Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"Zware straffen gevorderd tegen drugsbende"politieprovocatie

"Zware straffen gevorderd tegen drugsbende"politieprovocatie

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij hebben 2C-B en XTC in de verste verte niks met elkaar te maken :confused:
E

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
ErnstJünger
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zware straffen gevorderd tegen drugsbende

Drie Nederlanders in slechte papieren

MECHELEN/BREENDONK - De openbare aanklager heeft gisteren celstraffen van vijf en zes jaar effectief gevorderd tegen drie Nederlanders. Ze stonden terecht voor het opzetten van een internationale drugstrafiek waar ons land deel van uitmaakte.
De politie kwam de drie Nederlanders in de zomer van 2007 op het spoor. 'Er was informatie binnengelopen dat de bende in ons land actief was. Daarom werd besloten om in de bende te infiltreren en ook een observatie van de verdachten te organiseren', zei openbaar aanklager Cindy Van Dijck. 'Een undercoveragent zocht contact met de bende en kon infiltreren. Hij sprak enkele keren af in een café in Breendonk en kreeg er van de bendeleden te horen dat ze drie ton hasj vanuit Marokko naar Europa wilden smokkelen. Ook moest een groot aggregaat waarin meer dan 150.000 pillen zaten via de Antwerpse haven naar Thaïland worden verscheept.'

Om te zien of de undercoveragent te vertrouwen was en is staat was om drugs ongemerkt de transporteren, werd hem een testcase voorgesteld en moest hij 20 kilogram speed via de haven naar Engeland verschepen.

Eénmaal de speed in handen, werd het gezelschap gearresteerd. Twee mannen in de buurt van Breendonk, de derde vlakbij zijn woonplaats. Het parket tilde zwaar aan de feiten, zeker omdat in het stroomaggregaat in het Nederlandse Monster 157.000 pillen 2cb werden aangetroffen. Dat is een alternatief voor XTC.

Het openbaar ministerie vorderde tegen Maarten T. zes jaar effectief en een boete van 33.000 euro. Tegen Petrus V. en Ton B. werd vijf jaar en 27.500 euro boete gevraagd.

De verdediging kon niet lachen met de werkwijze van de speurders en vond dat sprake was van provocatie en uitlokking. Bovendien hekelde één van de advocaten dat het hele dossier was opgebouwd uit de debriefingsverslagen van de undercoveragent en dat men nooit de kans heeft gekregen om die agent te ondervragen.

Advocaat Frédéric Thiebaut, die ook één van de Nederlanders verdedigde, sloot zich daarbij aan, maar vroeg ook om een andere reden de vrijspraak voor zijn cliënt. 'Mijn cliënt is één keer meegereden naar België. De man had niks te maken met het verhandelen van drugs', klonk het. De rechtbank doet op 27 juni uitspraak.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#3
2cb werden aangetroffen. Dat is een alternatief voor XTC. ??
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eristoff zei:
Volgens mij hebben 2C-B en XTC in de verste verte niks met elkaar te maken :confused:
Klik om te vergroten...
In een lichtere dosis; lijken de effecten gelijk op te gaan met mdma.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vind vooral het 'speed' effect gelijk.. maar verder niet echt toch?
De media heeft gewoon zo weinig kennis.. komen ze met van die stomme zinnen als 'Aanstekergas gevaarlijker als LSD.'

Suckers!
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik blijf het achterlijk vinden dat drugshandel verboden is. Mensen moeten toch zeker zelf kunnen bepalen wat zij met hun lichaam doen, dus waarom zijn die spullen in godsnaam verboden.

Maar goed, wel minder dat het gestopt is, 2C-B is al niet zo heel veel voor handen =\\ Overigens is de vergelijking tussen XTC en 2C-B erg apart...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dumpy zei:
Vind vooral het 'speed' effect gelijk.. maar verder niet echt toch?
De media heeft gewoon zo weinig kennis.. komen ze met van die stomme zinnen als 'Aanstekergas gevaarlijker als LSD.'

Suckers!
Klik om te vergroten...
Wat is er stom aan die zin. Dat is namelijk ook zo.

Het effect van 2c-b houdt het midden tussen MDMA en LSD. Het is alleen veel minder intens en veel gevaarlijker.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."