Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Verbod bellen tijdens oversteken in New York'

'Verbod bellen tijdens oversteken in New York'

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: 'Verbied bellen tijdens oversteken in New York'

Verbied?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
NEW YORK - De Amerikaanse senator Carl Kruger heeft een wet opgesteld waardoor inwoners van New York niet meer mogen bellen tijdens het oversteken. Volgens Kruger gebeuren er te veel ongelukken doordat bellers afgeleid worden van het verkeer.


''Je kunt je niet goed bewust zijn van je omgeving als je loopt te klungelen met een Blackberry, een telefoonnummer intoetst, Super Mario speelt op je Game Boy of luistert naar muziek op je iPod'', stelde Kruger donderdag.

Hij vindt dat overstekende bellers een boete van 100 dollar (ruim 70 euro) moeten krijgen.

De senator vindt dat de wet nodig is door het toenemend aantal incidenten met wandelaars. Recentelijk stierf een 21-jarige man, omdat hij een truck niet zag aankomen terwijl hij naar muziek luisterde. En een vrouw ''ging geheel op in haar mobiele gesprek waardoor ze recht een fontein in het park inwandelde'', aldus Kruger.
© ANP
Klik om te vergroten...

Hahah zag ik niet aankomen maar zie er wel enige logica in , hoe sommige mensen er maar half bij zijn in het verkeer. Maar beetje extreme maatregel vind ik
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: 'Verbied bellen tijdens oversteken in New York'

KoxBox zei:
Verbied?
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook...

:confused:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: 'Verbied bellen tijdens oversteken in New York'

KoxBox zei:
Verbied?
Klik om te vergroten...

Haha oeps zo stond het op de site waar ik het vandaan plukte.
Heb het zelf maar verandert even hehe
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: 'Verbied bellen tijdens oversteken in New York'

25tolife zei:
KoxBox zei:
Verbied?
Klik om te vergroten...

Haha oeps zo stond het op de site waar ik het vandaan plukte
Klik om te vergroten...
There goes the credebility.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: 'Verbied bellen tijdens oversteken in New York'

KoxBox zei:
25tolife zei:
KoxBox zei:
Verbied?
Klik om te vergroten...

Haha oeps zo stond het op de site waar ik het vandaan plukte
Klik om te vergroten...
There goes the credebility.
Klik om te vergroten...
nu.nl is over het algemeen toch wel te vertrouwen? :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Of het nu wel of niet waar is dat de wet (het verbod) wordt ingevoerd (of dat er uberhaupt een voorstel ligt voor zo`n verbod), ik vind het gezien het hoofdargument - bellen/sms-en/etc. tijdens het oversteken is gevaarlijk omdat mensen opgaan in het gesprek, of in de activiteit, daardoor letten zij niet voldoende op hun omgeving, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan - een dubieus argument: Mensen kunnen immers ook een gesprek voeren met voorbijgangers waar ze in opgaan(...)Wordt dat ook als gevaarlijk aangemerkt?- zo ja: waarom?, zo nee: waarom niet? Deze vragen zouden, mijns inziens, moeten worden beantwoord voordat deze wet mag worden ingevoerd, wederom afgaand op het hoofdargument - ik kan namelijk wel andere argumenten bedenken, maar die staan niet vermeld in de opening-post.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is gewoon risicobeperking, of er nou nog steeds andere dingen zijn die gevaarlijk zijn of niet.
Ik vind het wel een goede.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."