Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe receptor gevonden, link tussen schizofrenie en trips?

Nieuwe receptor gevonden, link tussen schizofrenie en trips?

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
Schizofrenen zitten dus eigenlijk in een enorme lsd trip? Interessant.
H
Henkfloyd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
Qua gedachtegang lijkt het er iig sterk op ja. Weet niet of ze ook visueel anders zien.
H
HenkfloydLid
ScienceDaily (Feb. 28, 200:sunglasses: — Mount Sinai researchers have identified a new receptor complex in the brain that responds to several types of antipsychotic drugs used to treat schizophrenia and also reacts to hallucinogenic drugs such as LSD.

The study done in mice identified that the two receptors, neurotransmitters glutamate and serotonin, interact and work as a hybrid complex. Hallucinogenic drugs, such as LSD and psilocybin, act at serotonin receptors to cause responses similar to some of the core symptoms of schizophrenia. The researchers showed that the glutamate receptor interacts with the serotonin receptor to form functional complexes in brain cortex. This receptor complex triggers unique cellular responses when targeted by hallucinogenic drugs.

Read the entire text here:
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 193113.htm
H
HansLid
Henkfloyd zei:
Qua gedachtegang lijkt het er iig sterk op ja. Weet niet of ze ook visueel anders zien.
Klik om te vergroten...

Ze kunnen visuele hallucinaties krijgen. Volgens mij komt dit niet in de vorm van fractals en patronen. Meestal zijn de hallucinaties auditief.
A
ArgulasLid
interessant inderdaad. Bedankt voor het delen!
N
NorthawkeLid
Dit bevestigt wat van m'n eigen theorieën over mensen met schizofrenie. :) Bedankt voor het artikeltje.
a
azgazaLid
Ik stelde me een psychose / schizofrenie altijd meer voor als een delerium of dus datura trip ofzo, en ik geloof eigenlijk nog steeds niet dat tripmiddelen daar op effect in zouden lijken. Het feit dat beide dingen reageren betekend ook helemaal niet dat het op elkaar lijkt, alleen dat het een mógelijkheid is. Wel interessant natuurlijk.
H
HansLid
Een schizofreen die geometrische hallucinaties heeft. Een natuurlijke psychedelische ervaring?

http://www.nyartsmagazine.com/index.php ... Itemid=160
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."