Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnderzoek Groot Brittanie

Onderzoek Groot Brittanie

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben het wel redelijk met de strekking eens, al gaat dit ook op sommige punten over schadelijkheid aan de volksgezondheid ipv individueel. Maar goed, misschien moet Tomz0r dit eens lezen.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vond dit wel een intressant artikel.

http://www.humo.be/tws/deze-week/13796/ ... drugs.html

Discussieer? :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit gaat alleen over directe slachtoffers van bepaalde drugs. Als je alleen al naar die argumenten kijkt zie je gelijk al dat het best lachwekkend is. Maar dat top-20 onderzoek is nog erger. Dat slaat helemaal nergens op.

«Xtc is ook gevaarlijk, maar minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld alcohol en tabak. Het doodt veel minder mensen.»

:tearsofjoy:
Hier ben ik gestopt met lezen.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is inderdaad al bestwel een doorgekauwd onderzoek, van wanneer is dat artikel overigens.

Trouwens, om ff mijn eigen ramen in te gooiien, want dit zeg ik eigenlijk nooit als ik iemand probeer te overtuigen dat men drugs moet legaliseren. Als er zoveel doden vallen door tabak, hoe kan het dan dat er mensen beweren dat er nog nooit iemand is gestorven door wiet, volgens mij is wiet toch schadelijker voor je longen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flip Trip zei:
Is inderdaad al bestwel een doorgekauwd onderzoek, van wanneer is dat artikel overigens.

Trouwens, om ff mijn eigen ramen in te gooiien, want dit zeg ik eigenlijk nooit als ik iemand probeer te overtuigen dat men drugs moet legaliseren. Als er zoveel doden vallen door tabak, hoe kan het dan dat er mensen beweren dat er nog nooit iemand is gestorven door wiet, volgens mij is wiet toch schadelijker voor je longen.
Klik om te vergroten...

Dat is geen direct gevolg van wiet. Dit onderzoek gaat alleen over directe gevolgen. Maar je hebt inderdaad gelijk.

Edit: Oh, dit is hetzelfde onderzoek als dat top-20 onderzoek zie ik nu. Het blijft maar terugkomen onder de drugsgebruikers die zichzelf doen geloven dat ze niet slecht bezig zijn. Belachelijk.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vond het gewoon. Ik doe mezelf niets geloven. Heb ook nog nooit iets geprobeert. Behalve Alcohol en wat tabak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."