Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpen Vld wil cocaïne gratis laten testen (België)

Open Vld wil cocaïne gratis laten testen (België)

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#1
100 euro per test, en dat word betaald uit de zak van iedereen ?
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Open Vld wil cocaïne gratis laten testen

Gebruikers van illegale partydrugs als cocaïne en xtc moeten hun "spul" straffeloos én gratis kunnen laten testen op gevaarlijke bestanddelen. Met dat controversiële voorstel wil Open Vld-senator Paul Wille de kwaliteit van drugs beter bewaken en fatale ongelukken voorkomen, zo schrijft Het Laatste Nieuws woensdag.

Volgens het voorstel moet de belastingbetaler wel opdraaien voor de kosten of zo'n 100 euro per analyse. Volgens Open Vld-senator Paul Wille is het probleem dat de kwaliteit van drugs soms heel bedroevend is. "De rommel die labo's in cocaïne vinden is huiveringwekkend, tot en met dodelijke stoffen als atropine. Het is niet omdat het verboden is, dat je er niet naar moet omkijken. De realiteit is dat die drugs op grote schaal circuleren. En dan vind ik dat de overheid de kwaliteit ervan moet helpen bewaken." Daarom heeft de 59-jarige senator een resolutie ingediend waarin hij de regering vraagt om het mogelijk te maken voor gebruikers van partydrugs als coke en xtc om hun spul straffeloos en op kosten van de overheid te laten testen, zoals nu al in 22 Nederlandse steden het geval is. (SAG)

BRON


erger je vooral niet aan de comments. :kots:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goede ontwikkeling. Als je het niet legaal wilt maken omdat mensen dan zogenaamd allemaal aan de heroine zouden gaan, kun je tenminste de mensen die het na al die moeite nog steeds willen gebruiken helpen niet dood te gaan aan onzuivere troep.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat gebeurt nu ook al in Nederland en ik geloof niet dat je met een staatsbudget een paar miljard daar erg wakker om hoeft te liggen.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bwou lijkt me niet zo'n slecht idee.
In Nederland werkt het

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."