Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnorexia net zo verslavend als XTC

Anorexia net zo verslavend als XTC

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Graatjes krijgen kristallen voorgeschreven van de dokter? :hearteyes: :wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Had het gelezen in de krant ja.
Wel intresant opzich
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anorexia net zo verslavend als XTC
29 oktober 2007 in Eetstoornissen by Frank Ruiters

Uit proeven met muizen blijkt dat bij verhongering dezelfde hersencellen worden geactiveerd als bij xtc-gebruik. Er blijkt grote gelijkenis te bestaan tussen het effect van MDMA [de werkzame stof in xtc] en CART, een neurotransmitter die in een hoge dosis aanwezig is in de hersenen van mensen die aan anorexia lijden.
Men ontdekte dit toen bleek dat MDMA de eetlust vermindert. Vervolgens gingen de onderzoekers bekijken wat er nog meer hetzelfde is als het gaat om anorexia en verslavingen.
Het onderzoek biedt nieuwe aanknopingspunten voor de behandeling van eetstoornissen.

(Bron: Proceedings of the National Acadamy of Sciences, oktober 2007)
http://www.psycholoog.net/?p=1140
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat verklaart. Het kan aan mij liggen, maar ik vind xtc niet verslavend, ik zou het niet vaker willen doen dat dat ik het nu doe ( 1x in de 2-3 maanden). En zelfs dan is het niet zo dat ik het moet doen.
Wel interessant om dit zo lezen.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is verslavend, zeker als je wekelijks gaat gebruiken...
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#6
Play_bunny zei:
Dat verklaart. Het kan aan mij liggen, maar ik vind xtc niet verslavend, ik zou het niet vaker willen doen dat dat ik het nu doe ( 1x in de 2-3 maanden).
Klik om te vergroten...

Nouja, het kan ook aan mij liggen, maar niks eten vind ik persoonlijk ook niet echt verslavend :P
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Delirium zei:
Play_bunny zei:
Dat verklaart. Het kan aan mij liggen, maar ik vind xtc niet verslavend, ik zou het niet vaker willen doen dat dat ik het nu doe ( 1x in de 2-3 maanden).
Klik om te vergroten...

Nouja, het kan ook aan mij liggen, maar niks eten vind ik persoonlijk ook niet echt verslavend :P
Klik om te vergroten...

haha, ja, daar zit ook wel wat in

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."