Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWoningen binnengevallen bij drugsactie

Woningen binnengevallen bij drugsactie

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spannend.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
De politie is vanmorgen negentien woningen in Terneuzen, Hulst, Axel, Bergen op Zoom en het het Belgische Maldegem binnengevallen tijdens een grote drugsactie. Vier mensen zijn aangehouden. Dat meldde de politie Zeeland.

De arrestanten worden verdacht van het illegaal kweken van hennep en het deelnemen aan een criminele organisatie. Een kwekerij met 706 planten is inmiddels opgerold.

De politie heeft ook vijf dure auto's en een tv in beslag genomen. Meer aanhoudingen en inbeslagnames sluit de politie niet uit. De meeste van de onderzochte woningen liggen in Terneuzen.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja Terneuzen; dope-city.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze zijn goed bezig in die kant.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#5
BoZ zal er weer “s niet bijzitten :rolleyes:
Nog ff en we kunnen op een houtje bijten hier..
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het houd ook maar niet op he.

En met de hoeveelheid vraag die hier is, kan die prijs alleen maar omhoog gaan vrees ik.
Maargoed, dat is afwachten natuurlijk.
White Widow stond gisteren nog braaf op 7 :sunglasses:
Zolang dat niet te gek hard omhoog gaat overleef ik het wel.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier was het ook weer raak.

Hennepteelt tot in kruipruimte

EINDHOVEN – Ze stonden maandag een beetje vreemd te kijken, de politiemensen van het bureau Woensel-Zuid die om half tien in een woning aan de Alard du Hamelstraat in Eindhoven een hennepkwekerij moesten ontmantelen. Tot in de kruipruimte troffen ze wietplanten aan.

ā€žMeestal treffen we zo’n kwekerij aan op de slaapkamer, de zolder, in de schuur of in een bedrijfsruimteā€, vertelt Saskia van de Moosdijk, projectleider hennepteelt van het bureau. ā€ž Maar deze is in de kruipruimte van de woning aangebracht. Dat heb ik nog niet meegemaakt. De kwekers worden steeds vindingrijker.ā€

De vondst is de eerste tijdens een actiedag tegen hennepteelt. ā€žEr moet hier flink gegraven zijnā€, zegt buurtbrigadier John de Wijs. ā€žDe hele kruipruimte van vier bij acht meter is gebruikt. De fundering is bijna helemaal verdwenen en er is zo’n dertig kuub zand gestort. Je kunt er nu rondwandelen zonder je te stoten. Levensgevaarlijk blijft het wel: ƩƩn keer een goed feest in de woonkamer en je zakt met z’n allen door de vloer.ā€

De kwekerij bevat ā€˜slechts’ 160 planten. De stroom werd illegaal afgetapt. De 26-jarige hoofdbewoner van het huis is na verhoor op het bureau met een proces-verbaal heengezonden. ā€ž De bewoners zullen niet hun huis worden uitgezet, omdat het geen huur- maar een koopwoning is.ā€

De tweede kwekerij die wordt opgerold, is in een bedrijfspand aan de Van Gentstraat en telt twaalfhonderd planten. De straatwaarde is honderdduizend euro per oogst, aldus politieman Peer Tegenbosch. ā€ž Deze kwekerij is wel professioneel ingericht; de stroom, hoewel die illegaal is afgetapt, is ā€˜ veilig’ aangelegd. Dat zie je ook niet vaak.ā€

De volgende ā€˜vangst’ doet het hennepteam boven een cafetaria aan de Tonnaerstraat, om kwart over ƩƩn ’s middags. Vijfhonderd planten, straatwaarde 45.000 euro Tegenbosch: ā€žMet alles wat we vandaag in beslag hebben genomen, staat de teller op 204.000 euro.ā€
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze nu echt flink bezig zijn. Samenwerking door politie, gemeente en stroombedrijven zorgt ervoor dat ze kwekerije makkelijk kunnen vinden.

Ze beseffen alleen niet dat de georganiseerde misdaad een vele grotere rol gaat spelen op de markt. Prijzen stijgen en het is minder controleerbaar. Maar goed de schaarste op de sociale woning markt zal niet ten goede komen voor de mensen die op straat worden gezet. Zij krijgen echt niet makkelijk een nieuwe woning.

De enige oplossing is volgens mij legaliseren en dat de overheid zelf op zeer grote schaal gaat kweken zodat de prijs omlaag kan en de handel minder lucratief wordt, zodat er minder mensen kweken met commerciƫle doeleinden. Enkel degene die voor eigengebruik kweken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."