Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAllochtonenkliniek opent in Amsterdam

Allochtonenkliniek opent in Amsterdam

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Opzich prima om te voorkomen dat mensen fout behandeld worden in het buitenland.
Anderzijds vind ik dat men zich moet mengen met ons kaaskoppen
Klik om te vergroten...

De reden dat ze fout behandeld worden in het buitenland, is dat ze te stom zijn om te snappen dat de Nederlandse gezondheidszorg tot de beste van de wereld behoort. Het gebrek aan vertrouwen onder de allochtonen in Nederland is dus totaal ongegrond.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Duidelijke taal blu en eigenlijk moet ik je wel gelijk geven :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
blu zei:
Flameon zei:
Opzich prima om te voorkomen dat mensen fout behandeld worden in het buitenland.
Anderzijds vind ik dat men zich moet mengen met ons kaaskoppen
Klik om te vergroten...

De reden dat ze fout behandeld worden in het buitenland, is dat ze te stom zijn om te snappen dat de Nederlandse gezondheidszorg tot de beste van de wereld behoort. Het gebrek aan vertrouwen onder de allochtonen in Nederland is dus totaal ongegrond.
Klik om te vergroten...

Kwalitatief misschien wel, maar er zijn natuurlijk ook punten als communicatie en zo die allochtonen als groot obstakel kunnen ervaren.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
blu zei:
Flameon zei:
Opzich prima om te voorkomen dat mensen fout behandeld worden in het buitenland.
Anderzijds vind ik dat men zich moet mengen met ons kaaskoppen
Klik om te vergroten...

De reden dat ze fout behandeld worden in het buitenland, is dat ze te stom zijn om te snappen dat de Nederlandse gezondheidszorg tot de beste van de wereld behoort. Het gebrek aan vertrouwen onder de allochtonen in Nederland is dus totaal ongegrond.
Klik om te vergroten...

Kwalitatief misschien wel, maar er zijn natuurlijk ook punten als communicatie en zo die allochtonen als groot obstakel kunnen ervaren.
Klik om te vergroten...

Is het in dat geval niet logischer dat deze allochtonen hun Nederlands een beetje bijspijkeren zodat zij naar een Nederlandse arts kunnen in plaats van dat een Nederlandse zorgverzekeraar een kliniek voor allochtonen moet openen?

Aan de andere kant staat Agis natuurlijk vrij om een kliniek voor allochtonen te openen, maar ik ben bang dat dit de integratie niet ten goede komt (in tegendeel).
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
blu zei:
Is het in dat geval niet logischer dat deze allochtonen hun Nederlands een beetje bijspijkeren zodat zij naar een Nederlandse arts kunnen in plaats van dat een Nederlandse zorgverzekeraar een kliniek voor allochtonen moet openen?

Aan de andere kant staat Agis natuurlijk vrij om een kliniek voor allochtonen te openen, maar ik ben bang dat dit de integratie niet ten goede komt (in tegendeel).
Klik om te vergroten...

Je hebt een punt, maar ik denk niet dat de zorg de wortel van dat probleem is. Ik denk niet dat allochtonen besluiten om in te burgeren omdat ze zich dan bij de zorg verstaanbaar kunnen maken.

Bovendien zijn er ook allochtonen die zeer kort in Nederland leven en van hun kan je ook niet verwachten dat ze zich gelijk perfect verstaanbaar kunnen maken.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacht he, lees ik het nu goed?
Moest ik een paranoïde Turk zijn die hier niet naar een ziekenhuis wilt omdat ik het niet vertrouw, dan zou ik al helemaal niet naar een kliniek gaan speciaal voor allochtonen... Ik zou echt geen enkele spuit die ze mij daar geven vertrouwen en nog vlugger op de eerste vlucht terug naar Turkije zitten.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het actualiteitenprogramma Nieuwsuur meldde maandagavond dat volgende maand een allochtonenkliniek de deuren opent in Amsterdam. De kliniek, die Vatamkliniek gaat heten, is een initiatief van zorgverzekeraar Agis en richt zich met name op allochtonen die weinig vertrouwen in de Nederlandse gezondheidszorg hebben.

Volgens de oprichters van de kliniek, waaronder kinderarts Sukru Genco, gaan steeds meer allochtonen, vooral Turken, naar Turkije voor een behandeling. Volgens Agis bezochten 30.000 Turken vorig jaar tijdens hun vakantie een ziekenhuis in Turkije. Volgens de artsen van de kliniek worden daar echter te veel medicijnen voorgeschreven en onnodige operaties uitgevoerd. Met name allochtonen moeten beter wegwijs worden gemaakt in het Nederlandse zorgsysteem.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Opzich prima om te voorkomen dat mensen fout behandeld worden in het buitenland.
Anderzijds vind ik dat men zich moet mengen met ons kaaskoppen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."