Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugscontrole

Drugscontrole

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#1
TILBURG - Bij een grootscheepse verkeerscontroles in Midden- en West- Brabant heeft de politie donderdagavond 42 mensen aangehouden.

De politie zette in totaal 125 agenten in die voornamelijk controleerden op het bezit van softdrugs.
Op drie aanhoudingen na werden alle personen opgepakt voor drugsbezit. Dat heeft de politie vrijdag laten weten.

A4 en uitvalswegen

De politie controleerde donderdagavond op de snelweg A4 bij Ossendrecht en op verschillende uitvalswegen in Tilburg, Waalwijk, Breda en Etten-Leur.

Ook de Zeeuwse politie nam deel aan de actie en controleerde bij de Westerscheldetunnel. Daar werd een man uit Frankrijk aangehouden die nog drie jaar gevangenisstraf moet uitzitten.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2089143/42-aa ... abant.html

Werden die mensen opgepakt omdat ze softdrugs in bezit hadden?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snap het ook allemaal niet nee. En volgens mij is de A4 tussen den haag en amsterdam :)
Ik reed gisteravond nog wel over de middenbrabandweg (tilburg-waalwijk) en zag 2 motoragenten staan, maar die zullen niet veel aanhoudingen hebben verricht, die stonden gezellig met elkaar te ouwehoeren.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.crimesite.nl/drugs/algemeen/grote-drugscontrole-brabant-42-aanhoudingen.html

Hier is wat meer info over de actie te vinden.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flip Trip zei:
http://www.crimesite.nl/drugs/algemeen/grote-drugscontrole-brabant-42-aanhoudingen.html

Hier is wat meer info over de actie te vinden.
Klik om te vergroten...

Uitgebreide informatie in dat bericht!

Wat mij betreft mogen ze dit soort acties veel vaker houden. Scheelt een hoop rommel (wapens,vreemdelingen, dronken bestuurders, etc).

Áls ik ga rijden en ik heb drugs bij, verstop ik dit sowieso standaard ergens, ook al is het maar een klein beetje hasj. En dan niet in het dashboard kastje of iets dergelijks, maar op een een leuk plekje waar alleen een hond (en ik) het terug kan vinden. Kwestie van 2 minuten werk, scheelt je een hoop ellende.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
verstop jij <5 gram hash als je binnen nederland rijd ? Das toch niet te doen als je dagelijks blower bent en je het altijd bij je hebt. Zowieso pakken ze het dan alleen maar af als je veel pech hebt, dat risico lijkt me geen punt. Verstoppen doek echt alleen in duitsland en frankrijk enzo.

"Een bestuurder liet het bestelbusje waarin hij reed bij het zien van de controle achter op de vluchtstrook en ging er vandoor. In het busje bleek kweekapparatuur te zitten. Dergelijke apparatuur wordt gebruikt bij het kweken van hennep. Het busje is weggetakeld. De bestuurder is niet meer teruggevonden." :grin:

Vraag me af of het dan niet op naam staat, of zou ie strax gewoon moedig naar het bureau lopen met de melding dat zijn busje is gestolen ?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
verstop jij <5 gram hash als je binnen nederland rijd ? Das toch niet te doen als je dagelijks blower bent en je het altijd bij je hebt. Zowieso pakken ze het dan alleen maar af als je veel pech hebt, dat risico lijkt me geen punt. Verstoppen doek echt alleen in duitsland en frankrijk enzo.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik inderdaad een tijdje gedaan. Die wouten hier in de omgeving waren gek aan het worden. Onder andere een vriend van me is zijn rijbewijs kwijtgeraakt omdat z'n auto naar wiet rook en hij een zakje bij had. Verder geen joint die aan was of iets dergelijks.
Steeds meer hoor je deze verhalen, ik rookte toen dagelijks (ook acher het stuur), en verstopte zodoende altijd alles. Ook lange vloei/tip lag niet in open zicht.

Maar gelukkig blow ik al lang niet meer en verstop ik nu alleen nog dingen die echt het verstoppen waard zijn :)
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dubz zei:
Flip Trip zei:
http://www.crimesite.nl/drugs/algemeen/grote-drugscontrole-brabant-42-aanhoudingen.html

Hier is wat meer info over de actie te vinden.
Klik om te vergroten...

Uitgebreide informatie in dat bericht!

Wat mij betreft mogen ze dit soort acties veel vaker houden. Scheelt een hoop rommel (wapens,vreemdelingen, dronken bestuurders, etc).

Áls ik ga rijden en ik heb drugs bij, verstop ik dit sowieso standaard ergens, ook al is het maar een klein beetje hasj. En dan niet in het dashboard kastje of iets dergelijks, maar op een een leuk plekje waar alleen een hond (en ik) het terug kan vinden. Kwestie van 2 minuten werk, scheelt je een hoop ellende.
Klik om te vergroten...

by the ballz..... daar zit mijn drugs ook steeds in de auto of in de buurt van blauwe ettertjes. Heeft me al een aantal x een hoop ellende bespaard trouwens, dus zeker de moeite ook al is het mss een vieze gedachte.

Wacky zei:
verstop jij <5 gram hash als je binnen nederland rijd ? Das toch niet te doen als je dagelijks blower bent en je het altijd bij je hebt. Zowieso pakken ze het dan alleen maar af als je veel pech hebt, dat risico lijkt me geen punt. Verstoppen doek echt alleen in duitsland en frankrijk enzo.
Klik om te vergroten...

Ja. Ben nu wel een belg, maar ook in België doe ik dit (ken niemand die ooit een boete gehad heeft, zelfs geen briefje thuis, enkel de softdrugs in beslag genomen). Als ik in nederland woonde zou ik hetzelfde doen.

Opzich heb je gelijk, maar hou er rekening mee dat je na het consumeren van softdrugs 72uur niet aan het verkeer mag deelnemen. Ik ken diverse gevallen waar bloed genomen is terwijl we gewoon richting eindhoven aan het rijden waren en één van de passagiers <1g op zak had, of dat zelfs niemand iets bij had. Gevolg: x tijd rijverbod + 1000-1500€ boette omdat ze de dag voordien geblowd hadden. Mij is het dat niet waard, ik verstop het wel even...

Ik verstop m'n drugs overigens niet enkel als ik zelf rij, maar gewoon altijd. Laat die smurfjes mij maar fouilleren, ze hebben het nog nooit gevonden :) (en 4x gezocht)


Voorkomen is beter dan genezen toch?
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flip Trip zei:
http://www.crimesite.nl/drugs/algemeen/grote-drugscontrole-brabant-42-aanhoudingen.html

Hier is wat meer info over de actie te vinden.
Klik om te vergroten...

wat meer info.. :hearteyes: wat een tering geniale site :stoned:
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
voor dat ik naar zwolle verhuisde, woonde ik in de omgeving van almelo daar had ik het altijd gewoon in mijn dashboard kastje liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."