NOS - Twee keer autorijden terwijl je drugs hebt gebruikt; 't kan je je rijbewijs gaan kosten. De Tweede Kamer wil dat naast gebruik van alcohol ook drugs ervoor gaan zorgen dat een automobilist zijn roze papiertje kwijtraakt.
Er ligt nu een wetsvoorstel van minister Eurlings om het rijbewijs in te nemen als mensen binnen vijf jaar twee keer autorijden terwijl ze te veel hebben gedronken. Het CDA, PvdA en ChristenUnie, samen een kamermeerderheid, willen nu dat ook drugs daarbij worden toegevoegd. Maar volgens hen mag het oorspronkelijke plan niet worden vertraagd doordat ook drugs in het voorstel worden meegenomen.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat doet momenteel proeven met een testmethode voor drugs in het verkeer. Welke methode er gebruikt zal gaan worden is dus nog niet bekend.
---
er schijnt nu een test te zijn waarmee je canabis, heroine, cocaine en xtc direct kan opsporen
#3
allemaal aan de acid dus :P
#4
hehe acid en autorijden gaat vast wel goed :P
Maar ehhh... wat nou als je een roze pasje hebt ipv papiertje?
#5
Ik vind het wel goed hoor. Drugs en alcohol horen niet bij het besturen van een voertuig. Levensgevaarlijk, vandaag las ik dat het roken van 1 joint staat als 1.1 promile alcohol in je bloed. Dat mensen zichzelf in gevaar brengen vind ik prima maar doe dat niet met een ander!!
#6
@Nick hahah wij ontspringen de dans!
@Purple haze dat is een dusdanig gegeneraliseerde opmerking dat het zowiezo onzin is! Niet dat ik het slecht vind dat je je rijbewijs kwijt kan raken als je drugs hebt gebruikt, maar er moet dan wel een goede controle methode komen. Niet dat als je in de afgelopen 2 weken iets gebruikt hebt, dat je dan nog positief test.