Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet geeft geen verhoogde kans op psychose of schizofrenie

wiet geeft geen verhoogde kans op psychose of schizofrenie

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Study clears cannabis of schizophrenia rap
No greater risk than general non-tokers

http://www.theregister.co.uk/2008/11/06 ... sis_study/
a

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
aapkut
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik dacht dat dat al algemeen bekend was aangezien wiet en hasj ook gewoon psychedelica zijn
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zie de veronderstelling dat wiet psychoses en schizofrenie veroorzaakt anders nog best regelmatig voorbij komen.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gelukkig, kan ik weer een extra drug erbij gaan gebruiken. Ga meteen voor een meier bubblegum halen :stoned:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Och....
De psychotische trekjes (geen echte psychose nee) die ik kreeg van het vele blowen is toch 1 van de belangrijkste redenen dat ik ermee gestopt ben. Het is niet dat het iets permanents veroorzaakt of een echte psychose triggert, maar net zoals LSD een psychomimetic genoemd word omdat de effecten enigzinds met psychose vergelijkbaar zijn werd dat naarmate ik meer blowde ook met wiet zo. Grote verschil is dat je eens in de paar maanden wat uurtjes onder invloed van LSD ben, en veel wiet gebruikers haast continu stoned zijn.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zoek in dit bericht het nieuws of de actualiteit maar ik kan het niet vinden.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Och....
De psychotische trekjes (geen echte psychose nee) die ik kreeg van het vele blowen is toch 1 van de belangrijkste redenen dat ik ermee gestopt ben. Het is niet dat het iets permanents veroorzaakt of een echte psychose triggert, maar net zoals LSD een psychomimetic genoemd word omdat de effecten enigzinds met psychose vergelijkbaar zijn werd dat naarmate ik meer blowde ook met wiet zo. Grote verschil is dat je eens in de paar maanden wat uurtjes onder invloed van LSD ben, en veel wiet gebruikers haast continu stoned zijn.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een probleem wat ik ook ondervind. Naarmate je meer trips hebt meegemaakt wordt het roken van wiet (vooral alleen) een stuk intenser. En je merkt wel degelijk dat het niet goed voor je psychische gesteldheid is wanneer je iedere dag blowt omdat je soms echt in een 'halve trip' zit :P
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."