Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie waarschuwt voor GHB

Politie waarschuwt voor GHB

14 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#1
EINDHOVEN - De politie gaat komend weekeinde in het Eindhovense uitgaanscentrum Stratumseind flyers uitdelen waarin ze waarschuwt voor de synthetische drug GHB. Steeds vaker krijgt de politie meldingen van mensen die onwel zijn geworden nadat onbekenden de drug in hun drankje hadden gedaan.

Dat gebeurt de laatste tijd twee tot drie keer per weekeinde, zegt politieman Ton Beliën donderdag.

In Stratumseind gaan elk weekeinde ongeveer 19.000 jongeren stappen. Beliën is onder meer verantwoordelijk voor de orde en veiligheid in dit gebied. ,,Hier komen voornamelijk jongeren tot een jaar of 23. Ze zitten zelf in de experimenteerfase als het gaat om drugs. Maar nu zijn er een stel idiote kwallen die GHB ongezien in je drankje stoppen met alle gevolgen van dien'', aldus Beliën.

GHB staat voor gamma-hydroxy-butyraat, een vloeibaar middel dat afkomstig is uit de diergeneeskunde. Het wordt gebruikt als narcosemiddel om bijvoorbeeld olifanten in slaap te helpen. Mensen die GHB binnenkrijgen, worden vaak misselijk en gedesoriënteerd.

Als ze niet op tijd medische zorg krijgen, kunnen ze in coma raken, met het risico op dodelijke afloop.

De partydrug heeft als bijnaam rapedrug (verkrachtingsdrug).

Vrouwen raken zo versuft dat ze een willoos slachtoffer worden van aanranders en verkrachters. Volgens Beliën zijn er nog geen meldingen van verkrachting bij de politie binnengekomen. De toedieners gaan willekeurig te werk alleen maar om te zien wat het effect van GHB is, zegt hij.

Op de flyers die veldwerkers van Novadic-Kentron komend weekeinde worden uitgedeeld staat dat het uitgaanspubliek glazen niet onbeheerd moet achterlaten. Ook adviseert de politie geen drankjes aan te nemen van volkomen onbekenden en raadt ze het horecapersoneel aan halfvolle onbeheerde glazen meteen te legen.
Klik om te vergroten...

Ik vind dit wel een goede aktie van de politie. Zo maken ze zich te minste nuttig. Triest dat er nog steeds slachtoffers zijn van drugsmisbruik.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
whahahahahahahahaha olifanten in slaap mee doen????
ghb is oorspronkelijk een anti deppresiva :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja he hoe verzinnen ze het. Of rapedrugs.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij is al die zever van "ongemerkt in het drankje doen" gewoon bullshit. Ik zou er niet van verschieten dat jongeren die drug gewoon gebruiken, neergaan en dan zeggen dat het in hun drankje is gedaan.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hier gaan we weer.. dat GHB soms gebruikt word om vrouwen te verdoven en daarna te verkrachten is gewoon een feit.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is een feit ja... Maar het zijn niet alleen vrouwen die ervan neergaan he?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
rophynol is ook populair in dat circuit, jammer dat niemand dat nou eens bij mij flikt.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#9
El Retro zei:
Volgens mij is al die zever van "ongemerkt in het drankje doen" gewoon bullshit. Ik zou er niet van verschieten dat jongeren die drug gewoon gebruiken, neergaan en dan zeggen dat het in hun drankje is gedaan.
Klik om te vergroten...

Denk dat je daar ook een goed punt hebt El Retro :)
Het zal allebij veel gebeuren!

Anyway.. goede zaak.. als er in de flyers ook écht goede informatie staat!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Qocaïne zei:
El Retro zei:
Volgens mij is al die zever van "ongemerkt in het drankje doen" gewoon bullshit. Ik zou er niet van verschieten dat jongeren die drug gewoon gebruiken, neergaan en dan zeggen dat het in hun drankje is gedaan.
Klik om te vergroten...

Denk dat je daar ook een goed punt hebt El Retro :)
Het zal allebij veel gebeuren!

Anyway.. goede zaak.. als er in de flyers ook écht goede informatie staat!
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk weer een hoop afschrik onzin die altijd in zo'n flyer staat.

Als alleen al de helft waar zou zijn van wat er in die flyers staat was de helft van dit forum ofwel dood ofwel een apatische zombie
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psycho_Chrono zei:
Qocaïne zei:
El Retro zei:
Volgens mij is al die zever van "ongemerkt in het drankje doen" gewoon bullshit. Ik zou er niet van verschieten dat jongeren die drug gewoon gebruiken, neergaan en dan zeggen dat het in hun drankje is gedaan.
Klik om te vergroten...

Denk dat je daar ook een goed punt hebt El Retro :)
Het zal allebij veel gebeuren!

Anyway.. goede zaak.. als er in de flyers ook écht goede informatie staat!
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk weer een hoop afschrik onzin die altijd in zo'n flyer staat.

Als alleen al de helft waar zou zijn van wat er in die flyers staat was de helft van dit forum ofwel dood ofwel een apatische zombie
Klik om te vergroten...

Dat soort flyers geven altijd slechte informatie over effecten en heel veel overdreven waarschuwingen.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het blijft wel een goede aktie want er zijn nog steeds veel meisjes die niet op de hoogte zijn van ghb en slachtoffer worden.

Ik vind ghb sowieso geen uitgaansdrugs en wat mij betreft mag het ook verdwijnen in het uitgaanscircuit.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is ergens natuurlijk wel verdomd makkelijk als je iets (wat het ook mag zijn dan) teveel hebt genuttigd, en je wordt opgehaald per ambulance, of op een of andere manier dat je ouders er iets van te weten komen, om dan te zeggen "ja, iemand heeft wat in mijn drinken gedaan"

Mofo best ecuse ever.


Hoewel ik er natuurlijk ook wel in geloof dat het als "rapedrug"gebruikt wordt. Ik vrees dat dat wel een feit is.

Of er nu mensen het serieus in iemand anders zijn/haar drinken gooien om het effect te zien? Beetje apart. Iemand heel de avond in de gaten houden, en in zoiets je geld investeren, hehe.
Lijkt me apart.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psycho_Chrono zei:
Qocaïne zei:
El Retro zei:
Volgens mij is al die zever van "ongemerkt in het drankje doen" gewoon bullshit. Ik zou er niet van verschieten dat jongeren die drug gewoon gebruiken, neergaan en dan zeggen dat het in hun drankje is gedaan.
Klik om te vergroten...

Denk dat je daar ook een goed punt hebt El Retro :)
Het zal allebij veel gebeuren!

Anyway.. goede zaak.. als er in de flyers ook écht goede informatie staat!
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk weer een hoop afschrik onzin die altijd in zo'n flyer staat.

Als alleen al de helft waar zou zijn van wat er in die flyers staat was de helft van dit forum ofwel dood ofwel een apatische zombie
Klik om te vergroten...

Damn jij kan mij aan het lachen brengen :grin:.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
El Retro zei:
Psycho_Chrono zei:
Qocaïne zei:
El Retro zei:
Volgens mij is al die zever van "ongemerkt in het drankje doen" gewoon bullshit. Ik zou er niet van verschieten dat jongeren die drug gewoon gebruiken, neergaan en dan zeggen dat het in hun drankje is gedaan.
Klik om te vergroten...

Denk dat je daar ook een goed punt hebt El Retro :)
Het zal allebij veel gebeuren!

Anyway.. goede zaak.. als er in de flyers ook écht goede informatie staat!
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk weer een hoop afschrik onzin die altijd in zo'n flyer staat.

Als alleen al de helft waar zou zijn van wat er in die flyers staat was de helft van dit forum ofwel dood ofwel een apatische zombie
Klik om te vergroten...

Damn jij kan mij aan het lachen brengen :grin:.
Klik om te vergroten...

Hehe dankje, ik hoor het de laatste tijd vaker op dit forum :beer: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."