Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuif smokkelt heroïne.

Duif smokkelt heroïne.

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
Het is al oud nieuws, maar ben het hier niet tegen gekomen.

In Bosnië heeft de politie een duif 'opgepakt' op verdenking van drugssmokkel. De vogel zou gevangenen hebben bevoorraad met heroïne in de zwaarbeveiligde gevangenis in Zenica, een stad in het centrum van Bosnië.

Heroïne
De duif werd opgesloten nadat bewakers vaststelden dat vier gevangenen drugs hadden gebruikt, kort nadat het dier werd gezien voor een raam in de gevangenis. Volgens een woordvoerder van de gevangenis werden de drugs vervoerd in kleine zakjes die vastgemaakt waren aan de poten van de duif.

Huisdier
Het dier was officieel ingeschreven als huisdier van één van de gevangen, en is nu onder toezicht geplaatst van de politie. "We weten niet wat we ermee moeten doen. Maar voorlopig blijft ze achter de tralies," luidt het daar.

Kwekerij
De directie van de gevangenis overweegt nu een project stop te zetten waarbij duiven werden gekweekt binnen de gevangenis muren. Het project paste binnen een programma om gevangenen klaar te maken om opnieuw terug te keren naar de samenleving. De bewuste duif maakte daar weliswaar geen deel van uit. (belga/sam)
21/08/08 18u23

Bron.

Zo krijgt de postduif een hele nieuwe betekenis. :P
Ik had een buurman die duiven fokte, vond het altijd maar een raar ventje. En die duiven stinken. Maar mischien was het helemaal niet zo'n brave burger maar een drugs smokkelaar. Die vogels lekker laten vliegen de grens over en nooit gepakt worden.
Vraag me af hoeveel gram die duif kan mee dragen. :sunglasses:
s
shokoraLid
Dat ligt er aan, een Europese duif of een Afrikaanse duif?

(jaja monty python hihihi)
R
RammelslakjeLid
Ik hoop dat ze hem niet te streng zullen ondervragen... 'T arme beestje :tongueout:
a
aapkutLid
geniaal gewoon! Hopelijk komt hier ooit nog eens een verdwaalde duif met wat leuke spullen :P
H
HoldenLid
Die duif zal wel een deel van de winst onder zijn veren steken; ik zou hem niet vertrouwen!
G
GeminiLid
^ Haha! :grin:
D
DrippToneLid
:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."