Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVlaamse jeugd zweert drank en drugs af

Vlaamse jeugd zweert drank en drugs af

26 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zin om hier een hele flauwe opmerking over te maken maar ik kan er ff geen verzinnen.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#2
El Retro zei:
Wat een onzin :rolleyes: .
Klik om te vergroten...

Kom jij uit Belgie Retro?.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
BRUSSEL - Vlaamse scholieren zijn het afgelopen jaar minder gaan roken en drinken en ook het cannabisgebruik daalde ten opzichte van de zes schooljaren ervoor. Dat blijkt uit een studie van de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugsproblemen (VAD).


Zes jaar geleden dronk nog 79 procent van de 12- tot 14-jarigen ooit alcohol, vorig jaar was dat 71 procent. Het roken van tabak is de afgelopen zes jaar gedaald van 34 naar 21 procent. Ook het cannabisgebruik liep terug.

In het schooljaar 2005-2006 rookte ongeveer 24 procent van de Vlaamse leerlingen regelmatig, terwijl 12,4 procent regelmatig alcohol dronk en 2,7 procent regelmatig cannabis nuttigde.
telegraaf: ma 26 feb 2007
-------------------------------------------------

Klopt dit mede posters uit Belgie?... het lijkt dat het in NL juist erger wordt drugsgebruik onder jongeren.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een onzin :rolleyes: .
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die daling ligt in ieder geval niet aan de DF Belgjes :P
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja ik kom uit Belgie en de laatste 5 jaar stijgt het monsterlijk.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik las iets over aanstekergas.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
hm is zyklon B geen optie?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#9
In van die instellingen gebruiken ze dat als vervangmiddel van speed / xtc.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#10
El Retro zei:
Ja ik kom uit Belgie en de laatste 5 jaar stijgt het monsterlijk.
Klik om te vergroten...
en monsterlijk is nog zeer licht uitgedrukt :wink: :wave:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien logen die enquete invullers wel :rolleyes:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#12
LOL!


Vorige week geleden of de week daarvoor werd in een Belgisch praatprogramma nog gepraat over de grote toename van alcohol, drugs en geweld onder jongeren in België.


Media. Ik vertrouw ze allang niet meer.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nederland idem dito, was laatst ook een belachelijk onderzoek waar ze zeiden dat wiet en cocainegebruik stabiel is gebleven... integendeel dat weet ik zeker, hier waar ik woon wordt in iedergeval veel meer drank en drugs gebruikt dan 5 of 10 jaar geleden.

Het gebruik van soft- en harddrugs onder Nederlanders is de afgelopen tien jaar stabiel gebleven. Dat blijkt uit onderzoek dat het wetenschappelijk onderzoeksbureau IVO heeft uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. De resultaten zijn dinsdag gepresenteerd.

Ongeveer 5,5 procent van de bevolking gebruikt cannabis; een percentage dat sinds 1997 min of meer gelijk is gebleven. Datzelfde beeld speelt bij harddrugs als XTC, cocaïne LSD en heroïne. Ongeveer 1,5 procent van de bevolking gebruikt deze middelen en dat percentage is stabiel. Weliswaar is het gebruik van XTC de laatste jaren iets gestegen
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die Belgen zijn zo gek nog niet.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#15
willem1984 zei:
Nederland idem dito, was laatst ook een belachelijk onderzoek waar ze zeiden dat wiet en cocainegebruik stabiel is gebleven... integendeel dat weet ik zeker, hier waar ik woon wordt in iedergeval veel meer drank en drugs gebruikt dan 5 of 10 jaar geleden.

Het gebruik van soft- en harddrugs onder Nederlanders is de afgelopen tien jaar stabiel gebleven. Dat blijkt uit onderzoek dat het wetenschappelijk onderzoeksbureau IVO heeft uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. De resultaten zijn dinsdag gepresenteerd.

Ongeveer 5,5 procent van de bevolking gebruikt cannabis; een percentage dat sinds 1997 min of meer gelijk is gebleven. Datzelfde beeld speelt bij harddrugs als XTC, cocaïne LSD en heroïne. Ongeveer 1,5 procent van de bevolking gebruikt deze middelen en dat percentage is stabiel. Weliswaar is het gebruik van XTC de laatste jaren iets gestegen
Klik om te vergroten...
en hoe the fuck kunnen ze dat nu in godsnaam weten.
aan mij zijn ze anders namelijk nog niet komen vragen of ik drugs gebruik.
en da van da onderzoek, ook al moet je der geen naam op invullen wil eens zien hoeveel van die snotapen der eerlijk op durven antwoorden.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik moest even lachen toen ik de titel las. :P


Ik heb op school vroeger ook eens een paar keer zo'n ellenlange vragenlijst moeten invullen over drugs.
Na afloop zei iedereen dat ze bijna niks eerlijk ingevuld hadden wat ook begrijpelijk is, want diegene die de test uitdeelden waren de psychologen van de school zelf, die namelijk geen zwijgplicht hebben tegenover leerkrachten en directie.

Dus echt vertrouwbaar zijn die resultaten niet denk ik zo. :wink:
s
st anLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mn persoonlijke ervaring geeft me eerder het gevoel dat drugsgebruik bij jongeren aan het stijgen is.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#18
is idd onzin
er wordt zekr meer geblowd en drinken ook denk ik
wat zien ze dan onder regelmatig? elke dag of 2-3 keer per week?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deranged zei:
Ik heb zin om hier een hele flauwe opmerking over te maken maar ik kan er ff geen verzinnen.
Klik om te vergroten...
denk er nog maar even over na jongen :wink:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jongeren zijn gewoon beter geworden in het verstoppen van drugs en gebruik, dat is het of der klopt iets niet met die cijfers...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."