Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen straf voor leerlingen die cannabis vervoerden

Geen straf voor leerlingen die cannabis vervoerden

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#1
Opsluiten! Criminelen zijn het! :rolleyes:


*sarcasm natuurlijk*
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen straf voor leerlingen die cannabis vervoerden

Verschillende Luikse leerlingen hebben voor de Luikse correctionele rechtbank een opschorting van de uitspraak gekregen voor een periode van drie jaar. Ze moesten zich verantwoorden voor het illegale bezit van verdovende middelen tijdens een schoolreis.

In april 2005 werd de bus die de leerlingen van het atheneum van Fragnée naar Les Arcs in Frankrijk bracht, tegengehouden aan de grens en grondig doorzocht na een anonieme tip. De politie trof bij zeven studenten tussen 18 en 23 jaar kleine hoeveelheden cannabis voor eigen gebruik aan. Er waren echter ook minderjarige leerlingen mee op reis. Een aantal studenten dat een opleiding volgde om in de sportsector te kunnen werken, werd meteen van school gestuurd.

Tijdens de zittingen benadrukte het parket de ernst van de feiten en legde de verwarring over de recente wetswijziging in verband met drugsbezit uit. "De nieuwe en slechte wet doet iedereen geloven dat het bezit van kleine hoeveelheden drugs niet meer strafbaar is, terwijl het een overtreding van tweede categorie is", aldus de substituut. (belga/hln)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_26 ... RPArtikels
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mr.jiho zei:
grondig doorzocht na een anonieme tip.
Klik om te vergroten...

Jezus...heeft gewoon een mede-leerling de politie gebeld :openmouth:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
acid voeren aan de dader.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#5
matthijs zei:
Mr.jiho zei:
grondig doorzocht na een anonieme tip.
Klik om te vergroten...

Jezus...heeft gewoon een mede-leerling de politie gebeld :openmouth:
Klik om te vergroten...

dude hoe laag kan je vallen
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor jullie is dat misschien heel laag maar stel nou dat je mensen wil terugpakken? Wel een effectieve wijze. Of stel je bent door je religieuze instelling er van overtuigd dat je er aan kapot gaat, dan zie je het niet als naaien maar als levensredding?
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dzy zei:
Voor jullie is dat misschien heel laag maar stel nou dat je mensen wil terugpakken? Wel een effectieve wijze. Of stel je bent door je religieuze instelling er van overtuigd dat je er aan kapot gaat, dan zie je het niet als naaien maar als levensredding?
Klik om te vergroten...

als je mensen wilt terugpakken moet je het gewoon recht in hun gezicht doen en neit zo achterbaks gaan klikken.
en als je echt die hard geloofd dat je eraan kapot gaat, moet je toch gewoon met die mensen gaan praten dan aan de politie gaan linken, je weet toch dat de straf zowieso een schorsing is. wil je zo je vrienden helpen?

ik denk trouwens ook niet dat deze anonieme tip het uit religieuze overwegingen doet.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het gaat niet altijd om vrienden.. stel ik ben die hard katholiek, en geloof dat blowen je stuk maakt. Ik weet toevallig dat drie jongens uit de klas het doen. Perfecte gelegenheid ze uit de klas te krijgen, kans hebben dat ze stoppen en zodat ze iig geen andere mensen er aan helpen.

En het is wel een prima manier mensen te grazen te nemen.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dzy zei:
Het gaat niet altijd om vrienden.. stel ik ben die hard katholiek, en geloof dat blowen je stuk maakt. Ik weet toevallig dat drie jongens uit de klas het doen. Perfecte gelegenheid ze uit de klas te krijgen, kans hebben dat ze stoppen en zodat ze iig geen andere mensen er aan helpen.

En het is wel een prima manier mensen te grazen te nemen.
Klik om te vergroten...

dat van die religieuze instelling kan ik nog wel begrijpen

maar van dat te grazen nemen, is misschien wel een goede manier maar echt de laagste van allemaal, vind het echt belachelijke mensen die het zo doen, heb ik niets respect voor
trouwens als je iemand te grazen neemt door te klikken mag je er zeker van zijn dat je dubbel hard terug wordt aangepakt, dit probleem heb je niet als je het recht in een ander zijn gezicht doet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."