Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Harddrugs op helft Rotterdamse scholen'

'Harddrugs op helft Rotterdamse scholen'

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Pers

10
donderdag
januari 2008 - 22:16:56

'Harddrugs op helft Rotterdamse scholen'
Gepubliceerd: vandaag 21:28
Update: vandaag 21:45

De Rotterdamse wethouder van Onderwijs Leonard Geluk (CDA) reageert geschokt op een steekproef die is gehouden op middelbare scholen in de Maasstad. Daaruit blijkt dat op de helft van de scholen harddrugs worden gebruikt. Het onderzoek werd gedaan in opdracht van het tv-programma Netwerk.

Uit de steekproef blijkt niet hoeveel drugs er worden gebruikt. Daarom wil Geluk dat de scholen testen gaan uitvoeren om het drugsgebruik van de leerlingen op te sporen. "Dat er in deze mate sprake is van cocaïnegebruik op scholen is nieuw en buitengewoon schokkend. Ik maak me daar grote zorgen om", aldus Geluk.

Netwerk liet op twaalf middelbare scholen testen uitvoeren met een drugsspray die ook door de marechaussee en douane gebruikt wordt bij de opsporing van drugs. Naast de harddrug cocaïne werden op tien scholen ook marihuanasporen gevonden. Op één school waren aanwijzingen voor heroïnegebruik.

Geluk: "Ouders die hun kinderen naar Rotterdamse scholen sturen, mogen toch verwachten dat zij in een veilige omgeving terechtkomen. En zeker niet op een plek waar cocaïne wordt gebruikt. Ik wil verdachte leerlingen onderwerpen aan een drugstest. Ik hoop dat daar juridische middelen voor komen." Geluk loopt hiermee vooruit op een voorstel van minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) dat binnenkort wordt verwacht.

Rapport
Het gebruik van cocaïne in Europa is fors toegenomen. Twee jaar geleden gebruikten zo’n 3,5 miljoen mensen binnen de Europese Unie cocaïne. In 2006 is dat aantal met één miljoen gestegen, zo bleek in december uit het jaarrapport van het drugsbureau van de EU.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#2
De helft? Alle.

lol @ grenzeloze naiviteit.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, wat een belachelijk bericht weer.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De helft maar?
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
En die gasten zijn hierdoor geschokt? Ik wil wedden dat ze in alle overheidsgebouwen ook sporen van coke-gebruik vinden. :mrgreen:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
dat hangt ervan af of de scholen een kantine hebben of niet.

(het nieuwsbericht zoek je er zelf maar bij, maar..)
Zonder uitzondering hebben Alle eurobiljetten sporen van coke. De biljetten van meer waarde hebben over het algemeen ook meer sporen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
pipoxyz zei:
dat hangt ervan af of de scholen een kantine hebben of niet.

(het nieuwsbericht zoek je er zelf maar bij, maar..)
Zonder uitzondering hebben Alle eurobiljetten sporen van coke. De biljetten van meer waarde hebben over het algemeen ook meer sporen.
Klik om te vergroten...

yup, en ik heb ook ergens gelezen dat aan de universiteit van Rome de coke gewoon in de lucht zit, de eerste plek waar ze meetbare hoeveelheden in de lucht vinden
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ehh... wat denk je van harddrugs op alle schollen? Hans Teeuwen zingt niet voor niks dat je moet heroine dealen op een kinderboerderrij... Aight! :beer:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
maar fucking hell.... hero!?!?

er zit er eentje diep in de put daaro...
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
haha nee j/k :beer:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
De helft maar?
Klik om te vergroten...
inderdaad, geloof ik ook niks van...

en @ spaceman, ik ken iemand die een tijdje zwaar aan de hero gezeten heeft in het 4e middelbaar! dan was ie 16 of zo...
ok, het is een uitzondering, maar ze zijn er echt wel
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat die vuile gore cda hond nog geschokt durft te zijn erover is m.i. nog het allerergst, mensen zoals hij zijn de oorzaak van dit soort onzin. Bah!
En idd +1 @ grensloze naiviteit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."