Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfghanen ruimen papavervelden

Afghanen ruimen papavervelden

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
F
FenrisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afghanen ruimen papavervelden

Ongeveer 500 leden van de Afghaanse drugspolitie hebben een klein begin gemaakt met het vernietigen van papavervelden in Uruzgan. Vrijdag ligt het werk noodgedwongen stil, omdat dit een islamitische gebedsdag is. Aankomende zaterdag wordt het vernietigingsprogramma weer worden herpakt, zei een woordvoerder van Defensie.

De Nederlandse militairen in het gebied zijn niet betrokken bij de vernietiging, maar kunnen wel worden ingeschakeld als de Afghaanse troepen in de problemen komen. Dit gebeurt echter alleen onder de voorwaarden dat alleen grotere drugsboeren worden aangepakt en er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende bevolkingsstammen in het gebied.

Afhankelijk

Uruzgan is de op een na grootste leverancier van papaver in Afghanistan. Naar schatting is twee derde van de bevolking financieel afhankelijk van de teelt. Op korte termijn is het de bedoeling dat 60% van de velden in Uruzgan verdwijnt.

De Nederlandse militairen staan op scherp en houden rekening met reacties van de lokale bevolking of de Taliban.

Bron: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... .html#more


enig idee of dit effect heeft op de nederlandse drugsmarkt?
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gaat weer levens kosten :cry:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boeiend of dit gevolgen gaat hebben voor de Nederlandse drugsmarkt. Kijk even wat verder dan je neus lang is. De Nederlandse drugsmarkt is naar mijn mening veel minder belangrijk dan de mensen die daar wonen. Ik ben juist benieuwd wat dit voor gevolgen voor hen gaat hebben. Hoe gaan zij nu voorzien in hun inkomen en dat soort zaken, dat is veel belangrijker. Hopelijk blijft het rustig in die regio, ik vrees daarentegen het ergste.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wordt alleen maar erger daar in Uruzugan... eigenlijk heel afghanistan, stond laatst in de krant dat sinds navotroepen er zijn het alleen maar onveiliger is geworden en hulpverleners al het land niet eens in kunnen.
Een belastingweggooiende missie alleen maar om Amerikaanse vriendjes/belangen te blijven.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk voor de mensen daar best erg; volgensmij is een redelijk groot deel van de bevolking afhankelijk van drugsteelt en verkoop, en dat stort dan helemaal in.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk inderdaad dat de onrust weer op zal laaien in Afganistan, alleen omdat Amerika nog steeds in de waan leeft dat hun 'War on Drugs' doeltreffend is. Maar een land vol gevangenen en een drugsprobleem zo groot als je nergens anders vind dat komt natuurlijk niet door het beleid, ze doen er immers alles aan om het te voorkomen..
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
It's a shame.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."