Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElfjarige slaat 12-jarige medescholier dood

Elfjarige slaat 12-jarige medescholier dood

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Elfjarige slaat 12-jarige medescholier dood

PARIJS (ANP) - Een 11-jarige leerling heeft donderdag op een school in het Franse Meaux een 12-jarige medescholier zo geslagen, dat deze aan zijn verwondingen overleed. De kinderen begonnen na gymnastiekles met elkaar te vechten na een woordenwisseling.
Over de aanleiding is nog niets bekend. De politie zei niet welke verwondingen het slachtoffer had opgelopen. Als doodsoorzaak werd een hartstilstand aangegeven.
Minister Gilles de Robien van Onderwijs toonde zich uiterst geschokt over het incident. De federatie van ouderraden in het openbaar onderwijs laakte het feit dat het schoolpersoneel niet had ingegrepen.


berichten als deze kijk je tegenwoordig al niet eens meer heel erg raar van op , ziek :cry:
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#2
spacekonijn zei:
berichten als deze kijk je tegenwoordig al niet eens meer heel erg raar van op , ziek :cry:
Klik om te vergroten...

Nu je dat zo zegt, idd, heel triest :(
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit lijkt me toch echt een incident.

(Alsof twaalfjarigen elkaar tegenwoordig overal de hersenen inslaan!)
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, wat voor een gevecht moet dat dan niet geweest zijn. :confused:
Weer een trieste zaak. :(
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
jaja zei:
Dit lijkt me toch echt een incident.

(Alsof twaalfjarigen elkaar tegenwoordig overal de hersenen inslaan!)
Klik om te vergroten...

Nou toen ik stage deed op een basisschool, schrok ik er wel van hoe geweldadig ze soms kunnen zijn, en niet alleen tegenover elkaar maar ook tegen leerkrachten, directie, etc..
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou toen ik stage deed op een basisschool, schrok ik er wel van hoe geweldadig ze soms kunnen zijn, en niet alleen tegenover elkaar maar ook tegen leerkrachten, directie, etc..[/quote]

Idd Saivy, kheb het ook gezien. Van 11-12 jarigen moet je van niet veel meer schrikken hoor tegenwoordig.

Maar ze weten ook nog niet goed hoe de jongen juist gestorven is, of het aan zijn verwondingen was, ze onderzoeken het nog.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
El Retro zei:
Nou toen ik stage deed op een basisschool, schrok ik er wel van hoe geweldadig ze soms kunnen zijn, en niet alleen tegenover elkaar maar ook tegen leerkrachten, directie, etc..
Klik om te vergroten...

Idd Saivy, kheb het ook gezien. Van 11-12 jarigen moet je van niet veel meer schrikken hoor tegenwoordig.

Maar ze weten ook nog niet goed hoe de jongen juist gestorven is, of het aan zijn verwondingen was, ze onderzoeken het nog.[/quote]

Ik geloof niet dat de kinderen van tegenwoordig geweldadiger zijn dan de kinderen an vroeger.
Om een bevriende au-pair te quoten: "Het zijn kleine monsters en ik heb een hekel aan ze."
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nahja...als je een gast van 18 bent die elke avond de stad ingaat met een mes in zijn sok vind ik het wat anders maar kinderen (lees jongetjes) vinden dat gewoon leuk.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#9
matthijs zei:
Om een bevriende au-pair te quoten: "Het zijn kleine monsters en ik heb een hekel aan ze."
Klik om te vergroten...

Nou lekkere au pair dan. Die ´s er ook niet voor in de wieg gelegd.. :rolleyes:

On topic. Heel erg triest. Maar zoals al gezegd, het is slechts een incident. Op elke school vallen er weleens klappen. Vroeger ook en nu ook.
Alleen kan zo´n klap een keer verkeerd aankomen.
Ik zou harder schrikken als het kind met een mes had rondgelopen ofzo.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lana zei:
Ik zou harder schrikken als het kind met een mes had rondgelopen ofzo.
Klik om te vergroten...

Op mijn stage liepen er een paar met zakmessen rond, en dat was zogezegd 'stoer'.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat doen jongetjes nou eenmaal. Ze dragen die dingen bij zich inderdaad omdat het stoer is...niet om zich te verdedigen ofzo. Dat was bij mij op de basisschool al zo.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja in die zin. Ik stel het bij, als er met een mes geprikt zou zijn geweest. Ermee rondlopen tot daaraan toe :)
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
matthijs zei:
Nahja...als je een gast van 18 bent die elke avond de stad ingaat met een mes in zijn sok vind ik het wat anders maar kinderen (lees jongetjes) vinden dat gewoon leuk.
Klik om te vergroten...

Ja misschien wel, maar toch vind ik het wel niet erg veilig, er kan altijd iets gebeuren, en zeker met kinderen die er soms wat roekeloos mee omgaan.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom staat dit hier?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Waarom staat dit hier?
Klik om te vergroten...

:confused: Het is toch nieuws?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Saivy zei:
matthijs zei:
Nahja...als je een gast van 18 bent die elke avond de stad ingaat met een mes in zijn sok vind ik het wat anders maar kinderen (lees jongetjes) vinden dat gewoon leuk.
Klik om te vergroten...

Ja misschien wel, maar toch vind ik het wel niet erg veilig, er kan altijd iets gebeuren, en zeker met kinderen die er soms wat roekeloos mee omgaan.
Klik om te vergroten...

Nahja...veilig is het niet maargoed. Er zullen niet zo snel doden vallen. Ze klimmen ook in meters hoge bomen.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
matthijs zei:
Nahja...veilig is het niet maargoed. Er zullen niet zo snel doden vallen. Ze klimmen ook in meters hoge bomen.
Klik om te vergroten...

Ja maar daarmee kunnen ze enkel zichzelf iets aandoen, als ze met een mes of iets dergelijks rondlopen, dan kunnen ze ook anderen kwetsen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja klopt..maar kinderen spelen gewoon graag gevaarlijke, spannende spelletjes. Als leraar/lerares zou ik er absoluut neit blij mee zijn als kinderen zakmessen mee naar school nemen maar het blijven natuurlijk wel kinderen. Die vinden dat soort dingen vet.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zolang er geen kind tussen zit die geboren is met een zieke geest..
Beter voorkomen dan genezen, geen messen op zak.
Als mijn zoon naar school gaat met een zakmes mee, dan mag hij die mooi bij mij inleveren en krijgt ie ´m nooit meer terug.

Met zo´n ding ga je de bossen in om takjes te slijpen, maar niet om mee stoer te doen op school.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#20
... triest

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."