Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdverdachte xtc-lab hoort 7 jaar cel eisen

Hoofdverdachte xtc-lab hoort 7 jaar cel eisen

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
HAARLEM - Officier van justitie G. Robben heeft donderdag bij de rechtbank in Haarlem zeven jaar gevangenisstraf geëist tegen de 43-jarige Theo V. uit Haarlem. Justitie ziet V. als hoofdverdachte in de zaak van een groot xtc-laboratorium in Haarlem, dat in januari 2007 werd opgerold in de Waarderpolder.

Het gaat om een van de grootste laboratoria van synthetische drugs die de politie ooit in Nederland heeft ontdekt. In de loods stonden machines, die 200.000 pillen per uur konden fabriceren. Volgens deskundigen zijn er tien miljoen pillen in de loods gemaakt. Daarvan werden er een miljoen in de ruimte aangetroffen, naast enorme hoeveelheden grondstoffen. Het OM acht bewezen dat het lab vier maanden in productie is geweest. Volgens officier Robben zijn er mogelijk negen miljoen pillen op de markt gekomen.

V. heeft toegegeven dat hij de loods heeft gehuurd waar het laboratorium was gehuisvest en dat hij hand- en spandiensten verrichtte. Volgens de verdachte stond hij onder grote druk, nadat hij in oktober 2006 ernstig was mishandeld door criminelen vanwege een partij gestolen grondstoffen ter waarde van 250.000 euro.

Officier van justitie Robben vond dat V. een centrale rol heeft gespeeld bij de opzet van het xtc-laboratorium. Wel ging hij ervan uit dat er hogere personen waren binnen de drugsorganisatie, maar die zijn nooit aangehouden.

Advocaat Bénédicte Ficq benadrukte dat haar cliënt een veel minder grote rol heeft gespeeld dan waar justitie vanuit gaat. Dat zou blijken uit het feit dat de man de loods en busjes huurde op zijn eigen naam. „Grote jongens in de drugswereld doen zoiets niet.”

Volgens de advocaat had de Haarlemmer een trauma opgelopen door de ernstige mishandeling, waardoor hij geen weerstand kon bieden aan de druk van de mensen die boven hem stonden. Er zou sprake zijn geweest van een noodweersituatie. Zij bepleitte een celstraf van vier jaar, waarvan een jaar voorwaardelijk. Ze wil dat haar cliënt wordt behandeld voor zijn psychische problemen.

De rechtbank doet 24 april uitspraak.
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#2
als de prijzen nu maar niet omhoog schieten...
:P
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#3
minamo zei:
als de prijzen nu maar niet omhoog schieten...
:P
Klik om te vergroten...


:wink:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
10 miljoen pillen in 1 lab, wtf :openmouth:
Zo'n gast bij Peter R de Vries zei ook hetzelfde. Hij huurde ook een xtc-lab wat opgerold werd, en zei ook dat hij onder druk stond van criminelen etc. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."