Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerbied de bong?

Verbied de bong?

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit stond op Azarius, het is echt hilarisch. :tearsofjoy:

Australië - Oppositieleider Ted Baillieu zei dat een coalitieregering de verkoop van bongs (waterpijpen) zou verbieden om zo de schade die Victoriaanse gezinnen door cannabis wordt aangedaan te verminderen.

"Cannabis is een gevaarlijke drug die elke jaar vele Victorianen ernstige geestelijke en lichamelijke schade berokkent," zei Mr. Baillieu. "Het verbieden van bongs geeft een duidelijk signaal af dat cannabis een gevaarlijke en schadelijke substantie is."

De Victoriaanse regering staat niet achter een verbod op bongs.

"Zolang John Brumby [de premier van Victoria] het toestaat dat bongs vrijelijk verkocht mogen worden in meer dan 100 verkooppunten in de staat, zullen Victoria's jonge mensen en gezinnen blijven lijden aan de schadelijke effecten van cannabis," zei Mr. Baillieu. "Victorianen kunnen geen vertrouwen hebben in een regering die beweert drugs hard aan te pakken maar deze belangrijke stap om drugsgebruik te verminderen niet wil nemen."

"Bongs are bad, mmmkay?"

Bron: http://www.bendigoadvertiser.com.au

Zie ook: Did he say ban the bong?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha. Mja in Australië doen ze echt gestoorde dingen onder het mom van war on drugs. Gister nota bene op Discovery een klein stukje gezien wat er gedaan wordt met een schip in Australische wateren met drugs aan boord. Dat schip werd gewoon opgeblazen d.m.v. een vliegtuig. Geen idee of er nog mensen aan boord waren sinds dat de laatste scene was, en ik er toen pas naartoe zapte. Gaat stiekem toch eigenlijk best wel ver.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
Da's wel ziek ja, dan komt al die drugs in zee en gaan die beesten 'm flippen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja echt he. Een tijd terug was er op Azarius toch een nieuwsbericht van een DMT bevattende vis? :tearsofjoy:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Da's wel ziek ja, dan komt al die drugs in zee en gaan die beesten 'm flippen :tearsofjoy:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#5
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:
Da's wel ziek ja, dan komt al die drugs in zee en gaan die beesten 'm flippen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja echt he. Een tijd terug was er op Azarius toch een nieuwsbericht van een DMT bevattende vis? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mensen bevatten ook DMT? :P
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Er moet weer eens nagedacht worden.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier krijg ik een lachkick van. :tearsofjoy:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amaranth zei:
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:
Da's wel ziek ja, dan komt al die drugs in zee en gaan die beesten 'm flippen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja echt he. Een tijd terug was er op Azarius toch een nieuwsbericht van een DMT bevattende vis? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mensen bevatten ook DMT? :P
Klik om te vergroten...

Klopt, maar in een relatief lage hoeveelheid. Als je dat vergelijkt met de hoeveelheid welke de Colorado River Toad in z'n gifklieren bevat, dan valt het al helemaal in het niet. Die vis had dacht ik een soortgelijke hoeveelheid.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan krijgen we dit soort praktijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."