Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Afghanen ruimen papavervelden Ongeveer 500 leden van de Afghaanse drugspolitie hebben een klein begin gemaakt met het vernietigen van papavervelden in Uruzgan. Vrijdag ligt het werk noodgedwongen stil, omdat dit een islamitische gebedsdag is. Aankomende zaterdag wordt het vernietigingsprogramma weer worden herpakt, zei een woordvoerder van Defensie. De Nederlandse militairen in het gebied zijn niet betrokken bij de vernietiging, maar kunnen wel worden ingeschakeld als de Afghaanse troepen in de problemen komen. Dit gebeurt echter alleen onder de voorwaarden dat alleen grotere drugsboeren worden aangepakt en er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende bevolkingsstammen in het gebied. Afhankelijk Uruzgan is de op een na grootste leverancier van papaver in Afghanistan. Naar schatting is twee derde van de bevolking financieel afhankelijk van de teelt. Op korte termijn is het de bedoeling dat 60% van de velden in Uruzgan verdwijnt. De Nederlandse militairen staan op scherp en houden rekening met reacties van de lokale bevolking of de Taliban. Bron: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... .html#more enig idee of dit effect heeft op de nederlandse drugsmarkt?"