Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugssmokkel noodgedwongen levenswijze

Drugssmokkel noodgedwongen levenswijze

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Al had het in de etterbuil van een trol verstopt gezeten, de rush wordt er (helaas) niet minder lekker door :rolleyes:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is geen noodgedwongen levenswijze...typisch weer zo'n uitspraak van zo'n ...oog

Maar dat ze minder kansen hebben staat vast en dat mensen met minder perspectief eerder in de criminaliteit belanden is door tal van criminologen inmiddels wel aangetoond.

Ik denk dat ook de cultuur waarin je leeft heel belangrijk is. De huidge Westerse cultuur heeft bezit en rijkdom hoog in het vaandel staan als hoogste goed om te bereiken. Met een carrière kun je veel bereiken: mooi huis, mooie auto, dure kleding en desgewenst een mooi jacht. Laat dit nou net weggelegd zijn voor de beter-verdieners, dus voor degenen die de macht hebben en de touwtjes in handen hebben.

Als je geboren wordt in een achterstandswijk of als allochtoon hier komt wonen, dan leer je al snel dat dat voor jou waarschijnlijk niet is weggelegd. De reclame praat je alleen wel aan dat je het allemaal moet hebben. Dan is de weg van de criminaliteit erg verleidelijk, want je kunt je dan rijkdom en luxe veroorloven die je met een baantje bij de C-1000 wel uit je hoofd kunt zetten. En vooral als in de buurt waarin je woont anderen zonder te werken ook een mooie auto rijden en bling bling hebben, dan moet je sterk in je schoenen staan om bij de C-1000 te gaan solliciteren. Dat effect moet je niet onderschatten. Mensen beïnvloeden elkaar meer dan je soms zou denken (anders zou reclame ook volstrekt overbodig zijn).
s
shahLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry maar dat is onzin.
Ik kom zelf uit suri en heb ooit in de bijlmer gewoond. Met hard werken heb ik alles bereikt wat ik wilde bereiken nl,koophuis( in nederland en suri) mooie auto kan dure kleding voor mezelf en voor mijn zoon veroorloven, kan aan recreatief drugs gebruik doen op vakantie gaan enz.Zonder ooit aan enige vorm van criminaliteit deelgenomen te hebben.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij heeft het ook niet over jou, maar over de meeste marokkanen...
s
shahLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet ik, dat zijn ook teringlijers die ons in een kwaad daglicht zetten.
mischien is er nog plek op Guantanamo voor ze. :grin: :tearsofjoy:
F
FruitRunnerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mocro's zijn gwn Gangsters, kijk gwn naar maastricht wat ze daar wel niet doen voor geld. runnen voor het levuh weet je ... voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=H6B3QFBYv44 :grin:
F
FruitRunnerLid
01-01-2024, 00:00
#7
en zo zitten er nog 10 000

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."