Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPatient uit Italie eerste gebruiker van Mediwiet

Patient uit Italie eerste gebruiker van Mediwiet

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo hoort het :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Patient uit Italie eerste gebruiker van Mediwiet

In Italië heeft voor het eerst een patiënt op doktersrecept marihuana gekregen. Voor de man, die lijdt aan multiple sclerose, is de drug uit Nederland geïmporteerd. Dit meldde de krant la Repubblica. Marihuana is bij de Italiaanse wet verboden en er is geen gedoogbeleid voor coffeeshops. De 42-jarige man stapte naar de rechter. Die gaf hem gelijk met een beroep op de grondwet waarin staat dat burgers recht op gezondheidszorg hebben. De rechter veroordeelde de zorgverzekeraar tevens tot betaling van de kosten. ,,Dit is een zege voor alle mensen die lijden als ik en die het om onverklaarbare ideologische en politieke redenen moeten doen zonder een medicijn waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het efficiënter is dan de geneesmiddelen die momenteel in Italië in de handel zijn'', aldus de patiënt. Nu de marihuana nog uit Nederland wordt gehaald, lopen de kosten op tot 12.000 euro per jaar. Daarom gaan er stemmen op om ook in Italië marihuana voor therapeutische doeleinden te verbouwen.
Klik om te vergroten...

:rock:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Das goed nieuws, nu maar hopen dat de rest van de wereld langzaam maar zeker toleranter tegenover drugs gaat worden.
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Immo zei:
Das goed nieuws, nu maar hopen dat de rest van de wereld langzaam maar zeker toleranter tegenover drugs gaat worden.
Klik om te vergroten...
In Californië ziet het er toch ook zo uit, wel eerder om financiële redenen, maar zo wordt alles losser en losser :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."