#1
Er zijn een hoop regeringen om van te kotsen, wij zijn arrogant genoeg om te denken dat onze regering het natuurlijk wel goed doet, maar ik vind van niet
.
.
.EU Constitution author says referendums can be ignored
By Bruno Waterfield in Brussels
Last Updated: 7:24PM BST 26/06/2008
Future referendums will be ignored whether they are held in Ireland or elsewhere, Valéry Giscard d'Estaing, the architect of the European Union Constitution said.
The former President of France drafted the old Constitution that was rejected by French and Dutch voters three years ago before being resurrected as the Lisbon EU Treaty, itself shunned by the Irish two weeks ago.
Mr Giscard d'Estaing told the Irish Times that Ireland's referendum rejection would not kill the Treaty, despite a legal requirement of unanimity from all the EU's 27 member states.
"We are evolving towards majority voting because if we stay with unanimity, we will do nothing," he said.
(ons dus, de eu)Er zijn ook rechtstreekse economische belangen. Achter de Bush-administratie staan de zogenaamde "Big-Five"-wapenbedrijven. Door de voorziene verhoging van het defensiebudget met tientallen miljarden dollars zullen deze Big Five in de toekomst reuzencontracten in de wacht slepen.
Pikachu zei:http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1412
Amerika wordt echt niet rijk van die oorlog hoor...
In het verdrag staat dat het verdrag niet geratificeerd kan worden zonder dat alle 27 lidstaten dit hebben gedaan. Als het al in werking treedt, zal het eerst herschreven moeten worden.pieter-b zei:Hoe naief deadlock.
over een paar maandjes zul je van de gesynchroniseerde media te horen krijgen dat er toch wel een maas is om zonder de stem van ierland verder te gaan.
of dacht je dat het continuerend ratificatieproces slechts voor de show is.
zodra alle landen behalve ierland hebben geratificeert is het meedoen, of dagdag ierland.
ik gok dat juji 2009 het lissabon verdrag in werking zal treden.
1. Article 11 corresponds to Article 10 of the European Convention on Human Rights, which reads as follows:
"1. Everyone has the right to freedom of expression. This right shall include freedom to hold opinions and to receive and impart information and ideas without interference by public authority and regardless of frontiers. This article shall not prevent States from requiring the licensing of broadcasting, television or cinema enterprises.
2. The exercise of these freedoms, since it carries with it duties and responsibilities, may be subject to such formalities, conditions, restrictions or penalties as are prescribed by law and are necessary in a democratic society, in the interests of national security, territorial integrity or public safety, for the prevention of disorder or crime, for the protection of health or morals, for the protection of the reputation or rights of others, for preventing the disclosure of information received in confidence, or for maintaining the authority and impartiality of the judiciary."
De gulden was alleen hard omdat ze niets voorstelde in de rest van de wereld. Er werd niet in gehandeld door de rest van de wereld. Daarnaast waren alle Europese valuta die meededen aan de euro net zo hard. Dat was een eis. En vóór invoering van de euro was er al 2 jaar een vaste koppeling (vanaf het moment dat de waarde van de euro vastgesteld werd in '99.pieter-b zei:daarnaast, wbt jouw seemingly overdreven voorstel van terug naar eigen munt enzo.
dat is helemaal niet zo ver gezocht, De Nederlandse gulden was de hardste munt van europa en die zekerheid is alleen maar afgezwakt nu dat deze berust op het succes van heel europa. Zeker met de bankencrash in amerika kan dit weleens hard in de euro gevoeld gaan worden.
overigens ben ik niet tegen een economisch eu, ik ben tegen een politiek eu.
Gelezen niet, begrepen wel.enne.. je kunt nu wel doen alsof jij wel het hele lissabon verdrag gelezen en begrepen hebt, maar dat geloof ik dus echt niet.
Err, nee.-het opent de mogelijkheid voor goedkope arbeiders uit de armere lidstaten waardoor er weer een soort slavernij achtig iets kan ontstaan want zij blijven in hun eigen locale 'cao'.
Zoek de afkorting i.g.z. eens op en kijk eens hoe vaak onze ministerraad dat doet? Dank u. Hoe vaak zie jij trouwens notulen uit de ministerraad? Wat is het verschil met de EU? Waarom is het nu opeens een probleem?-beslissingen in de eu commissie mogen volledig achter gesloten deuren plaatsvinden
Ik kots van onze regering en andere westerse regeringen 
Ga dan lekker in China, Iran, Chili, Brazilë, Oeganda of Egypte wonenWhatsreality? zei:Ik kots van onze regering en andere westerse regeringen
![]()

Maar altijd en eeuwig dat geklaag zonder actie of voorbeelden hoe het wel moet. Of met gezever over hoe mooi communisme is. Jajajaja, ik ken het onderhand wel. De beste staatsvorm blijft een dictatuur met de macht verdeeld onder een select groepje.Whatsreality? zei:Er zijn een hoop regeringen om van te kotsen, wij zijn arrogant genoeg om te denken dat onze regering het natuurlijk wel goed doet, maar ik vind van niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."