordig crack... Zo ''slim'' zijn ze tegenwoordig wel hoor... Maarjaz, niet dat crack roken zo goed is, het is in ieder geval beter dan spuiten dunkt mij :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Nee, roken is een stuk slechter.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk het ook wel ja
S
SpuitenruilerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iemand die geen heroïne tolerantie of methadon tolerantie heeft kan van 20é30mg methadon reeds een overdosis hebben. Vandaar dat het toch belangrijk is om op te letten met wat je slikt/snuift/spuit.

Ik zou testing in belgië graag eens ingevoerd zien worden. Zo kunnen ze dat stukje over 'niet weten wat je slikt' ook eens laten vallen.... tja

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."