Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEU-Fascisme stap 2: ontken democratie.

EU-Fascisme stap 2: ontken democratie.

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
deadlock zei:
Die zorgstaat was ten einde in de jaren 60. Hij is onbetaalbaar tenzij je 90% belasting wil gaan betalen.

Daarnaast ben jij niet in je vrijheden beperkt door de EU, maar door onze normen en waarden. Je hebt er juist veel vrijheden bijgekregen. En wat jij ergens anders op internet uitspookt, is jouw eigen gezeik!

en aan het drugsbeleid wordt niet getornd.
Klik om te vergroten...

Het klopt inderdaad dat sommige dingen vergroot zijn in vrijheid (Ik heb m'n huiswerk gedaan :P ). Aleen, ik denk niet dat het hierbij stopt; Of de EU valt uit elkaar, of de invloed wordt zo krachtig dat we een politiestaat worden (Zoals in de VS al gaande is), inclusief ons geweldige drugsbeleid.

Ik ben totaal niet nationalistisch/patriotisch (Aan een bepaald anders iets mischien wel, maar niet aan volk en vaderland. Maar dat zul jij van alle mensen wel snappen :tearsofjoy: ), maar ik ben verdomd trots op ons drugsbeleid. Zowiezo, als we de "verenigde staten van europa" worden, zal ik me toch egenzins(spelling: Ik kon dat woord echt nooit goed spellen, verdomme) zorgen moeten maken.

En waarom die opmerking over iets uitspoken op het net? :wink:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou, jij haalt vrijheid en over het hek springen in de illegale zone nog wel eens door elkaar, vandaar die opmerking :tongueout:.

De vrijheid van meningsuiting in de VS is trouwens groter dan hier. Je kan veel meer zeggen en de wet legt je geen strobreed in de weg. Je wordt dan hooguit in de gaten gehouden. De tijd van homovervolging door de FBI onder leiding van Hoover is voorbij :wink:.

Voor een afkalving van ons geweldige drugsbeleid hoef je niet bang te zijn. Dat staat zelfs in het regeerakkoord. Het drugsbeleid schommelt al sinds de oorlog per regering. Hebben we een socialistische regering dan worden ze weer milder en andersom.
W
Whatsreality?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
deadlock zei:
Jajajaja, ik ken het onderhand wel. De beste staatsvorm blijft een dictatuur met de macht verdeeld onder een select groepje.
Klik om te vergroten...

Heb je de laatste paar jaren de internationale politiek een beetje gevolgd? Zoja mag ik toch hopen dat je inziet dat dat een belachelijke opmerking is. Doet me denken aan een loesje uitspraak die ik op internet vond. "1 Europa zodat je met 1 staatsgreep klaar bent". Tis wel precies wat er gebeurd, het woord democratie wordt altijd maar weer in verband gebracht met een eerlijke en open regering, "power to the people", yeah right. Die mooie westerse democratie heeft het tot een kunst verheven om de publieke opinie zoet te houden terwijl ze netjes hun eigen agenda uitvoeren.
Als straks die grondwet (verdrag) er is maakt het niet uit wat er in eerste instantie in staat, het gaat erom dat een groepje mensen kan besluiten het maar eens aan te passen in bijvoorbeeld 2014. Uiteraard zal dit weer met kleine stapjes gaan zodat de publieke opinie zoet blijft.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
:rolleyes:

Het gemiddelde volk is te dom om voor zichzelf te beslissen. Een goed voorbeeld hierin is de LPF en in iets mindere mate in het verleden ook de CD en CP'86. De mensen die het hardst geraakt zouden worden door de veranderingen die deze partijen door willen voeren op het moment dat ze daarvoor een machtspositie zouden hebben, zijn de grootste groep kiezers van deze partijen. Deze groep hoort maar één ding; Ausländer Raus...

Een dictatuur met een socialistische inslag werkt het best. Er zouden wel veel burgerlijke vrijheden zijn, maar de gewone kiezer heeft geen invloed meer in het democratische proces. Geen achterkamertjeshuichelarij meer, maar een open beleid waarbij wél geluisterd wordt naar de burgers.
Dat dat onrealistisch zou zijn doet niets af aan het feit dat het wel het beste zou werken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
deadlock zei:
:rolleyes:

Het gemiddelde volk is te dom om voor zichzelf te beslissen. Een goed voorbeeld hierin is de LPF en in iets mindere mate in het verleden ook de CD en CP'86. De mensen die het hardst geraakt zouden worden door de veranderingen die deze partijen door willen voeren op het moment dat ze daarvoor een machtspositie zouden hebben, zijn de grootste groep kiezers van deze partijen. Deze groep hoort maar één ding; Ausländer Raus...

Een dictatuur met een socialistische inslag werkt het best. Er zouden wel veel burgerlijke vrijheden zijn, maar de gewone kiezer heeft geen invloed meer in het democratische proces. Geen achterkamertjeshuichelarij meer, maar een open beleid waarbij wél geluisterd wordt naar de burgers.
Dat dat onrealistisch zou zijn doet niets af aan het feit dat het wel het beste zou werken.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het dus helemaal mee eens.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1412

Amerika wordt echt niet rijk van die oorlog hoor...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."